• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kaktus76
    MildaMaränger skrev 2008-07-02 10:38:22 följande:
    jo men det skulle vara tråkigt om alla 3 fyller på samma dag.. roligare om bebben får en egen... jag kan gärna ploppa ut den 00.05
    Våran lilla skruttan kom på makens födelsedag. Även jag fyller år i juni så vi skulle egentligen ha haft 3 födelsedagar i juni om skruttan kommit en annan dag. Men som maken sa - Vi sparar ju in på en tårta när det blev på samma dag som jag fyller år
    Ja ibland är han ekonomisk maken min.............
  • FruPuffen

God "morgon" förresten! Här har varit fullt upp med barnens dåliga magar som tog om igen!! Båda killarna har haft problem och jag har själv (maken är ju på 24-timmarskryssning...) varit uppe x antal gånger i natt och bytt blöjor... Jäsp...

Lycka till alla som har stundande förlossningar!

• Fotograf Karlander
    Kaktus76

Ja klart vi får det   Tack...
    Får besked denna veckan och flyttar 1 Juli
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tro på dig Själv-Du är Bra som du är ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fotograf Karlander
    Fotograf Karlander skrev 2008-07-02 11:29:16 följande:
    Mena 1 aug
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tro på dig Själv-Du är Bra som du är ♥¸.?°´¯) ♥
  • malins79
    FruPuffen skrev 2008-07-02 11:26:41 följande:
    God "morgon" förresten! Här har varit fullt upp med barnens dåliga magar som tog om igen!! Båda killarna har haft problem och jag har själv (maken är ju på 24-timmarskryssning...) varit uppe x antal gånger i natt och bytt blöjor... Jäsp... Lycka till alla som har stundande förlossningar!
    Inget kul när barnen är sjuka, särskilt inte när man är själv hemma.

KAJSA, hoppas du kommer tillbaka till fl snart igen. Jag kollar din blogg regelbundet, den ligger bland mina favoriter.
    Kram
  • malins79
    Ninizen skrev 2008-07-02 11:07:04 följande:
    Tjenamoss brudar!GRATTIS MILDA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!! Tittar ni in i mitt galleri så ska ni få se vilket målarprojekt jag har just nu. Ja just det ja - äntligen har det blåa blocketfyndet dragits upp från källaren för att målas....VITT! Grunden är gjord och ikväll efter jobbet blir det väl en runda med den riktiga färgen. Har valt en ganska mjuk krämig vit från Nordsjö, lite åt antikvit. Får se hur det blir, lite av en chansning. *susar iväg till jobbet*
    Ser jättefint ut hittills.
  • malins79
    Kaktus76 skrev 2008-07-02 11:36:31 följande:
    Sätter in en bild på våran skruttan. Kanske sätter igång er som väntar tillökning snart
    Sicken liten sötnös
  • mimmamum

Grattis till dig Milda! Hoppas ni får en mysig dag och att bebisen kikar ut snart!

Kajsa, en paus är nyttigt och lite befriande! Passa på att vila och hämta nya krafter!

Jag målar och målar Leksandsstolar men det blir aldrig färdigt. Tänkte köpa ett snyggt tyg idag och klä dynorna med, får visa bild när de är färdiga!

Det verkar tyvärr dra ut på tiden med att få huset, vi får nog hålla oss till tåls några veckor till pga pappersarbete. Men snart så får vi sätta igång! Längtar såååååååå!!!!

• Kaktus76
    malins79 skrev 2008-07-02 11:41:10 följande:
    Sicken liten sötnös
    TACK!!  Man glömmer fort hur små och söta dom är. Ändå så är storebror "bara" 3,5 år. Så det är ju inte sååå himla länge sedan han var liten!