Mammor födda 85
Hej..
Tänkte höra om det finns fler mammor födda 85 som kanske vill samlas här och prata lite
Hej..
Tänkte höra om det finns fler mammor födda 85 som kanske vill samlas här och prata lite
Här är en till 85:a har en dotter 060830 Bor i jönköping
Född 85, fick min dotter den 8 juni i år.
Bor i Skövde.
Roligt att se fler i samma ålder.
Här är en till 85:a med en son född 071129!
jag är också en 85:a och fick min dotter den 18 maj i år
Bor i Kumla
Hej! 85:a med son född 061201, bor i Malmö
hej alla hör fylls det på med flera hela tiden.. vad gör ni för något?? själv så har jag semster nu i tre veckor.. riktigt skönt. idag är jag så hungrig så jag håller på att dö.. får inte äta något försen imorgom em..ska in på coloskopi..inge kul. hoppas på lite finare väder under semestern så man kan få en chans till att sola och bada..
kram till er
Hej hej här är en till 85:a med en dotter född 061102 bor utanför landskrona.
Har varit mammaledig fram tills nu så nu är det jobbsök och sommarjobb för fulla muggar
Hej hej
Är född -85 och har en liten son född 080613
Just nu är jag mammaledig från mitt jobb som beställningsmottagare.
Ni som redan har flera barn vad har ni fått för reaktioner från er omgivning, positivt eller?
jag har en dotter som är född 060110 och väntar nu en bebis som är beräknad om 16 dagar
ang. jungbloms fråga om omgivningens reaktioner så har jag faktiskt inte sött på så värst många negativa. tvärtom, positiva. Men sen kanske det bros på vem man pratar med. dem man inte känner vet ju inte hur gammal man är och kan ta en för att vara äldre. (kanske med tanke på att jag är gift, väntar mitt andra barn, bor i villa och har allt det där som många äldre tycker att man "bör ha")
ni andra då? har ni stött på mycket negativt? jag har stött på nån enstaka morsa på min dotters dagis som ändrade hennes sätt att prata till mig så fort hon fick reda på hur gammal jag var, men jag tycker bara det är otroligt komiskt
jerseyko:
Nä som sagt. jag tror det bros på vad man har för umgänge och vilka typer av människor man väljer att prata med. givetvis finns det dem människor som ska tycka så himla mycket och pratar innan dem ens vet vad dem pratar om. Men i det stora hela så har jag faktiskt inte stött många negativa reaktioner. ( sen vet man ju aldrig vad folk säger bakom ryggen) men jag tänker som så att så länge jag vet att jag och min familj har det bra och jag själv vet att man reder ut det så får folk tycka o tänka vad dem vill. givetvis är det ju tråkigt om det finns de "unga mammor" som bara möter negativ kritik, kan förstå att det inte kan vara så roligt, men det bästa är nog att vända ryggen till och sjäv veta var man står. eller hur!
man vet ju vad man är kapabel till och vad man klarar av. Mamma är ju återigen ingen ålder. jag tror oavsett ålder så växer man in i rollen som mamma. De finns säkerligen lika många olämpliga "äldre" föräldrar som unga tror jag.
jag tror det kommentarer jag mött som kan klassas som "negativa" är väl mest.
- men har du hunnit resa? har du lyckats utbilda dig? hur ska det nu gå när du har barn? känner du att du festat färdigt etc.
svaret är enkelt! Ja, jag har rest (men jag föredrar att resa utan att supa mig svinpckad och inte komma ihåg hälften av resan, vilket många ungdomar gör idag), och ja jag har tagit studenten, dessutom så pluggar jag nu också.. trots att jag har barn... och dessutom väntar ett barn till.
festa? vad får jag ut av det? klart det kan vara kul, men det övervägar ju aldrig få uppleva tiden tillsammans med sitt barn. bara för att man är gift och har barn betyder ju inte det att livet tar slut. jag kan visst festa då o då, men föredrar faktiskt att träffa våra vänner över en middag och något gott glas vin hemma. vilket jag kan göra, ÄVEN om jag har barn.
Hur brukar ni svara människor somj ställer liknade frågor till er?