• Eisa

Vuxna som blir bakfulla

Jag fattar inte varför vuxna människor dricker så mycket att de spyr och blir bakfulla. Hur tänker de?

Jag drack för mycket en gång när jag var 17, så jag mådde dåligt. Då tänkte jag "Nej såhär vill jag inte må igen" och sen dess dricker jag bara måttligt, innan gränsen är nådd.

VILL andra må dåligt? Lär de sig aldrig? Varför gör de samma misstag om och om igen?

• Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla
  • Eisa
    061104 skrev 2008-05-10 16:18:50 följande:
    Njae, 10 öl får då inte jag i mig under en kväll iaf..Jag dricker fem kanske på hela kvällen.
    Men blir det inte väldigt mycket vätska för kroppen att ta hand om? Hur får det plats i magen? Hur orkar man kissa så mycket?
  • Sarah84
    061104 skrev 2008-05-10 16:18:50 följande:
    Njae, 10 öl får då inte jag i mig under en kväll iaf..Jag dricker fem kanske på hela kvällen.
    Men ja sa inte att ja gör de.. Vet många som gör de. mest kilalr då, de e väl de som tål mer i regel.
  • Tittij
    Eisa skrev 2008-05-10 16:17:42 följande:
    Skämtar du? Menar du att folk dricker FEM öl på en kväll? Varför?
    [/citat]

Kanske för att man tycker det är gott!!
    Om man sitter ute och grillar en hel kväll så är det väl inte så konstigt om man blir törstig.
    Eisa skrev 2008-05-10 16:14:08 följande:
    [citat]
    Ni behöver väl inte bli helnykterister? Du kansek borde dricka max 2 glas vin och din sambo dricka max 2 öl?
    Men vad har du med det att göra egentligen? Vi dricker väl precis så mycekt som vi har lust med.. Förstår verkligen inte hur det kan irritera dig??
  • MansonDust
    Festar jag dricker jag ca 7 cider & ett par groggar. Ja jag blir bakis, nej jag spyr inte. Vem skadar det ? Jag festar så sällan, sist var i sept/okt 2007. Festar jag så vill jag bli full. Faktiskt.
  • 061104
    Eisa skrev 2008-05-10 16:19:53 följande:
    Men blir det inte väldigt mycket vätska för kroppen att ta hand om? Hur får det plats i magen? Hur orkar man kissa så mycket?
    Fast. om man börjar vid 18.00 & dricka & slutar vid 02.00 så är inte fem öl så mkt faktiskt.
    Sen kissar man inte så mkt om man dricker lugnt. Iaf inte jag.
  • MansonDust
    Eisa skrev 2008-05-10 16:19:53 följande:
    Man får kissa nån gång mellan varje burk. Går så bra så.
  • Eisa
    Tittij skrev 2008-05-10 16:20:17 följande:
    Men vad har du med det att göra egentligen? Vi dricker väl precis så mycekt som vi har lust med.. Förstår verkligen inte hur det kan irritera dig??
    När folk beter sig, i mina ögon, idiotiskt, så blir jag irriterad för att jag inte förstår varför de beter sig så. Jag är inte irriterad på människorna som super utan mer på att jag själv inte förstår grejen med det. För det måste ju finnas nåt underbart med det som jag missat eftersom så många gör det.
  • isisisis
    Eftersom du har så lite kännedom om hur folks dryckesvanor ser ut ,är det kanske inte så konstigt att du får lite hugg för trådinnehållet?
  • Flytning
    Eisa skrev 2008-05-10 16:21:43 följande:
    När folk beter sig, i mina ögon, idiotiskt, så blir jag irriterad för att jag inte förstår varför de beter sig så. Jag är inte irriterad på människorna som super utan mer på att jag själv inte förstår grejen med det. För det måste ju finnas nåt underbart med det som jag missat eftersom så många gör det.
    Prova nån gång då...vem vet... du kanske älskar det.
  • Eisa
    MansonDust skrev 2008-05-10 16:20:29 följande:
    Festar jag dricker jag ca 7 cider & ett par groggar. Ja jag blir bakis, nej jag spyr inte. Vem skadar det ? Jag festar så sällan, sist var i sept/okt 2007. Festar jag så vill jag bli full. Faktiskt.
    Men man kan ju bli full utan att må dåligt? Det finns ju en nivå man kommer till och sen blir det inte roligare fast man dricker mer. Det gäller väl att hitta den nivån?
Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla