• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Vaniljdröm

Ett dödsfall till. Två st på en vecka. Den här gången en äldre släkting till maken på 72 år men de behövs de med.
    Cancer här med. Jag hatar cancer
    Var hämtar ni energi när ni som bäst behöver den? Hur gör man för att hålla det på avstånd?

• LinaoMatilda

Malins: Låter som att du har fullt upp. Helt förståeligt att du inte orkar göra något mer än ta hand om barnen och det nödvändiga i hemmet. Hur gammal är Jacob?

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 21:47:07 följande:
    Malins: Låter som att du har fullt upp. Helt förståeligt att du inte orkar göra något mer än ta hand om barnen och det nödvändiga i hemmet. Hur gammal är Jacob?
    Jacob fyllde 1år den 25 april, lärde sig gå förra tisdagen så han börja bli stora killen, Saga fyller 4år om två veckor
  • Kajsa M

Vaniljdröm - KRAM!!!

Tack alla som kommenterat och visat värme ang min dotter!!!
    Idag ringde vi öron-näs- och halsmottagningen för att kräva en operationstid. Till svar fick vi:
    - Ja men hon DÖR inte av det!
    och
    - Det finns ingen tidsbokande sköterska på plats idag...

Så imorgon ska vi ringa igen. Vi kommer vara en "pain in the ass" ett tag nu!

Är bara så trött på allt...Vad hände med vårdgarantin?

• numberone
    Vaniljdröm skrev 2008-05-12 21:45:18 följande:
    Ett dödsfall till. Två st på en vecka. Den här gången en äldre släkting till maken på 72 år men de behövs de med.Cancer här med. Jag hatar cancer Var hämtar ni energi när ni som bäst behöver den? Hur gör man för att hålla det på avstånd?
    usch va tråkigt att höra....det är så hemskt med dessa sjukdomar! Just nu tror jag det kan vara bra att komma ut i naturen en del (om man nu gillar att vara ute) ....ta in allt det vackra, plocka en bukett blommor och bara känna doften av det underbara *kram*
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-12 21:45:18 följande:
    Ett dödsfall till. Två st på en vecka. Den här gången en äldre släkting till maken på 72 år men de behövs de med.Cancer här med. Jag hatar cancer Var hämtar ni energi när ni som bäst behöver den? Hur gör man för att hålla det på avstånd?
    Kram.

Jag skrev precis ett inlägg om att jag inte orkar något, jag har ingen energi så jag kan tyvärr inte hjälpa till.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2008-05-12 21:49:32 följande:
    Vaniljdröm - KRAM!!! Tack alla som kommenterat och visat värme ang min dotter!!!Idag ringde vi öron-näs- och halsmottagningen för att kräva en operationstid. Till svar fick vi:- Ja men hon DÖR inte av det!och- Det finns ingen tidsbokande sköterska på plats idag...Så imorgon ska vi ringa igen. Vi kommer vara en "pain in the ass" ett tag nu!Är bara så trött på allt...Vad hände med vårdgarantin?
    Hoppas dottern fåt tid snart.
    hoppas sjuksköterskerna slutar strejkar snart, annars kommer op.köerna bli långa.
Svar på tråden Vita tråden del 8