• Eisa

Vuxna som blir bakfulla

Jag fattar inte varför vuxna människor dricker så mycket att de spyr och blir bakfulla. Hur tänker de?

Jag drack för mycket en gång när jag var 17, så jag mådde dåligt. Då tänkte jag "Nej såhär vill jag inte må igen" och sen dess dricker jag bara måttligt, innan gränsen är nådd.

VILL andra må dåligt? Lär de sig aldrig? Varför gör de samma misstag om och om igen?

• Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla
  • Eisa
    margaritha skrev 2008-05-10 17:53:49 följande:
    Jag blir bakfull mycket sällan, men det sker under ungefär samma mönster... man har så trevligt att man fortsätter sitta och prata också öppnar man en till flaska vin eller någon bjuder på whiskey helt enkelt för att man vill sitta likadant en stund längre.
    Jamen man kan väl tänka "nej nu tar jag inte emot mer för då mår jag dåligt imorgon"?
  • Behemot
    Eisa skrev 2008-05-10 17:54:34 följande:
    Jamen man kan väl tänka "nej nu tar jag inte emot mer för då mår jag dåligt imorgon"?
    Jamen det är ju så trevligt att det inte spelar någon roll! Så är det ju inte ens säkert att man blir bakis.
  • Eisa
    margaritha skrev 2008-05-10 18:03:19 följande:
    Jamen det är ju så trevligt att det inte spelar någon roll! Så är det ju inte ens säkert att man blir bakis.
    Man vet ju vid vilken gräns man blir bakis.
  • Vi Kom Vi Såg Vi Segrade

Man har supit bort all sin intellekt, thats way.

• Behemot
    Eisa skrev 2008-05-10 18:04:12 följande:
    Man vet ju vid vilken gräns man blir bakis.
    Nope, inte jag. Exakt samma mängd alkohol kan kännas mycket olika dagen efter vid olika tillfällen.
  • Angel 1982

Man tänker nog ärligt inte på morgondagen när man festar o har det trevligt.
    Inte tänker jag ialla fall när jag har som roligast: Borde jag eller borde jag inte ta en cider tilll,jag kommer ju o må skit i morgon!"
    Hell no! Man lever för stunden.

Sen kan jag säga att det inte alltid spelar så stor roll hur mkt alkohol man får i sig under kvällen,utan VAD man får i sig o hur mkt man blandar hejvilt.

• xenaa

Nu dricker jag väääädligt sällan dricker aldrig så jag blir bakfull numera MEN då jag festade o drack så krvädes det att dricka lagom och bli lagom full för att vakna bakfull dagen efter. jag behövde alltså inte dricka mig så full så att jag spyr o mår skit för att dagen efter få en bakfylla

♥LEO♥
  • Vi Kom Vi Såg Vi Segrade
    juzze skrev 2008-05-11 11:37:29 följande:
    Om man blir bakfull på två bira då? Vad göra?
    Låter bli att dricka två bira.
  • stiletto
    margaritha skrev 2008-05-10 18:05:18 följande:
    Nope, inte jag. Exakt samma mängd alkohol kan kännas mycket olika dagen efter vid olika tillfällen.
    Håller med helt. Vissa festkvällar kan jag ha blivit rejält full men mår ändå prima dagen efter. Andra kvällar kan jag ha druckit halva mängden men känner mig ändå rätt bakfull dagen efter.

Jag jobbar nästan varje lördag och dessa kvällar krävs det inte mycket för att bli lite smådragen Andra dagar där jag kunnat sova ut ordentligt och bara slappat och ätit gott hela dagen kan jag dricka rätt mycket. Det beror på dagsformen också
Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla