• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Gullfina

Lyckos er som kan vara ute i detta väder.
    Polleneländet far omkring här så man inte kan se riktigt.
    Men jag ser fram emot en liten regnsnutt, då blir det bättre i alla fall.

Önskar att jag kunde gå i bikini också, men grannarna ska ju kunna koncentrera sig på sitt och inte på kossan i byn.

Kram på er inredare och mammor och blivande sådana!

• FruPuffen

God morgon!
    Härligt väder här med! Här bär det av till stugan idag, vi ska fira farfars födelsedag. Ska ta med mig nyaste Lantliv o Sköna Hem (som överraskade positivt denna gång, kolla in, mycket vitt o lantligt!!) och förhoppningvis sitta i solen en stund o läsa. Det blir nog pool här med för pojkarnas del.

Gullfina: Åh vad tråkigt att du inte kan njuta p.g.a pollen!! Hoppas det blir bättre snart!!
    Trollens: Hoppas ni hinner njuta också i finvädret!

Birks: Himlautförsäljning låter ju inte helt fel...

Skulle vilja kommentera mera, men hinner inte, vi ska åka nu! Ha det så jättebra allihopa!! Kram i finvädret!

• Gullfina
    FruPuffen skrev 2008-05-10 09:37:08 följande:
    God morgon!Härligt väder här med! Här bär det av till stugan idag, vi ska fira farfars födelsedag. Ska ta med mig nyaste Lantliv o Sköna Hem (som överraskade positivt denna gång, kolla in, mycket vitt o lantligt!!) och förhoppningvis sitta i solen en stund o läsa. Det blir nog pool här med för pojkarnas del.Gullfina: Åh vad tråkigt att du inte kan njuta p.g.a pollen!! Hoppas det blir bättre snart!!Trollens: Hoppas ni hinner njuta också i finvädret! Birks: Himlautförsäljning låter ju inte helt fel...Skulle vilja kommentera mera, men hinner inte, vi ska åka nu! Ha det så jättebra allihopa!! Kram i finvädret!
    Tack vännen!

Ja, det blir nog bättre snart. Lite regn så...
  • juliah
    Gullfina skrev 2008-05-10 09:23:28 följande:
    Lyckos er som kan vara ute i detta väder.Polleneländet far omkring här så man inte kan se riktigt.Men jag ser fram emot en liten regnsnutt, då blir det bättre i alla fall.Önskar att jag kunde gå i bikini också, men grannarna ska ju kunna koncentrera sig på sitt och inte på kossan i byn.Kram på er inredare och mammor och blivande sådana!
    Haha, vi har inga grannar, ingen insyn. Därav bikiniruntskuttandet.

Maken är från libanon, därför blir edt mycket libanesiskt härhemma *slurp*

Hoppas alla får en underbar dag med plask, städning,loppisar, shopping och annat pyssel!
  • Morsan Martina

Gullfina: HA! Du hade varit en attraktion folk hade köat för att få se!

• Morsan Martina

juliah: Jag tror aldrig jag har ätit libanesiskt. Finns det ngt speciellt du kan rekommendera?

• Gullfina
    juliah skrev 2008-05-10 09:46:50 följande:
    Haha, vi har inga grannar, ingen insyn. Därav bikiniruntskuttandet.Maken är från libanon, därför blir edt mycket libanesiskt härhemma *slurp*Hoppas alla får en underbar dag med plask, städning,loppisar, shopping och annat pyssel!
    Låter verkligen gott!

Skönt att slippa insyn.
    Ja, vi bor ju ute bland ängar och åkrar, men det finns någon granne här och var.

Glor de får man väl säga TittOlleKalleKoskit, som man sa när man var liten...Ja, och nu med.

Ha en go och härlig dag!
  • 13 år emellan

Heeej...
    ...jag har fortfarande nackspärr ...huset ser bedrövligt ut, jag har ett berg av tvätt som ska vikas och strykas och jag blir såååååå avundsjuk när jag hör om alla era projekt! Har aldrig haft nackspärr förut, rent för j''''ligt måste jag säga! Man är handikappad! Jag kan knappt sitta framför datorn ...

Men, innan jag går igen, GRATTIS Juliah till bloggtipset i Lantliv (hur coolt som helst) !

Och lycka till alla med era mysiga projekt!

• 13 år emellan
    Gullfina skrev 2008-05-10 09:53:14 följande:
    Låter verkligen gott! Skönt att slippa insyn. Ja, vi bor ju ute bland ängar och åkrar, men det finns någon granne här och var.Glor de får man väl säga TittOlleKalleKoskit, som man sa när man var liten...Ja, och nu med.Ha en go och härlig dag!
    !!! TittOlleKalleKoskit ! Jag tror jag döööör !

Har du inget trevligt libanesiskt recept du kan bjuda på?

Gullfina:
    Stackare. Det är mer synd om dig än om mig....
Svar på tråden Vita tråden del 8