Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Mina favoriter är nog www.elsashem.se , www.systerlycklig.se , www.countrybymail.com , www.designonline.se , www.cosas.se och sen finns det en mängd mindre butiker, men de här har ganska mycket!

nica83 skrev 2008-07-13 12:37:12 följande:
    Ja nu såg jag i trådstarten! Men ingen speciell för internetbutiker? Spelar iofs ingen större roll, länkarna står ju där. Nej letar inte efter något speciellt, inspiration bara
  • mimmi006

Vad köpte du? Biiilder tack!
    Kajsa 77 skrev 2008-07-13 16:22:28 följande:

Hej hej!Har idag varit på Nordanby Gård i Västerås. Butiken heter Country Living. Det var en av de mysigaste butiker jag nånsin varit i. Fick massor av inspiration och idéer. Köpte även lite såklart. Hade fått en  peng av mor & far i födelsedagspresent osm jag lätt shoppade upp.
  • mimmi006

ugglan- kör på Wilma och en kappa, jag tror att det är bra att det ser lite mjukare ut om den syns mycket!

• mimmi006

Videli- du är verkligen en fyndjägare!
    Tjock kulan- vad mysigt, sömn och tid för prat är väldigt bra för kärleken! Vi måste också komma iväg på något sånt i sommar och njuuuta!

• mimmi006

Absolut! Men jag har lite svårt att hitta de riktiga fynden på blocket nu för tiden, men visst finna de!

Videli skrev 2008-07-13 23:24:03 följande:
    mimmi,

Ja blocket har jag stenkoll på och DU nätsajterna
    Min man tycker att jag ska öppna ett företag som går ut på att göra fynd på blocket åt folk Kanske en blivande affärsidé, hahahaha
  • mimmi006

Birks och Kalles mamma- kolla om det går bra på tradera, blocket tror jag inte på! Eller sy många fina och stora kuddar till en myshörna, avtagbara förstås, så barnen kan hoppa fritt

• mimmi006

Hej! Kikar in fyra minuter i Ernst och kollar vad ni gör

Lillafruluva- hoppas du mår bättre snart!

Lina- börja om? Du måste vara petig

Himmelbit- *vink, vink*

• mimmi006

Bea och vaniljdröm- vad duktiga ni är som pysslar och broderar! Jag laddar inför att börja brodera, det finns så mycket vackert man kan göra...

Himmelbit- jag måste nog köpa boken! Hur går det med golvet?

• mimmi006

Hm, jag har en strak känsla att den var fin förut också... ska bli väldigt roligt att se slutprodukten!

LinaoMatilda skrev 2008-07-14 20:02:46 följande:
    Mimmi: Nja, petig och petig.. vill ju att det blir bra
  • mimmi006

Himmelbit- jo, det går bra! Igår sprang Hugo upp hundra gånger, nöjd över att slippa stängslet på sängen och testa sin nuvunna frihet! Ikväll orkade han bara två gånger. Det är stökigt här fortfarande, men vi tar lite vartefter. Skönt att ni får golvet på plats nu, det blir så mycket mer "färdigt" då. Har du bestämt duschväggar?

• mimmi006

Nej, det har jag inte! Hatar när de ska gumma en hit och dit, men det är väl oftast att de inte kan sina saker *fnys*!
    INR, inredningsglas gör väl måttanpassade glas, men jag vet inte om det är svindyrt. Jag ska lugna mig tills jag har bestämt mig helt om vi ska ha glas eller draperi, måste komma på en bra kant isåfall.

Himmelbit skrev 2008-07-14 21:01:43 följande:
    Lille gosen!! Klart han måste testa att springa nu när han får då, plutten!Nej, det verkar vara en djungel det där med duschväggar. Var inne hos en handlare här i stan som är allt annat än trevlig... Mkt "lilla gumman".... "det skulle du tänkt på innan ni byggde med det måttet osv"... Gubbjä.....el... Så jag avvaktar tills rörmokaren kommer hem från semestern och kollar med honom tänkte jag. Har du bestämt dig / beställt?
  • mimmi006

Ååå, den är så bra! Måste se om den nån dag

lasseliten skrev 2008-07-14 22:04:27 följande:
    hej hopp i tråden! Har precis kollat klart på (filmen) Juno. Gillade den skarpt. *tipsar* Himmelbit och Mimmi - det ska bli såå kul att se era övervåningar sen när ni är redo.
  • mimmi006

Ja, det var en riktig känslofilm! Vad dåligt att skylla på henne, det var inte hon som slog sönder krukan...hmmm... det kändes rätt rörigt därinne, måste jag säga. Jag måste åka och köpa växter till mina krukor nån dag, vad satte du i din?

