Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-07-13 19:26:03 följande:
    Nej, nu muppar sig mitt plus igen...jag kan inte citera. Kajsa - heter inte butiken "Country House"? Om det inte heter det så har jag rekommenderat butiken i fel namn till mina vänner. Det kanske heter "Country Living"?Underbar är butiken i alla fall och jag är glad att jag har nära till något i alla fall...när jag har långt till Ilva, Sickla, alla fina Blocketfynd i Linköping/Norrköping och Balders hage i Göteborg etc. ..
    Nej det är jag som skriver fel! Country House är rätt namn!
  • Kajsa 77
    Videli skrev 2008-07-13 19:37:40 följande:
    kajsa, Vad är det för märke på fägen du använde till din utesoffa? Visst var det täckglasyr, det hette?
    Det var Fluggers färg. Täcklasyr.
    MiaMariah skrev 2008-07-13 19:41:48 följande:
    Bea - apropå födelsedagsönskningar gör jag lista till brorsan, mamma hänger med ut i butikerna och kikar på det jag pekar på , maken en blandning av ovanstående, svärmor o svåger/svägerska länkar jag till nåt i nätbutikerna eller önskar presentkort.kajsa - underbar lampa!
    TAck!
    Beatrize74 skrev 2008-07-13 19:42:35 följande:
    Märtas bod i Västerås har jag aldrig varit i. Kanske ska jag inte heller åka dit, för när jag kikade på butiken i bloggen så fick jag en plötsligt lust att börja organisera om i kaoset i butiken när jag fick se galleribilderna. Om jag skulle åka dit skulle jag nog gå omkring och "smygorganisera" där. Fast de hade en del snyggt Madame Stoltz...har förresten köpt de där trippelkorgarna i en butik här i stan och väntar på att sättas upp när köket är klart. Jag går och tummar på den varje dag och funderar på vad jag ska ha i den och var den ska hänga.
    Åh kära nån så rörigt!!!
    MiaMariah skrev 2008-07-13 19:43:03 följande:
    Vad tycker ni om före-efter?
    Hmmm...vilken är före och vilken är efter?
    Det ljuva livet skrev 2008-07-13 19:54:37 följande:
    Heeeej mina vita vänner!Hoppas att ni mår bra, det verkar som ni håller på för fullt som vanligt.Jag är helt lycklig idag, äntligen SEMESTER!!!! ( galet surt att jobba helgen innan semestern)I fyra veckor ska jag bara njuta, bada, sola och roa mig med att måla om huset.
    SKÖNT med semester! NJUT!!!
  • Kajsa 77
    MiaMariah skrev 2008-07-13 20:44:17 följande:
    DLL - ja, precis, varför tar inte folk bort annonserna??kajsa - ja, gissa
    Svårt! Nej den blev verkligen fin!
    Kul att du gillade mitt nya inköp idag. Det var visst inte många den föll i smaken.
  • Kajsa 77
    ugglan skrev 2008-07-13 21:34:40 följande:
    Go kväll! Jag är en sån som bara smyger omkring här å i era bloggar för att insupa inspiration.. Ett å annat litet inlägg har jag väl gjort iofs och då innehåller det oftast nån rätt dum fråga, hi hi..Vi kommer att börja flytta in i vårt hus imorrn å nu snurrar det rätt rejält i inredningshjärnan här kan jag säga.. Behöver några smakråd. För det första kommer vi använda det nuvarande vardagsrummet som sovrum. Det ligger innanför matrummet och det är en väldigt bred dörröppning mellan rummen. Till en början kommer jag hänga upp draperier där för att så småningom försöka få tag på nån fin dubbeldörr med glasrutor dit. Hur som helst kommer sängens fotända synas rätt mycket från matrummet å gå ut framför dörröppningen en bit in rummet liksom, e ni me? Hur som helst funderar jag på vad som blir snyggast då, antingen en säng med fotgavel så bäddningen hålls bra på plats å sängen får ett skarpt "avslut" eller hur man ska säga. Eller en säng utan fotgavel (funderar på en Wilma från mio) och med sängkappa istället?Sen undrar jag också om det är ok att lägga in era bloggadresser som favoriter i min nystartade blogg?
    Jag kommer med det trista svaret: dEt kan bli bra med vilket som!
    Min bloggadress får du gärna länka till.
  • Kajsa 77
    Tjock kulan skrev 2008-07-13 23:06:10 följande:
    Halloj tjejerKikar in en snabbis innan sängdax, Jag har haft en underbar helg med maken, och jag känner mig helt ny kär igen , ja tänk vad barnpassning en romantisk middag i hamnen och en natts sömn kan gör för ett förhållande . Nog om mig hur har ni haft det?, ser att Juliah ska fly renoverings fältet  och att ugglan kommit som ny i tråden, välkommen .Har skummat i bloggarna och sett att Malins fina säng äntligen är på plats, grattis, vad fint det blev Och att Fru puffen varit i en helt underbar handelsträdgård *avis* på din tripp dit och ditt inköp av en rosenpelargonia.
    så härligt att känna sig nykär! Man behöver verkligen lite tid på tu man hand!
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-07-13 23:16:00 följande:
    Passar också på att slänga in en fråga såhär innan jag går och sover... Ja jag räknar med att kunna läsa en massa bra svar i morgon när jag vaknar. Vad tycker ni att man skall göra med en massa vita linnedukar i storlek 130 x 130 ca? Mamma kommer att få en massa dukar över när hon flyttar och det är ju inte det mest användbara formatet. Har ni några bra förslag? Tror ni att det skulle göra sig på Blocket eller Tradera? Skall man ta söder dem och sy kuddar av dem? Kan någon använda dem till gardiner eller något annat innovativt?Vi sover på saken!Natti Natti
    Jag skulle kunna tänka mig att sy gardiner av det måttet. Bara sätta på en spetskant och knuytband så har man en gardin typ Lindisens!
  • Kajsa 77

Beatrize - Jag förstår precis din känsla! Man blir jättenojjig när man säljer! Hittills har jag i alla fall alltid fått ett tack-mail efter att leveransen kommit fram och det är ju lugnande! Har ju inte sålt så mkt, tackade nej till några förfrågningar i våras  eftersom det var så mkt på jobbet.
     För du lite bokföring över dina försäljningar? Eller hur gör du?

• Kajsa 77

Hej på er!

Hemma igen efter några dagars golfsemester.
    Väl hemma har jag fått mina paket från Balders hage och Stoff och stil. Tyvärr passade inte volangdynorna från nyblom & Kollen så bra till mina leksandsstolar. Jag har ju klädd dyna och tänkte bara lägga vlangdynorna över. Men då syns det randiga tyget längst bak. *mäh*
    Står nu här med 7 st volangdynor som jag inte kan använda. VAd sjutton ska jag göra?

Svar på tråden Vita tråden del 8