• Eisa

Vuxna som blir bakfulla

Jag fattar inte varför vuxna människor dricker så mycket att de spyr och blir bakfulla. Hur tänker de?

Jag drack för mycket en gång när jag var 17, så jag mådde dåligt. Då tänkte jag "Nej såhär vill jag inte må igen" och sen dess dricker jag bara måttligt, innan gränsen är nådd.

VILL andra må dåligt? Lär de sig aldrig? Varför gör de samma misstag om och om igen?

• Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla
  • Flytning

Vissa tycker helt enkelt att det är värt att ha en baksmälla om man kan få sig en rejäl fylla. Tycker att det är upp till var och en hur man prioriterar...

• Sarah84
    Eisa skrev 2008-05-10 16:12:50 följande:
    Klart man blir bakis av "nåra glas vin", det är ju MYCKET. Drick max 2 glas och du klarar dig. Man behöver inte mer för att få en bra stämning.
    Ne ja blir inte de. Men ja har heller aldrig mått dåligt dan efter. Ja kan lätt sitta & dricka en 3-4 glas vin utan att direkt känna att ja e berusad..
  • isisisis
    Eisa skrev 2008-05-10 16:15:04 följande:
    Jag dricker max 2 glas vin när jag dricker. Tror jag pallar det när jag är 40 också Skulle aldrig smälla i mig 5 öl. Då kissar man ju ihjäl sig.
    Ja .Tydlige har du väldigt kloka vanor TS.
    Men jag garanterar dig att 5 öl på en hel kväll inte är någon överkonsumtion bland folk i allmänhet.
  • Eisa
    Flytning skrev 2008-05-10 16:15:38 följande:
    Vissa tycker helt enkelt att det är värt att ha en baksmälla om man kan få sig en rejäl fylla. Tycker att det är upp till var och en hur man prioriterar...
    Men en "rejäl fylla"... Är det kul?
    Sarah84 skrev 2008-05-10 16:15:47 följande:
    Ne ja blir inte de. Men ja har heller aldrig mått dåligt dan efter. Ja kan lätt sitta & dricka en 3-4 glas vin utan att direkt känna att ja e berusad..
    Oj då! Jag känner MYCKET av 2 glas.
  • Eisa
    isisisis skrev 2008-05-10 16:16:27 följande:
    Ja .Tydlige har du väldigt kloka vanor TS.Men jag garanterar dig att 5 öl på en hel kväll inte är någon överkonsumtion bland folk i allmänhet.
    Skämtar du? Menar du att folk dricker FEM öl på en kväll? Varför?
  • Sarah84
    isisisis skrev 2008-05-10 16:16:27 följande:
    Ja .Tydlige har du väldigt kloka vanor TS.Men jag garanterar dig att 5 öl på en hel kväll inte är någon överkonsumtion bland folk i allmänhet.
    Ne de dricker ju de flesta bara på förfesten, sen blir de minst lika många då de e ute på krogen.
  • Flytning
    Eisa skrev 2008-05-10 16:17:05 följande:
    Oj då! Jag känner MYCKET av 2 glas.
    Ja, det kan vara kul ibland. Men inte så ofta.
  • 061104
    Sarah84 skrev 2008-05-10 16:18:05 följande:
    Ne de dricker ju de flesta bara på förfesten, sen blir de minst lika många då de e ute på krogen.
    Njae, 10 öl får då inte jag i mig under en kväll iaf..Jag dricker fem kanske på hela kvällen.
  • Sarah84

Eisa! Ja du ser, alla e vi olika.. Ändå dricker ja väldigt sällan alkohol nu mer.

• Flytning
    Eisa skrev 2008-05-10 16:17:42 följande:
    Skämtar du? Menar du att folk dricker FEM öl på en kväll? Varför?
    Fem öl är väl inget... Min sambo tar minst tio när han väl ska festa.
Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla