• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • lillafruluva
    mimmi006 skrev 2008-05-12 20:20:20 följande:
    Vi byggde skåpet efter en gammal ritning i hus och hem, den är byggd i mdf. Krönet hittade vi på själva och speglarna!
    Alltid lika fiffiga idéer!
  • FruPuffen

God kväll i tråden!!
    Phu... Nu har jag krattat hela den grusade gårdsplanen. Ska sy gardin till ena gästhusfönstret nu...

Mimmi: Snyggt skåp!! Vad duktiga ni är!Smart att kunna gömma Tv:n så där! 'avis* Här har vi världens fulaste tv-skåp o tv. Kommer nog att elda upp rubbet när vi köper ny tv o skåp.

MildaMaränger skrev 2008-05-12 19:58:26 följande:
    kolla härsvt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=109608...jag vill inte......eeeeeeeeeeeeernst!!! kom tillbaka.. jag gillar inte henne... hon gör så skrikiga saker jämt
    Åh nej... Vill ha Ernst jag med...
  • MildaMaränger

Ernst kommer ju på 4:an iaf... sommar med ernst!

• Tjock kulan

Hej tjejer
    Vilket underbart skåp som möter en när man tittar in i tråden, Mimmi du är fantastisk, själv har jag fullt upp med att få till målningen av de gamla möbler jag släpat hem och vad gör du?, du bygger ett eget skåp !!! , du är bra händig du.

Fru Puffen: Är du socker kickad , kratta grusgång och sen sy gardiner, jag är imponerad.

Lilla fru: Minns dina överdrag till högtalarna de blev så fina att man knappt såg dem i rummet . Hur går det med torpandet?

Nu ska jag skumma lite...

• malins79

Ang Sommartorpet, jag känner nästan att jag måste kolla bara för att se hur "galet" det blir.

Jag blir så avis på er som håller på att sy, måla, rensa i lträdgårdslanden etc.
    Jag har ingen ork till att ta tag i saker längre. Jag har lite möbler som jag vill måla men Saga har börjat att somna lite innnan nio på kvällen (Jacob vaknar runt halv sex )ocn maken är i stort sätt borta varje kväll så jag har läggningen själv av båda barnen.
    Så när de somnar orkar jag inget. 
    Saga är på dagis tis, ons och fredagar mellan 9-14 och då försöker jag göra lite men jag hinner aldrig det som jag vill, för det är hela tiden en massa hushållssysslor och helgerna bara försvinner, jag hinner aldrig göra något kreativt. För ska maken göra något hemma så har jag barnen och hela markservicen så det hinns inte med något.
    Jag kanske bara är lat, men jag vill göra en massa men jag orkar inte.
    Fy vad negativ jag låter...hoppas ingen blir bortskrämd

• mimmi006

Fru Puffen och Tjock kulan- jag måste erkänna att det där var före barnen Generad, nu tar allt världens tid! Jag är så slö så här på kvällskvisten, man måste ju ta det lite lugnt också, intalar jag mig!

Svar på tråden Vita tråden del 8