• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Gullfina
    13 år emellan skrev 2008-05-10 09:58:19 följande:
    !!! TittOlleKalleKoskit! Jag tror jag döööör!Har du inget trevligt libanesiskt recept du kan bjuda på?Gullfina:Stackare. Det är mer synd om dig än om mig....
    Nä,gumman...alla har ju sitt vet du. Nackspärr är minsann inte trevligt.

Nu visar våran termometer +32C i solen.Cool
  • LinaoMatilda

Hej på er! Tittar in en snabbis från jobbet. Vi har härligt väder här också och ikväll blir det grillning och pyssla i trädgården. Underbart!

Gullfina: Åå stackare, så tråkigt med allergi. Hoppas pollenet flyger bort snabbt så du kan vara ute och njuta också.

13 år emellan: Stackars dig också. Hoppas nackspärren ger med sig snart.

• Gullfina
    LinaoMatilda skrev 2008-05-10 10:12:32 följande:
    Hej på er! Tittar in en snabbis från jobbet. Vi har härligt väder här också och ikväll blir det grillning och pyssla i trädgården. Underbart!Gullfina: Åå stackare, så tråkigt med allergi. Hoppas pollenet flyger bort snabbt så du kan vara ute och njuta också.13 år emellan: Stackars dig också. Hoppas nackspärren ger med sig snart.
    Kyss...och så lite pollen
  • Meli

Det här linneskåpet, www.blocket.se/vi/16249704.htm fyndade jag på blocket för några dagar sen och håller på att vitmåla. Jag menar, vad ska man annars göra BF+1
    Handtagen ska ju bytas ut till något trevligt, någon som har en bra webshop med fina handtag/knoppar, och lite tips? Orkar inte riktigt ge mig iväg, så internethandel är perfekt just nu

Tack för alla tips om hur man får bort färgen från gungstolen. Det blir nog avlutning, för jag struntar ju i om det döljer sig några vackra målningar under, vill ju ändå ha den vit, eller inte alls

• Meli

Här är också undebart väder. Vet inte om man kan plocka fram poolen eller inte. Det är ju ändå bara början på maj, kan ju kanske bli kallt igen

• Gullfina
    Meli skrev 2008-05-10 10:31:52 följande:
    Här är också undebart väder. Vet inte om man kan plocka fram poolen eller inte. Det är ju ändå bara början på maj, kan ju kanske bli kallt igen
    Här i Dalarna ska det bli mycket svalare i nästa vecka.
  • Who knows

Åh, såg den söta tavlan Jag jobbar på småbarnsavd. och vi har Majas alfabetssånger på cd och de är sååååå söta HAr dem på vilan och barnen ligger och sjunger innan de somnar. Så ett tips, köp den Man blir så glad av hennes sånger

numberone skrev 2008-05-10 10:45:23 följande:
    tänkte bara säga det igen att jag bloggade lite nytt igår ifall ni är nyfikna...verkar som om jag har fått lite ny blogglust och motivation...
Svar på tråden Vita tråden del 8