• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-07-02 20:16:45 följande:
    Huset ligger i kvarteret vid Fredriksbegskolan. Känner du till det?Väldigt många fina hus där. De allra flesta riktigt pampiga. Men detta hade varit en perfekt sommarbostad, fast lite för nära hemma liksom
    Man åkte runt några ggr i början när hon flyttade dit. De bodde först i en lägenhet på Blasiusvägen (eller något liknande) innan de köpte på Blåbärsvägen. Men sen när vi hälsade på så var det Brunnsparken man besökte.
  • Ankmor
    Videli skrev 2008-07-02 20:16:51 följande:
    GodkvällGrattis till nya bebisar o till födelsedagar Johanna,Vi har två platsbyggda bokhyllor i nya huset. En bla i våra bibliotek bp2.blogger.com/_f83C-lLSijc/SERTHnAqErI/AAAA...Men det finns en finare i vårt andra allrum, den har jag tyvärr ingen bild pånu. Men tar gärna en så vi flyttar in Här är den fina kökssoffan jag visade igår, det är ju ett kap för dig www.blocket.se/vi/16978315.htm
    Vad fint med platsbyggda hyllor!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • malins79
    Videli skrev 2008-07-02 20:20:18 följande:
    Föresten fåtöljen jag visade igår, hämtades idag och den var suuuupefiiiin. Har nog gjort värsta klippet.Hon har haft den i sin övernattningslägenhet här i Sthlm, men fåtöljen är köpt i Belgien för nästa 20 000 kr och vär värsta kvalité fåtöljen, och den ser helt ny ut *NÖJD
    Grattis!!!
  • mimmi006

Videli- grattis! Jag tyckte den såg fin ut på bild också, vad roligt för dig!

mammaninna- det gjorde vi förra året! Sådär kul... Å andra sidan målar vi huset nu också, bra att ha lite att göra under semestern så man inte blir uttråkad!

• malins79
    mimmi006 skrev 2008-07-02 20:27:21 följande:
    Videli- grattis! Jag tyckte den såg fin ut på bild också, vad roligt för dig! mammaninna- det gjorde vi förra året! Sådär kul... Å andra sidan målar vi huset nu också, bra att ha lite att göra under semestern så man inte blir uttråkad!
    Jag köper på mig massa möbler och börja slipa på dem jag har hemma för att ha lite att måla när maken ska ha semester
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-07-02 20:04:32 följande:
    Hej!Idag har vi varit flitiga. Exakt en vecka kvar till födelsedag och då måste hallen vara klar. Så är det bara. Helst köket med.Jag har precis slipat trappan. Jag målade den tre varv för något år sedan. Sedan tog färgen och orken slut. Nu har jag slipat bort alla rinningar och sånt och ska bara stryka ett tunnt lager färg till.Tapetsering ikväll. Målning imorgon. Hejåhå. Bröllopsdag på lördag.Kram till er alla som kämpar med stora och små projekt. Blir det några bebisar snart?
    WOW, jag blir så imponerad.Jag pratar fortfarande om att fixa vår trapp, men än så länge har ingenting hänt. Räknar med att fixa det under semestern.
    Visst var det Jotun du hade använt?
    Jag kommer dock göra det "enkelt" för mig.. Jag börjar med vagnstycken och räcke och låter stegen vara. De gissar jag att det blir alldeles för mycket jobb med, måste bestämma vad vi skall göra med trappstegen så man inte jobbar i onödan.
  • Camilla R

By the way, så vill jag bara här säga att jag är urless på buss-strejken. Tycker att trafiken kan börja imorgon -förstår inte alls hur jag skall få det att fungera i nästa vecka när sambon är ledig och jag skall jobba....

• Camilla R
    Videli skrev 2008-07-02 20:20:18 följande:
    Föresten fåtöljen jag visade igår, hämtades idag och den var suuuupefiiiin. Har nog gjort värsta klippet.Hon har haft den i sin övernattningslägenhet här i Sthlm, men fåtöljen är köpt i Belgien för nästa 20 000 kr och vär värsta kvalité fåtöljen, och den ser helt ny ut *NÖJD
    GRATTIS! Kul med fynd, den såg verkligen fin ut på bild och prislappen låter väl rimlig för den typen av fåtölj, att den sen stått i en övernattningslägenhet gör ju att slitaget är ju typ noll och inget.. GRATTIS igen!
  • Sylt

... ngn som har Ikeas symaskin? Jag börjar bli galen på mitt gamla elände ....

p.s glöm inte Leila...

• Vaniljdröm

Camilla,

Ja, det är Jotun och jag är nöjd. Men jag tror att det var Jea som hittat någon annan superfärg som endast krävde två strykningar. Hör med henne. Låter underbart!