• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Mammatilltretroll

MildaMaränger: Du har testat färdknäpp, gå i trappor, hallonbadste och annanas?
    Men har du testat att ställa dig i en iskall dusch? Då vaknar bebisen till och vissa säger att det funkar ;)
    Eller färdknäpp och sen upp med benen i högläge så att sperman får ligga länge och trigga igång ;)

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • MildaMaränger
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 09:31:45 följande:
    MildaMaränger: Du har testat färdknäpp, gå i trappor, hallonbadste och annanas?Men har du testat att ställa dig i en iskall dusch? Då vaknar bebisen till och vissa säger att det funkar ;)Eller färdknäpp och sen upp med benen i högläge så att sperman får ligga länge och trigga igång ;)
    idag är det ju min födelsedag.... den får gärna komma i morgon... hihi
  • Hanna E

Grattis på födelsedagen MM!

Det här med inredningsmättnad... för mig går det helt klart i perioder. Hela vintern har jag varit så trött på alltihop, och då flyttade vi ändå till nytt hus i November! Jag har inte hittat min stil och inte vetat vilken den röda tråden i vårt hem skulle vara. Graviditet och skolan gjorde sitt till och jag slutade att läsa denna tråden, eftersom jag kände att jag inte hade något att tillägga.

Nu har, tack och lov, mitt intresse börjat att vakna igen! Sakta men säkert har den ena "aha"-upplevelsen efter den andra smugit sig på. Och jag inser att min stil, med små justeringar, är den samma som när jag inredde mitt eget rum när jag var tio år. Med den skillnaden att alla skålar med små rosa rosor, min vita sekretär och mina svart/vita vykort som jag köpte var jag än var, är lite mer accepterade nuRäcka ut tungan Jag arbetade i motvind som barn, alla andra ville ha terracotta!

Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • misak
    MildaMaränger skrev 2008-07-02 09:03:19 följande:
    Misak.... då antar jag att det är bra där?
    Ja jag har inget att klaga på! Supertrevlig personal... Förutom en tjej i Neo's nattpersonal, som jag fick ett utbrott på. Men hoppas ni slipper vara där! Annars super!
  • Juleja

Grattis till lilla Nova! Det lät som en bra förlossning!

MM:
    Grattis grattis idag på din dag! Hoppas att bebisen väljer en egen dag! Men snart får den ju gärna titta ut, om jag får bestämma! hihi