• Eisa

Vuxna som blir bakfulla

Jag fattar inte varför vuxna människor dricker så mycket att de spyr och blir bakfulla. Hur tänker de?

Jag drack för mycket en gång när jag var 17, så jag mådde dåligt. Då tänkte jag "Nej såhär vill jag inte må igen" och sen dess dricker jag bara måttligt, innan gränsen är nådd.

VILL andra må dåligt? Lär de sig aldrig? Varför gör de samma misstag om och om igen?

• Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla
  • Rulltrappa

kan ju vara svårt att veta. många jag känner kunde dricka hur mycket som helst som yngre, men någonstans mellan 25 och 30 började det bli jobbigt dagen efter. märker på min sambo, han fyller 27 i år och förut ar han helt hyper dagen efter och ville möblera om och åka på utflykter men de senaste gångerna har han börjat mutra om att han aldrig mer ska dricka.. svårt att veta exakt i vilken ålder det ska slå till. ;)

• non compos mentis

Gud nej, det kan skilja väldigt mycket. Kan bli bakfull på två glas vin. Eller inte känna av någonting efter en helkväll ute.

Spyr och har mig gör jag dock inte.

Eisa skrev 2008-05-10 18:04:12 följande:
    Man vet ju vid vilken gräns man blir bakis.
  • Tindra02

Jag blir bakis av 2 glas lika väl som 1 flaska...
    Ibland är det skönt at släppa loss i goda vänners lag tycker jag...
    Men min man och jag brukar turas om då en av oss tar hand om barnen mest dagen efter...

• Tindra02

Glömde, spyr och har med jag gör jag dock inte...

• Virriga Vera
    Eisa skrev 2008-05-10 16:12:50 följande:
    Klart man blir bakis av "nåra glas vin", det är ju MYCKET. Drick max 2 glas och du klarar dig. Man behöver inte mer för att få en bra stämning.
    Snack, jag blir lika bakfull av 3 glas rödvin som av 3 klunkar rödvin, jag tål helt enkelt inte alkohol i någon mängd oavsett vad det är jag dricker. Det har faktiskt hänt att jag t.o.m blivit bakfull trots att jag INTE druckit någon alkohol och det bara genom att sova i samma rum som andra stupfulla personer, den enda förklaringen jag kan ge på det är att jag reagerar på alkoholen i deras utandningsluft. Knasigt, jag vet och inget som är jätte skoj.
  • Tindra02
    Svar på #85
    Virriga Vera skrev 2008-05-15 09:17:13 följande:
    Snack, jag blir lika bakfull av 3 glas rödvin som av 3 klunkar rödvin, jag tål helt enkelt inte alkohol i någon mängd oavsett vad det är jag dricker. Det har faktiskt hänt att jag t.o.m blivit bakfull trots att jag INTE druckit någon alkohol och det bara genom att sova i samma rum som andra stupfulla personer, den enda förklaringen jag kan ge på det är att jag reagerar på alkoholen i deras utandningsluft. Knasigt, jag vet och inget som är jätte skoj.
    Undrar om det är därför jag mår så kasst när gubben druckit och jag varit nykter och vi sovit i samma rum? Fundersam
    Aldrig tänkt på
  • Virriga Vera
    Tindra02 skrev 2008-05-15 12:50:18 följande:
    Svar på #85
    Undrar om det är därför jag mår så kasst när gubben druckit och jag varit nykter och vi sovit i samma rum? Aldrig tänkt på
    Jag vet bara en till som reagerar som jag och det är min syster. Men visst kan det vara så, min högst ovetenskapliga slutledning iallafall.
  • Kya
    Tindra02 skrev 2008-05-15 12:50:18 följande:
    Svar på #85
    Undrar om det är därför jag mår så kasst när gubben druckit och jag varit nykter och vi sovit i samma rum? Aldrig tänkt på
    eller så är det deras goa andedräkt som kan däcka en ko.

den kan inte vara hälsosam
  • Tindra02
    Svar på #87
    Virriga Vera skrev 2008-05-15 13:02:09 följande:
    Jag vet bara en till som reagerar som jag och det är min syster. Men visst kan det vara så, min högst ovetenskapliga slutledning iallafall.
    Nää men det är nog så om man tänker efter
  • santos deluxe

Imorgon är en annan dag, Live fast die young, man lever bara en gång.

I like to party fucking hard, i like my rock n roll the same. osv osv

• Kristin24

"När alkoholen går in, går vettet ut" heter det ju.

Jag blir lätt bakis med illamående, behöver inte alls bli aspackad för att må så.

Nu har jag iof inte druckigt på lääänge då jag ammar sonen på 11 månader fortfarande, men kommer nog bli rejält bakis nästa gång jag blir onykter.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Vuxna som blir bakfulla