lasseliten skrev 2008-07-14 22:38:39 följande:
    Mimmi - jag skrattade och grät en hel del...nästan så jag gick in i "the ugly cry"  - du vet när hela ansiktet skrynklas ihop...ingen vacker syn Heeej söta Knyttis! Jo, det fixade sig med fatet. Ringde till butiken på måndagen och de kom ihåg att de misst att lägga ner fatet i min påse. tjejen som svarade skyllde på den "unga tjejen i kassan". Sånt gillar inte jag. Det är väl mänskligt att fela...Ge min lite kompensation istället Sambon (som jobbar i sthlm) hämtade fatet på tisdagen och nu står rubbet på min (ehm vår) EV-skänk... Trivs ni med era nya möbler?
  • mimmi006

Jag tycker att du ska ha den där och ha pendeln över köksbordet, om det går vill säga! Jag hoppas att min pappa ska släppa ifårn sig en grym, gammal skrivbordslampa som är riktigt rå, den ska nog få en plats i vardagsrummet *drömmer*

lasseliten skrev 2008-07-14 23:05:03 följande:
    Knyttis - du tänker precis som jag...synd att inte sambon var med på samma spår... Håller tummen för att du får Misa-soffan i present. Tror det är den av EV-möblerna jag gillar mest *se till att du får den* Idag har jag äntligen fått hem en vägghängd "indstrilampa" som jag har tjatat till mig av mina föräldrar. Vet bara inte var jag ska ha den... Funderar på att sätta upp den över hon i köket...men då måste jag hitta ett nytt ställe för den här lampan...vittochbrett.blogspot.com/2008/01/fler-kksbil... Vad tycker ni?
  • mimmi006

Å det låter perfekt! Vet du när kollektionen kommer?
    Sussi N skrev 2008-07-15 13:09:41 följande:

Godmorgon!Nu packas det för fullt här hemma, jag är klar och döttrarna håller på för fullt...skönt med så stora barn att dom packar själva och fattas ngt kan ingen skylla på migVi åker till landet i 2 veckor och det ska bli så skönt.Såg att det pratades sängkappor och själv väntar jag med spänning på Himlas utlovade kappa till hösten, skall se lite mer urtvättad ut med skrynkligt intryck, passar mig utmärkt.Ha en mysig dag i solen.
    Smultron och glass- jag kikade på Ohlsons tyger igår, men här fanns det tyvärr inga överkast. Så jag är fortfarande kastlös
  • mimmi006

Mia- stort grattis till vinsten, vilken lycka!

Malins- vi ska också till Göteborg, hoppas att hitta fler fina butiker den här gången...

• mimmi006

Vi har ändrat våra semsesterplaner till att åka ungefär samma tur som ni, Bea. Vi tänkte faktiskt ta med ett tält och se hur länge barnen tycker att det är roligt! Skönt att inte ha så långt hem heller, om det skulle bli regn.

Jag tycker verkligen om Ellen Keys strand och konstnärsstigen där omkring, det är så vacker natur.

I Vadstena är området runt klostret mysigt och ta en guidad tur på slottet, de brukar vara bra. Antikhuset utanför är ett måste! Ganska dyrt, men roligt!

På berget i Gränna kan man äta jättestora räkmackor, om ni tröttnar på polkagrisar och en

kyrktornsklättring på Visingsö ökar pulsen till max, om man är lite nervös för höjder i kombination med rangliga byggnader !

Himmelbit- då måste jag absolut se den!

• mimmi006

Oj, var det så bråttom! Ikeas lagersaldo brukar tyvärr aldrig stämma, vet inte hur sällan de uppdaterar...

Sylt skrev 2008-07-16 16:08:24 följande:
    Hejhej!Grattis till Algot! Superfint namn. Även kul att se MM o Number lite mellan matningarna Själv är jag måttligt irriterad. Båda våra killar fyller år nu i juli o vi har bestämt att bygga en gungställning t dem. Allt är fixat o jag skulle bara in snabbt på Ikea för att hämta en gunga (ekorre), men giiivetvis är den slut. Den finns varken i Mö el Hbg, ev finns 1 i Gbg men det är ju inte lönt att lita på deras lagersaldo. Försökte köpa utställningsexet i Mö, men det var tvärnej..... fast de inte skall få nya på 4 veckor . Så nu har vi gungställning + babygunga o "romerska ringar" men fattas Sigge-gunga´n - och han fyller år i morgon *irriterad*
Svar på tråden Vita tråden del 8