Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Godkväll! Är så trött idag, var på ett jättemysigt bröllop igår och det blev seeent. Inte mycket gjort här idag, men ångesten tog tag i mig och jag lade upp en budget nästa månad. Känner mig lite duktig iallafall, sen gäller det att följa den!

Videli- fin soffa och snygg vägg! Synd att hotellet var en besvikelse, men jag hoppas att det positiva övervägde!?

FruPuffen- vad kul! Ska genast kika!

Vaniljdröm- det låter perfekt! Hoppas att ni får bygglov nu

• mimmi006
    FruPuffen skrev 2008-05-18 21:23:43 följande:
    Mimmi: Åh så mysigt med bröllop! Och vad duktig du är med budgeten! Det där med budget och ordning i arbetsrummet är verkligen vår svagaste länk (Jag sitter här mitt i röran, hur oinspirerande som helst) MÅSTE bli bättre på det!!
    Men det är precis likadant här, idag surade jag ihop och tog tag i det. Men det svåra blir ju att följa den, det vet jag...
  • mimmi006
    Rosesarered skrev 2008-05-18 21:25:16 följande:
    Videli > Berätta lite med om Howard soffor, har missat det totalt. Mer än att jag googlat och sett att deras kännetecken är hjul på benen. Är det ett märke eller vad kommer det ifrån?Blev totalförälskad, har sett liknande modeller hemma hos en vän men tänkt att det hette någon speciellt.
    Jag tror att det finns med och utan hjul, svårt att säga vad som direkt kännetecknar en howard. Tycker att det är formen på kuddar, rygg- och armstöd som jag tar det på! Det är en modell och det finns billigare på tex mio och superdyra...
  • mimmi006
    Videli skrev 2008-05-18 21:48:41 följande:
    mimmi,Jooo det var en bra resa i alla fall. Vi lärde ju oss nått i alla fall Är nog som mimmi skriver, finns många modeller på Howard. Men den jag är kär i är engelssons svängda med avtagbar klädsel, en sån blir det när vi flyttar till hus.
    Vad är det för tyger på den? Letar efter en i linne...
  • mimmi006

Knyttis- vad bra att du får efterlängtat besök när din man är bortrest! Det var ett par kompisar som gifte sig, de har bland annat varit med om tsunamin tillsammans, så de har gått igenom en hel del... Jag såg att vi nästan har samma tapet i sovrummen, vi har inte flyttat in där än, men hur trivs ni med er? Jag är så ovan vid mönstrat, blir helt nojig fast den är så diskret... *knäpp*

• mimmi006
    Videli skrev 2008-05-18 21:54:06 följande:
    Menar du englessons? I så fall kan du få den i alla olika tyger...
    Ja, det låter bra! Det kostar väl skjortan antar jag ... hur går det med bygget förresten?
  • mimmi006
    Rosesarered skrev 2008-05-18 21:59:51 följande:
    Så "howard" är bara namnet på en soffstil som flera tillverkare har? Precis som "divan" som finns hos flera olika tillverkare? Eller är jag ute och cyklar? Haha
    nej, ungefär så Skrattande... du kan nog hitta den på ett antal ställen på nätet i olika tappningar och prisklass! Och på blocket. Oxford är en annan "klassisk" modell...
  • mimmi006
    Videli skrev 2008-05-18 22:03:46 följande:
    Jaaa tyvärr är dom ju inte gratis Men dom enda som jag tycker är snygga med avtagbar klädsel. Alla andra blir som en Tomelilla soffa ifrån IKEA till utseendet...Oj ja bygget, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det... Lovar att svara om en vecka
    oj, vilken cliffhanger... blir ju jättenyfiken nu!
  • mimmi006
    lillafruluva skrev 2008-05-19 10:38:15 följande:
    En cheesecake med jordgubbar står i frysen!Fick ett ryck och fixade balkongen, ganska varmt och skönt där ute nu! Har en ledig dag idag, sååå skönt! Alla barn är hemma men de är rätt bra på att roa sig själva.Nu kom Allt i Hemmet i brevlådan också
    Å, vad bra! Jag är inne en snabbis på lunchen och nu vet jag att jag har nåt att se fram emot i eftermiddag!
  • mimmi006

Hej! Fint hus, Anton!! Vad ligger utgångspriset på?

MiaM- nej, vaddå? *nyfis*

LinaoMatilda- Kööööp!

Förskräckliga brädor, förresten... om man ska sälja liknande behöver de ju inte vara dåliga plagiat!

Svar på tråden Vita tråden del 8