• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    malins79 skrev 2008-07-02 20:13:58 följande:
    Det var jättefint, det ligger väl i den gamla delen av Ronneby? Jag kom ihåg att det fanns en hel del fina hus där.
    Min syster bodde på Blåbärsvägen, ligger ert hus i närheten eller bor ni på andra hållet?
  • Vaniljdröm

Huset ligger i kvarteret vid Fredriksbegskolan. Känner du till det?
    Väldigt många fina hus där. De allra flesta riktigt pampiga. Men detta hade varit en perfekt sommarbostad, fast lite för nära hemma liksom

• Videli

Godkväll
    Grattis till nya bebisar o till födelsedagar

Johanna,

Vi har två platsbyggda bokhyllor i nya huset. En bla i våra bibliotek http://bp2.blogger.com/_f83C-lLSijc/SERTHnAqErI/AAAAAAAAADE/9kQVFhe_TDo/s1600-h/3HBIISNDEK55IE6P.jpg

Men det finns en finare i vårt andra allrum, den har jag tyvärr ingen bild pånu. Men tar gärna en så vi flyttar in

Här är den fina kökssoffan jag visade igår, det är ju ett kap för dig http://www.blocket.se/vi/16978315.htm?ca=11_s

• Vaniljdröm

Vi bor i norra delen av Ronneby. Men stan är ju inte så stor så jag känner väl till Påtorp och Blåbärsvägen. Höll på att "hamna" där själv faktiskt men var inte snabb nog.

• mimmi006

Jag har målat skolbänk, stol, tallrikshylla och fönsterbänkar idag och borde ta ett bad i lut! Har färg överallt!
    Upptäckte att beckers färg nog fungerar lika bra som fluggers, jag bröt en i 0500-N och den täcker fint.

• Videli

Föresten fåtöljen jag visade igår, hämtades idag och den var suuuupefiiiin. Har nog gjort värsta klippet.
    Hon har haft den i sin övernattningslägenhet här i Sthlm, men fåtöljen är köpt i Belgien för nästa 20 000 kr och vär värsta kvalité fåtöljen, och den ser helt ny ut

*NÖJD

• mammaninna
    mimmi006 skrev 2008-07-02 20:19:31 följande:
    Jag har målat skolbänk, stol, tallrikshylla och fönsterbänkar idag och borde ta ett bad i lut! Har färg överallt! Upptäckte att beckers färg nog fungerar lika bra som fluggers, jag bröt en i 0500-N och den täcker fint.
    jag har oxå målat idag. garaget. så lagom kul, ditt måleri lät mer inspirerande!

här skrivs så mkt så man hänger inte alls med, ändå tycker jag att jag hänger här en del..