• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Idis 76

Hej tjejer!
    Hoppas att ni har en bra helg!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Pess

Håhåjaja, dessa morgonpigga ungar  Ni med småbebisar, NJUT så länge ni får sova....(Det fick jag oxå första halvåret ) Nu är det "morgonstund har guld i mun (och i alla små armar och ben)" som gäller....

• zynk

Morn!

Pess skrev 2008-05-11 06:19:24 följande:
    Håhåjaja, dessa morgonpigga ungar  Ni med småbebisar, NJUT så länge ni får sova....(Det fick jag oxå första halvåret ) Nu är det "morgonstund har guld i mun (och i alla små armar och ben)" som gäller....
    Min mörkläggningsgardin måste ses över!
    Tänk jag trodde förut när Alva sov så gott att hon var en sån som sov... Och skulle göra det "jämt". Ack så fel man hade. Minns Pess att du sa att L "hade det i sig" att sova gott. Vart tog det vägen... ??????
  • Pess
    zynk skrev 2008-05-11 06:48:20 följande:
    Morn! Min mörkläggningsgardin måste ses över!Tänk jag trodde förut när Alva sov så gott att hon var en sån som sov... Och skulle göra det "jämt". Ack så fel man hade. Minns Pess att du sa att L "hade det i sig" att sova gott. Vart tog det vägen...??????
    *asg* Ja, TÄNK så lite man vet....(men TRODDE man visste)...Har INGEN aning om vart det tog vägen, men inte "har hon det i sig" inte Inte längre Jädrans vad pigg hon är...idag vaknade hon 05.30....Det är rena döden för en annan...
  • zynk

A är verkligen i sitt esse nu. Skruvar och byter radiokanal. Gungar när hon lyckas hitta nån musik. Hittar blodpuddingsbitar på golvet - så nu är hon svart i hela ansiktet . STÄDNING...????

Är det nån som är intresserad mer än jag

• zynk

Hej Mamsen! Håller tummar för dig på onsdag - visst var det löneförhandling då?! Å vilka fina bilder!!!! Extra fint med svartvitt .

Och Alva har fått lite gröt nu som tillägg till blodpuddingen från igår

• Mamsen68

Ja det är på Onsdag
    Vi kommer att tjäna över 5000kr varje månad på att jag får detta jobb (för jag skulle ju inte jobba heltid annars + dagiskosnaden) känns helt okFlört

Tack Zynk jag jobbar massor med svartvitt tycker man kan få fram bilden så fint

• Mirren

Hej tjejer! Trodde bara det var jag som var uppe .
    Verkligen fina bilder Mamsen. Hur går det sedan dottern flyttat hemifrån?

Zynk: visst måste det vara ljuset som gör att de sover så oroligt? Vi försöker göra det så mörkt som möjligt i sovrummet - men då blir det också väldigt varmt. Det ska bli jätteroligt att se Alva stå och dansa!

Vi var på överaskningsfest igår. Festen var en överaskning för oss i allafall, för vi blev indragna hos grannar som hade bjudning när vi var ute och promenerade med barnvagnen. Förutom att det kändes lite mysko att gå på fest när man inte hade klätt sig för det (jag hade bland annat inte kammat mig igår) så var det riktigt roligt. Känns konstigt att träffa "vanliga" människor och prata om saker som inte är barnrelaterade.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7