• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Morsan Martina

Meli: Vilket underbart skåp!

Who knows: Maja-tavlor är underbara!!! Då får man ju nästan köpa den där cd:n...

• Morsan Martina

numberone: Vilka fina stolar, himla kul att dom har en fin historia bakom sig! Gillar också när det är omaka, i samma färg...

• Who knows

Ja, gör det, då sjunger hon om alla bokstäver och det är ju samma växter som det är på bokstavstavlan och så är den rätt lugn och mysig
    Morsan Martina skrev 2008-05-10 11:26:30 följande:

Meli: Vilket underbart skåp! Who knows: Maja-tavlor är underbara!!! Då får man ju nästan köpa den där cd:n...
  • Who knows

Är det någon här som har köpt en stor och härlig hängmatta? Var har ni köpt dem i så fall?

• umbro

numberone: Jätte fina stolar i bloggen, får jag fråga vilken vit färg du använt dig av och vilken blankhet? Har själv stolar att måla. Så jag passar på att fråga, om det inte gör nåt.

• numberone
    Who knows skrev 2008-05-10 11:13:01 följande:
    Åh, såg den söta tavlan Jag jobbar på småbarnsavd. och vi har Majas alfabetssånger på cd och de är sååååå söta HAr dem på vilan och barnen ligger och sjunger innan de somnar. Så ett tips, köp den Man blir så glad av hennes sånger
    Oh den måste jag kika på då....låter inte alls tokig att ha hemma!!
    Morsan Martina skrev 2008-05-10 11:28:04 följande:
    numberone: Vilka fina stolar, himla kul att dom har en fin historia bakom sig! Gillar också när det är omaka, i samma färg...
    Ja precis det blir lite mer liv...
    umbro skrev 2008-05-10 11:35:41 följande:
    numberone: Jätte fina stolar i bloggen, får jag fråga vilken vit färg du använt dig av och vilken blankhet? Har själv stolar att måla. Så jag passar på att fråga, om det inte gör nåt.
    Jag har än så länge inte kommit så långt att jag målat dem men jag brukar alltid använda mig av Jotun Lady panel silkesmatt glans 15 oljebaserad och så är det givetvis vit som gäller Den är toppen tycker jag...Blir fint resultat!! Sen brukar jag ha en pensel som är gjort av grishår om jag inte minns helt fel, den kostar lite mer men den får färgen att flyta ut kanon....
  • Trollens mamma

Meli:Underbart skåp,och vilket pris sen!Förvånad
    Såna priser kan vi glömma här i Finland,så fasligt dyra pris för gamla möbler.

Just ätit lunch,putsat 7 fönster på alla 4 sidor och nu tror jag det blir en trip till stan,såg att de hade gårdsloppis på ett ställe.Glad

Kanske slappa sen eller ta en promenad...stel i benen efter loppet igår,men tror bara en prommis skulle göra susen.

Hejsvejs!

• Meli

Trollens mamma

Du får ta en lastbilssemester till Sverige ;)
    Men här börjar det faktiskt bli lite dyrare med. Det är en väldig blanding på priser på saker som är i samma stil på blocket nu tycker jag. Tror att folk börjat upptäcka att det börjar bli lite poppis...

• juliah

Hej tjejer!

Trollens mamma, det var bra jobbat!

Who knows, åhlens brukar ha hängmattor, har en därifrån men den har några år på nacken.

Nu har bägge barnen plaskat i poolen, vi blev bortbjudna på lunch till vår kära sommargranne, bakat har vi också hunnit med. Nu väntar vi på att pappan i familjen ska komma hem så att vi kan grilla och mysa.
    Det är ju nästan obegripligt vilket vackert väder vi har *glad*

Mimmamum, visst hade du gjort en "skurmopp" att hänga ute? Skrattande Eller ja det är ju ingen skurmopp men du vet säkert vilken jag menar. Funderar på att sno ihop en sådan, ska spana i gamla nummer av Lantliv tror jag för inspiration.

Svar på tråden Vita tråden del 8