• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-07 14:44:46 följande:
    nej det ska man inte! Och jag menade inte att jag behövde en present på morsdag utan bara en tanke, nu var ju min son inte ens 1 år förra morsdag så han kan ju inte ta eget initiativ direkt, men jag köpte iaf ngt från honom till pappan på fars dag...Jag blev faktiskt ledsen över att inte blivit ihågkommen, men det är säkert för att jag fösöker uppmärksamma alla runt omkring mig! Namnsdagar, födelsedagar, morsdag, nytt hus, ny bebis osv...känner ofta att jag intrseerar/engagerar mig mycket i andra men inte får så mycket tillbaka...Köpte en marimekkotop på H&M idag med mamma i tankarna, men den är ju så fin så jag kanske behåller den själv...
    Ja, jag håller med, tanken är viktigast!
    Hoppas att sambon hjälper sonen att komma ihåg morsdag i års -en liten blomma är ju alltid uppskattad
  • Smultron och glass

Peak, sådär var jag förut. Jag försökta komma ihåg alla födelsedagar, namnsdagar m.m. m.m. Till slut blev det faktistk bara ett stort stressmoment och det var i slutändan väldigt få som kom ihåg när jag fyllde år. Så nu struntar jag faktistk i sånt. Jag uppmärksammar min familj på födelsedagar (naturligtvis), och morsdag är viktigt för det vet jag att mamma tycker är viktigt. Farsdag glömmer jag däremot titt som tätt, för pappa kommer inte heller ihåg det. Kompisar grattar jag när jag kommer ihåg det, men jag skulle inte förlora någon sömn om jag råkade glömma bort.

• MildaMaränger
    Sylt skrev 2008-05-07 14:56:18 följande:
    tjenamåste ha eran experthjälp Har köpt utemöbler till terassen, en bänk och två stolar (Mälarö). Ville ha matchande bord (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10123939) men det finns inte på mitt Ikea . Köpte ett runt på Åhlens men det såg bara konstigt ut. Ngn som sett ngt likande Ikeabordet? Det får inte vara för stort, gärna fyrkantigt....
    kolla åhlens...
  • MiaMariah
    tjenamåste ha eran experthjälp Har köpt utemöbler till terassen, en bänk och två stolar (Mälarö). Ville ha matchande bord (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10123939) men det finns inte på mitt Ikea . Köpte ett runt på Åhlens men det såg bara konstigt ut. Ngn som sett ngt likande Ikeabordet? Det får inte vara för stort, gärna fyrkantigt....
    Jysk har nåt liknande, har dock inte sett det irl.
  • MildaMaränger
    syltan! jag väntar på filmen! jag vill ju se sigge live!
  • JeaJea
    juliah skrev 2008-05-07 09:26:57 följande:
    Jag tycker verkligen att det är otäckt. Jag har fått för mig att det är ngn som läser vår tråd,är kvinna och inredninsgintresserad. Inte alls ngt "snusko". Men väl ett psyko.
    alltså tjejer, lugna ner er nu!

vi här nere i Skåne kallar Danskarna för Nordens araber för att de är så fräcka i affärer. Det är syftningen av inlägget.

Det kunde lika gärna vara jag som har skrivit det, varken jag eller sylt ser något hot alls i det inlägget.
  • Vaniljdröm

Sylt,
    Jag köpte på Coop till vår veranda. Bra kvalitét med högglansig yta. Fast de såldes bara i set om ett bord och två stolar.

• Enji
    JeaJea skrev 2008-05-07 15:09:43 följande:
    alltså tjejer, lugna ner er nu!vi här nere i Skåne kallar Danskarna för Nordens araber för att de är så fräcka i affärer. Det är syftningen av inlägget.Det kunde lika gärna vara jag som har skrivit det, varken jag eller sylt ser något hot alls i det inlägget.
    haha! Det kände inte ens jag till .. född skåning
  • MiaMariah
    JeaJea skrev 2008-05-07 15:09:43 följande:
    alltså tjejer, lugna ner er nu!vi här nere i Skåne kallar Danskarna för Nordens araber för att de är så fräcka i affärer. Det är syftningen av inlägget.Det kunde lika gärna vara jag som har skrivit det, varken jag eller sylt ser något hot alls i det inlägget.
    Oj, det hade inte jag en aning om!
Svar på tråden Vita tråden del 8