• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda
    numberone skrev 2008-05-12 19:22:04 följande:
    tjejer får jag be er om hjälp ....  bara nåt ord från några men det kommer vara värt så mycket... Det känns lite som "HOUSTON WE GOT A PROBLEM" här hemma....ni får skratta/gråta eller vad ni vill bara ni hjälper!! OK?! 
    Ja klart du får be om hjälp. Hjälper om jag kan.
  • Kaktus76
    numberone skrev 2008-05-12 19:22:04 följande:
    tjejer får jag be er om hjälp ....  bara nåt ord från några men det kommer vara värt så mycket... Det känns lite som "HOUSTON WE GOT A PROBLEM" här hemma....ni får skratta/gråta eller vad ni vill bara ni hjälper!! OK?! 
    Fråga på du

Jag slänger genast tillbaka en fråga Blev så sugen på att göra en avgjutning på magen när jag såg din. Hur gjorde du? Lätt? Gick det åt mycket gips?

Sylt: Vilka otroligt sommarfina och fräscha kuddar du har gjort. Super duktig är du!!
  • numberone
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 19:27:58 följande:
    Ja klart du får be om hjälp. Hjälper om jag kan.

hihi det kan du.... ok här kommer bilden... En bild säger mer än tusen ord *tar ett djupt andetag och springer å gömmer mig i ett hörn så länge Generad* Det ser förjäkligt ut men jag har lite stopp i huvudet för hur jag ska kunna fixa till det (för typ inga pengar)

Bilden går att klicka på....

tv.jpg

• LinaoMatilda
    numberone skrev 2008-05-12 19:32:26 följande:
    hihi det kan du.... ok här kommer bilden... En bild säger mer än tusen ord *tar ett djupt andetag och springer å gömmer mig i ett hörn så länge * Det ser förjäkligt ut men jag har lite stopp i huvudet för hur jag ska kunna fixa till det (för typ inga pengar)Bilden går att klicka på....
    Kan du försöka hitta ett skåp på blocket att ha det i? Eller någon lite bredare tvbänk? Var bor du så kan jag kolla runt i ditt område?
  • numberone
    Kaktus76 skrev 2008-05-12 19:29:24 följande:
    Fråga på duJag slänger genast tillbaka en fråga Blev så sugen på att göra en avgjutning på magen när jag såg din. Hur gjorde du? Lätt? Gick det åt mycket gips?Sylt: Vilka otroligt sommarfina och fräscha kuddar du har gjort. Super duktig är du!!
    Det gick jätte lätt men man måste vara två annars går det inte... Vi snurrade in mig i plastfolié först och sen hade vi en liten balja med kallt vatten som vi doppade gipsremsorna i en efter en och kladdade på det på magen. Mät lite först så ni vet hur långa bitar ni behöver innan ni sätter igång. Ett paket med 6 rullar gick åt och det köpte jag på apoteket för 109:-  sen när allt var på plats så väntade jag ca 10 minuter och då trillade i princip gipset av själv så man får hålla lite under magen så det inte trillar i golvet...
  • numberone
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 19:36:26 följande:
    Kan du försöka hitta ett skåp på blocket att ha det i? Eller någon lite bredare tvbänk? Var bor du så kan jag kolla runt i ditt område?
    Bor i Halland...
  • Sylt
    Lisa1981 skrev 2008-05-12 19:14:42 följande:
    Slänger in en fråga. Sylt, underbara kuddar. Vart har du fått tag i vadden nånstans, jag har letat och letat??

Stoff o stil. Ett "ark" kostar 12:- (tror det är 1x1m ungefär). Det gick åt ett ark/kudde.

number --> jag gillar lasses förslag. Annars ett gammalt skåp/skänk. Har du sett min? Nu har vi inga så stora högtalare, men dem kan man antingen ställa under el inne i skåpet (o öppna luckorna när man spelar)

Svar på tråden Vita tråden del 8