• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

BU!!!

(letar fler stackare som blivit uppjagade 05.15 av små slavdrivare)

• Ma Lu

Bu tibax! Vet itne om det är min slavdrivare direkt som jagat upp mig men sova kan jag inte... Först var det halsbränna och sen var det fogar och sen är det...jag vet inte. Måste upp i hyfsad tid för att hinna äta osv inför läkarbesök halv elva (ni märker dygnsrytmen va?! ) Just nu bara gröt i skallen... Ska nog göra ett försök till i sängen - där det förresten äntligen är lite svalt!

Natt igen

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Usch för att inte kunna sova

Jag är uppe och kollar tradera-aktion...

• zynk

Morn !

Nån som vill ha kaffe?

Alva chockade med att sova till kl 06 .

• zynk

Malla Attans Cornelia som sover när hon är borta och inte med er . Aldrig får man vara nöjd så sant som det är sagt...

Maxie Karlar !!!
    Har ni testat att blanda välling med ersättning? Vi tog 50/50 i början.
    Räkostreklam A har en bit kvar... .

Gnäääääll o bajsblöja

• Mamsen68

Men pess du fick ju sova till 05.15 här var vi vakna ½ 5 nu när vi faktisk kan sova längre allihop så vaknar han super duper tidigt blä.

Maxie karlar

• Maxie

Tack o tack för empati och medhåll. Det känns bättre att höra att fler skulle blivit sura. Annars kanske jag måste tänka att jag är en bitter gnällkärring - och det kanske jag är fast just nu kanske jag också har skäl till det. Idag känns det lite bättre i alla fall. Fast fråga mig i slutet av veckan...
    Joyce: just precis, har man varit ensam med barnet hela dagen - hur mysigt och underbart det än är - så är det jätteskönt när man kan låta honom/henne vara hos nån annan en liten stund och dela ansvaret med nån. Hu för att vara ensamstående med en sån här liten. Men det finge man väl anpassa sig till också.

V har varit så svettig i helgen att vi tycker det är skönt med lite svalare väder. Sen har han börjat intressera sig för bitringen och kan sitta och gnaga och suga på den långa stunder. Tand på g kanske?
    Zynk: jag provade det där med hälften Nan och hälften välling men det verkade inte gå bättre hem. Men han kanske inte har varit tillräckligt hungrig. Första kvällen vi provade var med en provförpackning havrevälling från Nestlé. Sen har vi köpt från Semper. Tror ni det kan smaka olika? Äsch, vi får fortsätta försöka.
    Men att ge rån och majskrokar redan, funkar det innan de är vana vid lite större bitar i maten? Ingen risk att de får för mkt i munnen eller inte kan hantera det så de kvävs?

Fisk: fy så jobbigt med sån allergi!

• Maxie

Tänk om man hette Carina eller Carita, då hade man fått äta tårta i flera dagar.

• Pess
    Mamsen68 skrev 2008-05-12 06:51:59 följande:
    Men pess du fick ju sova till 05.15 här var vi vakna ½ 5 nu när vi faktisk kan sova längre allihop så vaknar han super duper tidigt blä.Maxie karlar
    Säg inte så.....Blir det änuu tidigare så kan det hända att jag mister förståndet
    Maxie skrev 2008-05-12 08:44:07 följande:
    Tänk om man hette Carina eller Carita, då hade man fått äta tårta i flera dagar.
    *Asg* (man BLIR lättroad när man är trött )
  • MallaMojs

Maxie och Joyce - majskrokar är perfekt för de smälter i munnen på nolltid!! Alltså nästintill noll risk för att sätta i halsen. Rån är ju lite mer svårsmält...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7