• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MiaMariah
    13 år emellan skrev 2008-05-07 11:26:09 följande:
    Okej, har bläddrat tillbaka lite...hittade en märklig anonym kommentar på mimmis blogg...Eller finns det fler?Jag har också fått en del märkliga kommentarer, men det var länge sedan nu och rör min familj. Fast den ena var helt anonym och jag har fortfarande ingen aning om vem det är.Lillafruluva:Usch, jag ångrar mig varje gång att jag inte har en premuneration på Lantliv när jag läser att ni fått era...
    Vad var det för nån kommentar hos mimmi?
    LinaoMatilda skrev 2008-05-07 11:26:52 följande:
    Hej på er!Enji: Ja visst är det nyttigt att kunna språk, och kul också Låter bra att ni fixar på ett slutet forum. Iaf vad gäller träffen så känns det otäckt.MiaMariah: Kul att se dig igen!
    Tack, tack detsamma!
    juliah skrev 2008-05-07 12:09:18 följande:
    Åååååå, jag hade glömt att JAG är med i lantliv. Nu ska jag genast rusa ut igen!
    Vad roligt, grattis!
  • Truffles
    malins79 skrev 2008-05-07 10:48:28 följande:
    Vad gillar ni bondrockoko?Tänkte på stolar i den stilen, fint eller fult? Vad med ett matbord i senast Lantliv som var den stilen (huset från Gotland).

Jag tycker att de svängda benen kan vara jättefina. Vem var det som hade länkat till någon som målat en massa stolar i olika färger? Det var ju snyggt men kanske inte så vitt som många här vill ha det.

Hoppas att om det görs ett stängt forum att det inte läggs på Facebook då jag vägrar fastna på ännu ett forum...

• Truffles
    MiaMariah skrev 2008-05-07 10:46:27 följande:
    Tack detsamma! Jag har bara försökt sitta så lite vid datorn som möjligt, kom underfund med att jag spenderar på tok för mycket tid på FL o bloggen och försökt dra ner. Särskilt nu när det varit så fint väder.
    Mycket smart av dig, jag har mycket att lära av dig och Peak. Mindre datatid och godisfria månader!
  • MiaMariah
    FruPuffen skrev 2008-05-07 13:07:52 följande:
    MiaMariah: I hennes blogg under 29 april.
    ok, tack!
    LinaoMatilda skrev 2008-05-07 13:11:22 följande:
    MiaM: Du kan kolla i hennes blogg, under inlägget från 29 april
    tack, ska kika.
    Truffles skrev 2008-05-07 13:12:40 följande:
    Mycket smart av dig, jag har mycket att lära av dig och Peak. Mindre datatid och godisfria månader!
    Skrattande hihi, tack!
  • malins79
    Truffles skrev 2008-05-07 13:11:12 följande:
    Jag tycker att de svängda benen kan vara jättefina. Vem var det som hade länkat till någon som målat en massa stolar i olika färger? Det var ju snyggt men kanske inte så vitt som många här vill ha det. Hoppas att om det görs ett stängt forum att det inte läggs på Facebook då jag vägrar fastna på ännu ett forum...
    Jag gillar med svängda ben. Hade tänkt vita stolar med volangdynor. Nu har jag något nytt att leta efter på Blocket och på secondhandbutiken. "Behöver" ha 6st.
  • 13 år emellan
    Truffles skrev 2008-05-07 13:11:12 följande:
    Jag tycker att de svängda benen kan vara jättefina. Vem var det som hade länkat till någon som målat en massa stolar i olika färger? Det var ju snyggt men kanske inte så vitt som många här vill ha det.Hoppas att om det görs ett stängt forum att det inte läggs på Facebook då jag vägrar fastna på ännu ett forum...
    Ja! Vad hette den bloggen? Det var jättehäftigt med flera färger på stolarna!
  • MiaMariah

Men fy vad otäckt inlägg mimmi fått i sin blogg!! Förvånad Det där borde hon anmäla eller det kanske hon redan har gjort?

• Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-07 11:44:41 följande:
    Finns det några bra erbjudande på Lantliv? Mamma fick 6nr av mig i julklapp så detta nr som kommer nu är det sista. Jag känner att jag skulle vilja ha den själv, har ju lånat hennes men det är inte detsamma att få tidningen nån vecka efter utgivningsdag.
    det enda erbjudande jag hittat är detta: www.tidningsbutiken.se/tidningen-lantliv.asp
    kanske någon annan vet något annat?
Svar på tråden Vita tråden del 8