• Eisa

Vuxna som blir bakfulla

Jag fattar inte varför vuxna människor dricker så mycket att de spyr och blir bakfulla. Hur tänker de?

Jag drack för mycket en gång när jag var 17, så jag mådde dåligt. Då tänkte jag "Nej såhär vill jag inte må igen" och sen dess dricker jag bara måttligt, innan gränsen är nådd.

VILL andra må dåligt? Lär de sig aldrig? Varför gör de samma misstag om och om igen?

• Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla
  • anarkokapitalist
    Eisa skrev 2008-05-10 16:19:53 följande:
    Men blir det inte väldigt mycket vätska för kroppen att ta hand om? Hur får det plats i magen? Hur orkar man kissa så mycket?
    Nu dricker jag sällan öl utan är mer förtjust i päroncider med 7%alkohol och såna jag lätt hälla i mig en 12-14st när det är fest =) Inga problem där =)
  • Eisa
    Bidosas skrev 2008-05-10 16:26:25 följande:
    fy skruttan, jag dricker så sällan att de räcker med att lukta på korken för att bli asplakat!!! Lite fulla folk kan väl vara kul... mindre kul för dem dagen efter, men TS- de e väl deras problem...?
    Jomen jag vill ändå förstå!
    Flytning skrev 2008-05-10 16:26:59 följande:
    Sen är det nån ingrediens som når en liten del i hjärnan som gör att man känner sig lycklig också. Jag antar att det är den känslan som gör att man finner det nöjsamt att bli onykter. Det måste väl även du hört talas om?
    Jomen man måste inte bli dräggfull för att känna den känslan. Det vet väl alla? Trodde jag.
  • Eisa
    anarkokapitalist skrev 2008-05-10 16:27:02 följande:
    Nu dricker jag sällan öl utan är mer förtjust i päroncider med 7%alkohol och såna jag lätt hälla i mig en 12-14st när det är fest =) Inga problem där =)
    VA???
  • isisisis

Sen tycker jag man kan inflika i "alkoholdebatten" att det är vissa människor som kan dricka alkohol och fortsätta vara trevliga under hela kvällen fast de är berusade,medans vissa bara behöver dricka lite grann och de förpestar tillvaron för hela sällskapet....

• Eisa
    isisisis skrev 2008-05-10 16:31:18 följande:
    Sen tycker jag man kan inflika i "alkoholdebatten" att det är vissa människor som kan dricka alkohol och fortsätta vara trevliga under hela kvällen fast de är berusade,medans vissa bara behöver dricka lite grann och de förpestar tillvaron för hela sällskapet....
    Lite OT men okej jag förlåter dig även om jag inte hajar poängen med inlägget
  • Bidosas

men... man dricker för att de e gott...

ibland kan jag äta sjuuuukt mycket mat å bli sådär tokmätt så man inte kan röra sig...
    ibland trycker jag i mig godis så de rinner ur geleråttor ur öronen!
    ibland dricker man kanske liiiiite för mycket för att man dagen efter ska kunna stå ut på ett barnkalas för 15 st 4-åringar...

thats life!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Eisa
    Bidosas skrev 2008-05-10 16:32:28 följande:
    men... man dricker för att de e gott...ibland kan jag äta sjuuuukt mycket mat å bli sådär tokmätt så man inte kan röra sig...ibland trycker jag i mig godis så de rinner ur geleråttor ur öronen!ibland dricker man kanske liiiiite för mycket för att man dagen efter ska kunna stå ut på ett barnkalas för 15 st 4-åringar...thats life!
    Fast man mår ju jävligt mycket sämre av att supa skallen av sig än att äta för mycket mat. ICKE jämförbart.
  • MansonDust
    Eisa skrev 2008-05-10 16:29:17 följande:
    VA???
    Förstår inte det konstiga ? Om man festar från kl 18 t.ex till kanske 02-03 så är det inga problem !
  • isisisis
    Eisa skrev 2008-05-10 16:32:20 följande:
    Lite OT men okej jag förlåter dig även om jag inte hajar poängen med inlägget
    Nä.Det passade kanske inte i sammanhanget,men jag var ändå tvungen att kläcka ur mig det!
  • Bidosas
    Eisa skrev 2008-05-10 16:34:21 följande:
    Fast man mår ju jävligt mycket sämre av att supa skallen av sig än att äta för mycket mat. ICKE jämförbart.
    ?
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla