Vita tråden del 8

Godkväll! Vi ska ha plastmatta på golvet och kakel på väggarna, Vaniljdröm. I en del av rummet kommer det nog bli puts alt. panel, men det viktigaste under klinkers och kakel är väl underarbetet med tätskiktet. det är ju det som håller mot fukten, fog släpper tydligen igenom en hel del!
Videli- Stort grattis till huset, vilken underbar känsla det måste vara!
Bea- Vad spännande med köket, jag ser fram emot bilderna sedan!
vaniljdröm- Vi tänkte ha klinkers däruppe, men blev avrådda att lägga det på träbjälklag och i ett relativt nytt hus. Så vi fegade och sparade på så sätt en hel del pengar, när vi tog plastmatta istället. Vi har inte lagt in någon än, men det blir en klinkerslik matta på golvet och vit mosaik på väggarna i våtdelen. I delen med tos och handfat tror jag att vi kör på en kombination med puts och spont. Under sponten tätar vi med ett tätskikt och målar den med våtrumsfärg, problem är hur man ska fästa den i väggen. Lim borde vara bäst ur fuktighetssynpunkt. Just det, vi har satt minerit på väggarna istället för våtrumsgips! Vad som är bäst, det tvistas det om...
Jag gillar www.cchoganas.se och www.gerflor.se produkter.
malins- om du har en fast tjänst har du rätt att gå ner i tjänst när du har barn. Nu tror jag inte att det är så lätt att göra så om man söker en tjänst och säkert inte så populärt. Men att fråga skadar ju inte!
Vaniljdröm- jag håller med malin, blank platta om du ska ha en rad med blommor!
MM- pops basgrejer är så bra! Om jag bara får ta en sak blir det pyjamasarna !
Den är ganska matt, lite melerad så där. Det är höganäs vanliga vita...
Hej! Ja nu är det bara två veckor kvar! Går på semester efter midsommarhelgen... vad är det som har hänt med dig? Jag har inte varit så flitig här...
Jag tycker att måttet och utseendet stämmer med en HD! Brukar Fridas skriva ut märket? Jag tror annars att du kan mejla och få svar snabbt från henne. Det är två upphängningsöglor i varje sida på spegeln, så du kan välja hur du vill hänga den. Jag har den bara lutad just nu.
Nej, det gör man inte! Den är så fin så, är också sugen på en till badrummet, men i modell större...