• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Camilla R
    Truffles skrev 2008-05-07 13:26:59 följande:
    I min sista tidning var det ett erbjudande om en - vit - morgonrock, men inget av dem är tyvärr något iallafall jag frestas av. Får avvakta ett tag till. På tal om tidningar. Vilka är era, nu får jag väl skriva förutom Lantliv, favorittidningar?  Har nyligen läst min första Hem och Antik (pensionärsvarning jag vet men tyckte den var väldigt informativ, jag har ju ibland sådana problem att hålla isär alla olika stilar och säga vad de och de benen tillhör för stil o s v...
    Ja, den där morgonrocken har jag också sett och den är jag inte ett dugg intresserad av, använder aldrig.

Mina andra favorittidningar är Drömhem & Trädgård och Allt i Hemmet.
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-07 14:15:02 följande:
    haha Du är rolig du Tidningar jag läser: Lantliv (köper ibland, eller på bibblan) Hus & Hem, Allt i hemmet, prenumererar till och från på Mama, har fått Laga lätt-prenumeration i present, MåBraVad ska ni ge era mammor i morsdags-present? (Jag fick inget på min första mors dag förra året!! )
    Nä, det var faktiskt längesen jag gav min mamma något (skall jag skämmas nu???) Nej, nu är det jag som är mamma och av mina barn får jag nog någon fin teckning och sen bjuder de nog på middag på kvartersrestaurangen -det har blivit så de senaste åren
  • Trollens mamma

Hej!

Kommer in och frågar om nån vet var man kan få tag på ett vitt liten vitrinskåp att ha på väggen?Typ 50 bredd,60-70 hög?

Ni finlandssvenskar i tråden,får också gärna svara.När jag bor i Finland har jag inte tillgång till Svenska Butiker.

• misak

Hej!
    Jag har äntligen hittat hit! Delar ert intresse för vit inredning och är en hängiven läsare av tidningen Lantliv, sedan många år tillbaks. Jag drömmer om ett hus på landet, nu bor jag i ett hus av äldre modell i ett villakvarter i Skåne, som jag håller på att förvandla till en lantlig vit idyll.

Jag såg ett inlägg ang vilken tidning jag läser förutom lantliv... Får väl svara Drömhem och Trädgård, även om jag tycker att den ibland har samma artiklar som Lantliv (vilket inte alltid är fel och Scrapbooking mm, men inte så ofta som tidigare.

Jag ska uppdatera min blogg med lite mer inredningsbilder och då är ni välkomna dit!

• livet från ljusa sidan

Jag är inte så haj på tidningar läser mest på nätet men jag gillar allt i hemmet faktiskt. Finns mycket fint och mycket mindre fint men det kan också vara inspiration till att INTE göra så

• Peak
    Camilla R skrev 2008-05-07 14:25:43 följande:
    Nä, det var faktiskt längesen jag gav min mamma något (skall jag skämmas nu???) Nej, nu är det jag som är mamma och av mina barn får jag nog någon fin teckning och sen bjuder de nog på middag på kvartersrestaurangen -det har blivit så de senaste åren
    nej det ska man inte! Och jag menade inte att jag behövde en present på morsdag utan bara en tanke, nu var ju min son inte ens 1 år förra morsdag så han kan ju inte ta eget initiativ direkt, men jag köpte iaf ngt från honom till pappan på fars dag...
    Jag blev faktiskt ledsen över att inte blivit ihågkommen, men det är säkert för att jag fösöker uppmärksamma alla runt omkring mig! Namnsdagar, födelsedagar, morsdag, nytt hus, ny bebis osv...känner ofta att jag intrseerar/engagerar mig mycket i andra men inte får så mycket tillbaka...

Köpte en marimekkotop på H&M idag med mamma i tankarna, men den är ju så fin så jag kanske behåller den själv...
  • MiaMariah
    Peak skrev 2008-05-07 14:15:02 följande:
    haha Du är rolig du Tidningar jag läser: Lantliv (köper ibland, eller på bibblan) Hus & Hem, Allt i hemmet, prenumererar till och från på Mama, har fått Laga lätt-prenumeration i present, MåBraVad ska ni ge era mammor i morsdags-present? (Jag fick inget på min första mors dag förra året!! )
    Hoppas du får present i år - du får hinta lite Flört Jag ger min mamma en fattigmansljusstake efter att hon har pratat om att hon slagit sönder en sådan för många år sen.
  • Smultron och glass

Juleja: Vad otäckt att inte blodtrycket går ner som det ska. Det är nog bäst med en liten tripp till läkaren då! Hoppas det går bra.

Jag var med Julia och Lillafruluva på våttovningskursen och det var väldigt roligt, men vi var nog alla överens om att det var betydligt svårare än vad vi trodde att det skulle vara. Roligt att få träffa Julia och Lillaluvan på riktigt, supersöta tjejer!

Svar på tråden Vita tråden del 8