Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Har ett stort bekymmer. Vi behöver måla vårt hus igen och var helt bombsäkra på att vår vita färg heter SValan. Nu hittar inte färgfirmorna den färgen. Vad tusan gör man nu? Hittar inga kvitton heller sen vi målade för 3 år sen.

• Kajsa 77

Ni som har utemöbler typ de från Duka eller Jysk som ngn visade nyss: Tycker ni att dom är bra i modellen. Har ju nu 7positionsstolar och de är ju väldigt bekväma. Känns som om man köper ner sig när man köper en fast konstruktion även om de är mkt finare.

• Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-07-08 12:24:32 följande:
    KajsaVissa färghandlare har en sorts kamera så att de kan få fram färgen/blandningen genom att ta en bild på t ex en tygbit eller planka.
    Jaha! Jag får ta med mig huset då!
  • Kajsa 77
    Peak skrev 2008-07-08 12:30:23 följande:
    vad hette stället utanför Gbg som sålde ut möbler lie då & då? Finns de kvar?
    möbelgrossen?
    Vaniljdröm skrev 2008-07-08 12:30:29 följande:
    Hihi Kan du inte rycka en planka?
    hmmm...kanske det...FÅr kolla upp om det finns någon sån avläsningsmaskin hos någon färghandlare här i stan först!
  • Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-07-08 13:13:54 följande:
    KajsaJag hade inte målat staketet alls. Jag tycker det är jättesnyggt och bryter bra mot huset.Dessutom gissar jag att det är ganska underhållsfritt och blir ännu finare med åren. Lite båtkänsla sådär.Säkert fint i vitt också men jag hade låtit det vara faktiskt.
    *Nej men nu blev jag ju rådvill! Fler som tycker jag ska låta det vara?
  • Kajsa 77

Vågade trotsa era åsikter och stod på mig. Litade på min intuition och det känns som om jag valt rätt!
    En bit på vägEn bit målad idag. Bara en strykning dock.
    Fick rådet av färghandlaren att måla med täcklasyr. Den färgen flagnar inte utan bleknar bara med tiden. Perfekt! Så slipper man skrapa färg!
    Det bästa av allt var att vi fick tag i vår husfärg. Det var en samlingskollektion som heter SVALA husfärger. Sen hade vår färg ett nummer sm jag kände igen. Ibland är det till nytta med sifferminne. När hon sedan gick in i datorn och kollade receptet så fanns det oxidgult och svart i den. Och då  visste jag till 110% att det var den. VÄl hemma uppmålad, så ser jag att det är den. Skönt!

Svar på tråden Vita tråden del 8