• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Anjo2
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:18:24 följande:
    Är det ditt andra barn? BM sa till mig med att jag antagligen får tidigare eftersom bebisen ligger så långt ner  och att det är andra barnet. Jag har verkligen ingen lust att gå över tiden, gjorde det när jag väntade AntonKänner inte nå´t i magen som det är just nu
    Japp det är andra barnet och hon gav mej samma anledning....Fast jag hade ju sån tur att jag inte gick över med min första, så det gav mej ännu en anledning att tro att jag skulle få tidigare...men man har väl inte alltid tur antar jag... När ska du ha?
    Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • Anton2005
    Anjo2 skrev 2008-06-26 09:40:01 följande:
    Japp det är andra barnet och hon gav mej samma anledning....Fast jag hade ju sån tur att jag inte gick över med min första, så det gav mej ännu en anledning att tro att jag skulle få tidigare...men man har väl inte alltid tur antar jag... När ska du ha?
    Jag har BF 13 juli så det är ju några veckor kvar. Har varit så trött innan men från igår så är jag super pigg och det känns som jag skulle kunna städa hela huset, kan ju alltid hoppas att det kanske är lite på g då :) Håller tummarna för att din lilla vill komma snart
  • Camilla R
    misak skrev 2008-06-26 09:03:34 följande:
    Godmorgon!Sylt: Välkommen hem! Har oxå varit på lollo & bernie land förr ett par år sedan, på teneriffa. Man behöver verkligen semester efter Jag tycker det låter utmärkt med en träff i oktober på västkusten, varför inte sista helgen?
    Själv tyckte jag det var toppen med Bamseklubb

Var på Lanzarote i Vintras med Fritidsresor och ders Star-hotell (inte Village) barnen var på Bamseklubben själva 2 timmar om dagen (lyx) därefter så tillbringade vi inte så mycket tid på hotellet, så vi märkte inte av allt annat jippo som pågick på hotellet.
  • Videli

Tack tack tack alla, ja det känns jätte skönt att slippa visningen nu...
    Haft lite ångest för att folk ska komma hit och snoka bland mina saker och nu slipper vi det...

Nog om det.
    Idag ska jag åka titta på Elviras Värld bord och stolar som kanske blir ett alternativ till matsalen.
    Känns som dom är ett billigare alternativ i alla fall, så jag måste känna o klämma lite på dom

• Videli
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:52:19 följande:
    Funderar på att ringa på dessa. Så söta, va och tittade på de vita i en butik igår. Man kan ju alltid spraya dess. Men har handlat mycket på sista tiden så jag vet inte riktigt.www.blocket.se/vi/16915502.htm
    Dom var jättesöta, dom gillade jag
  • Anjo2
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:50:08 följande:
    Jag har BF 13 juli så det är ju några veckor kvar. Har varit så trött innan men från igår så är jag super pigg och det känns som jag skulle kunna städa hela huset, kan ju alltid hoppas att det kanske är lite på g då :) Håller tummarna för att din lilla vill komma snart
    Aha kan det vara ett tecken på det då? Pigghet? Då är det kört för mej..hehe för jag är inte annat än trött just nu....tack!!! Då håller vi tummarna för varandra då....
    Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • 13 år emellan
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:52:19 följande:
    Funderar på att ringa på dessa. Så söta, va och tittade på de vita i en butik igår. Man kan ju alltid spraya dess. Men har handlat mycket på sista tiden så jag vet inte riktigt.www.blocket.se/vi/16915502.htm
    Åh, jättefina! Hade de varit i Skåne skulle jag ringt själv!
  • Hanna E
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:50:08 följande:
    Åhh vad jag känner igen mig! Jag har ju bf 12 Juli, men två dagar i rad har jag varit superpigg, så jag har nästan trott att det var något på gång! Fyller år idag, och har fortfarande inte gett upp hoppet om att få bebisen i födelsedagspresent=) Min barnmorska säger också att den ligger fixerad långt ner, och det är ju andra barnet "så den kommer nog snart". Bättre att dom inte säger nåt egentligen, för man tror ju så gärna på det dom säger!

Vill också önska alla en trevlig stockholmsresa! Är jättegärna med på en västkust-träff i oktober!
    Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • MiaMariah

Usch vad ledsen jag blir, kolla första kommentar jag fått idagens inlägg på min blogg.. Gråter

Svar på tråden Vita tråden del 8