• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-07 11:54:48 följande:
    aha dåså, då lånar jag min kollegas cykel och hojar iväg tror jag! Ska nog ta med räkor och avocado
    Åh, så gott!!
    Lax och avocado är mina favoriter -det får bli min fredagslunch, är uppbokad till dess.
    Smaklig måltid!
  • MildaMaränger
    lillafruluva skrev 2008-05-07 11:49:31 följande:
    Just det grattis Juliah till bloggtipset
    vaddå för bloggtips?
  • Anke
    Camilla R skrev 2008-05-07 11:41:07 följande:
    Fast jag läste att vinägern i riset gör den till GI-mat, så kör hårt, det är supergott!
    *flikar in* dessutom så blir det lägre gi när det är kallt! (Dvs kallt ris)

så  tex potatis som fått stå i kylen över natten som man gör potatissallad på, det innehåller lågt GI. färskpotatis innehåller dessutom lägre GI än "vanlig" och vinägrett på det blir perfekt!
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • MildaMaränger
    lillafruluva skrev 2008-05-07 12:03:58 följande:
    Lantliv tipsar om Julias blogg!
    ja just ja!
  • FruPuffen

Tillbaka från Öppnis. Ingen Lantliv i min låda . Ingen Leila heller, har inte TV4-plus!! .
    Lillafruluva: Det låter ju helbra att du hittat ett forum!! Jag tycker att vi ska köra på det! Jag tycker också att den här tråden först och främst är till för oss som skriver här, de som bara läser kan väl lika gärna kolla i bloggarna för inspiration.
    Julia: Tror också att många psykon i bloggarna och här i tråden kan vara kvinnor. Killar tror jag inte hänger så mycket i inredningsbloggar.

• umbro

Hejsan

Som alltid bjuder ni på så gott i era bloggar.
    Vi håller fortfarande på med en del målning hemma, när jag hitta denna tråd för ca 1 år sedan så blev jag så inspirerad av era bloggar och kände att jag liksom hittat hem vad det gäller inredning osv Om hur jag vill ha det här hemma. Och nu har alla väggar blivit vita hihihih. Vi håller på med vardagsrummet nu, och det har grundmålats, nu återstår bara att måla med den slutgiltiga färgen. Och står i frågan vit eller stockholmsvit " bruten vit"? jag har " bruten vit i alla de övriga rummen. Hm Beslut ångest. Minns att när vi måla i sommras så tyckte jag när vi grundmåla att åh så vitt och frächt sen då vi måla med den brutna vita färgen sen så hm den va ju liksom inte lika vit. Åh nåt råd tror ni? Som det känns nu så vill jag ha vitt och ser det konstigt ut mot hallen min i bruten vit så är det ju bara att måla om den. hm

I kväll ska jag i väg till våran öppna förskola och lyssna på Martina Haag som kommer dit. Ska bli jätte kul.Kommer kännas konstigt att gå dit utan barn. Sen ska jag gå och jobba sen ska jag hem och titta på barnmorskorna.Önskar er en fortsatt trevlig dag.

• FruPuffen
    juliah skrev 2008-05-07 12:09:18 följande:
    Åååååå, jag hade glömt att JAG är med i lantliv. Nu ska jag genast rusa ut igen!
    Vill ju också se!! Det var bloggtips denna gång, va? Repotaget kommer till jul?
  • musli

Jaha... Så nu försvinner den här tråden då alltså? Eftersom ni försvinner in i slutet forum? Trodde ni bara skulle ha träff-delen i slutet forum men det låter som om ni ska ha allt, inredning, trädgård, ja rubbet, i slutet forum?
    Trist....

Ska strax åka och hämta dottern på dagis och åka och kika om de har golvlister och taklister på lokala byggisen som är tillräckligt breda... Frågan är, ska man måla de vita med lackfärg eller den linoljefärg jag haft på väggarna, den är lite mer crème-vit???

Svar på tråden Vita tråden del 8