• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Truffles
    Camilla R skrev 2008-05-07 13:18:31 följande:
    det enda erbjudande jag hittat är detta: www.tidningsbutiken.se/tidningen-lantliv.aspkanske någon annan vet något annat?
    I min sista tidning var det ett erbjudande om en - vit - morgonrock, men inget av dem är tyvärr något iallafall jag frestas av. Får avvakta ett tag till.

På tal om tidningar. Vilka är era, nu får jag väl skriva förutom Lantliv, favorittidningar?  

Har nyligen läst min första Hem och Antik (pensionärsvarning jag vet men tyckte den var väldigt informativ, jag har ju ibland sådana problem att hålla isär alla olika stilar och säga vad de och de benen tillhör för stil o s v...
  • Juleja

Hej hej

Hoppas alla har det bra! Hinner inte med så mycket nu jag.
    Här hemma är det hektiskt nuförtiden. Tycker jämt att jag sitter med ändan parkerad i soffan med tuttarna framme. Lilleman vill äta hela tiden!

Har lagt några bilder i bloggen nu.
    juliasvra.blogspot.com

Nu bär det av till doktorn här, mitt blodtryck vill inte gå ner som det borde efter graviditet och förlossning. Hoppas det ordnar sig. Jobbigt med ständig huvudvärk... usch.

MiaM:
    Vad har jag missat, vilket inlägg hos mimmi menar du? *nyfiken*

• Juleja

Åh, nu måste jag ju leta efter Lantlif om du skulle vara med Juliah!

Hur gick det förresten på er våttovningskurs?

• JagOchHan

miaMariah - skulle du kunna inboxa mig din adress?? Jag har en liten sak jag skulle vilja skicka till dig

• MiaMariah
    JagOchHan skrev 2008-05-07 13:40:38 följande:
    miaMariah - skulle du kunna inboxa mig din adress?? Jag har en liten sak jag skulle vilja skicka till dig
    Va!? Vad har du nu hittat..? Skrattande
  • MiaMariah
    Truffles skrev 2008-05-07 13:26:59 följande:
    I min sista tidning var det ett erbjudande om en - vit - morgonrock, men inget av dem är tyvärr något iallafall jag frestas av. Får avvakta ett tag till. På tal om tidningar. Vilka är era, nu får jag väl skriva förutom Lantliv, favorittidningar?  Har nyligen läst min första Hem och Antik (pensionärsvarning jag vet men tyckte den var väldigt informativ, jag har ju ibland sådana problem att hålla isär alla olika stilar och säga vad de och de benen tillhör för stil o s v...
    Lantliv, Vakre hjem, Drömhem och trädgård samt Rosie.
  • JagOchHan

haha skulle du allt gärna vilja veta

jo men självklart gevalia och leilaboken skam den som ger sig. berättade för maken att min envishet en en gång gett mig vad jag velat. han bara skratta. paketerar den idag, kommer nog iväg imorgon. så senast 2-3 dagar bör du ha den..

• MiaMariah
    JagOchHan skrev 2008-05-07 14:03:38 följande:
    haha skulle du allt gärna vilja veta jo men självklart gevalia och leilaboken skam den som ger sig. berättade för maken att min envishet en en gång gett mig vad jag velat. han bara skratta. paketerar den idag, kommer nog iväg imorgon. så senast 2-3 dagar bör du ha den..
    Fantastiskt att du fick tag i den äntligen! Var fanns den? Inboxa mig priset och portot plus var jag kan betala in det så fixar jag det bums. TUSEN TACK vännen!
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-07 12:00:12 följande:
    Åh, så gott!! Lax och avocado är mina favoriter -det får bli min fredagslunch, är uppbokad till dess. Smaklig måltid!
    äsch det blev ju inte sushi idag, blev en sallad när jag åkte förbi favvostället Men den var nog inte heller onyttig (ingen dressing heller!!) Ska käka sushi med min svägerska nån dag ist hon är stort fan!
    lillafruluva skrev 2008-05-07 12:03:58 följande:
    Lantliv tipsar om Julias blogg!
    Åh vad kul - Grattis Juliah!
    Truffles skrev 2008-05-07 13:12:40 följande:
    Mycket smart av dig, jag har mycket att lära av dig och Peak. Mindre datatid och godisfria månader!
    haha Du är rolig du

Tidningar jag läser: Lantliv (köper ibland, eller på bibblan) Hus & Hem, Allt i hemmet, prenumererar till och från på Mama, har fått Laga lätt-prenumeration i present, MåBra

Vad ska ni ge era mammor i morsdags-present? (Jag fick inget på min första mors dag förra året!! )
Svar på tråden Vita tråden del 8