• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • loveliva
    Little skrev 2008-05-29 15:25:37 följande:
    Tack!! Simon väger ....11-12 kg och Anton ligger nog på 7,4-3 kg..och jag väger..... för mkt Just nu är vi i trädgården, Simon plaskar med vatten och leksaker, Anton ligger här och jollra och jag.. hmm surfar Letar efter trädgårdsmöbler, vi har ju inte införskaffat  något ännu sedan vi köpte huset, har bara ett litet cafebord med 2 stolar..suck... när jag kom hem från dagis såg jag att vi fått punktering IGEN på vagnen, fasiken så illa kan jag ju inte köra, jag kör ju jätteförsiktigt upp på trottoarerna eftersom Anton sitter upp i liggdelen (vill ju inte att han flyger ut ).. ush så tråkigt.
    Trist med punka Jag har än så länge klarat mig, peppar peppar...

Nu har vi varit på Melkers dagisfest, jätte trevligt! Grillade & sjöng barnvisor Så nu har Love & Melker sommarlov  De börjar igen första veckan i augusti. Melker ska bara hälsa på nya avdelningen en stund på måndag & säga hejdå till gamla avdelningen. Känns lite sorgligt att lämna alla fröknarna & barnen. De är verkligen kanon där. Men men stor kille nu...

I morgon åker vi en dagstur till Köpenhamn. Molo har lagerutförsäljning där
  • loveliva
    Little skrev 2008-05-29 20:52:16 följande:
    Lagt in lite dopbilder nu LoveShoppa inte för mkt nu
    Rusar in å tittar!

Hoppas på riktigt fina fynd i morgon! De brukar visst dela ut sopsäckar som man kan lägga kläderna i Riktigt galet ställe säkert
  • Växjömamma1976
    Little skrev 2008-05-29 10:31:06 följande:
    Sussie29Är det en extrakoll med Samuel bara eller? När är nästa koll egentligen? 2,5 år?Om 2 veckor är det dags för Antons 2:a spruta (5½-6-månaders vacc)Igårkväll blev hel golvet i vardagsrummet lagd, fy fasisken vad röda mina knän va efteråt, trots knäskydd och händerna värkte efter att bultat mkt med gummiklubban, Johan fick ta de sista två brädorna på golvet ( så han har fått hjälpa till lite han med ) medans jag hoppade in i en välbehövlig dusch och tvättade bort allt slipdamm som kliat.. Inatt har Simon sovit riktigt igen, så skönt!
    nästa koll är vid 3 år fick jag till svar av Monika i ett mail. Jag var bara nyfiken på hans vikt och längd och jag har ingen koll alls förstod jag ju nu efter undersökningen var gjord. Han väger 16 kg och är 97 cm lång tror jag hon sade. Jag jobbar och jag har verkligen kommit ifrån den kontroll jag hade när jag var hemma med honom.  Och han har 104 i storlek på kläder, bara ett enda par med byxor har storlek 110, men då var dom små när jag köpte dom.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Little

Lång kille!!
    nästan 10 cm längre än Simon

Växjömamma1976 skrev 2008-05-30 09:55:25 följande:
    nästa koll är vid 3 år fick jag till svar av Monika i ett mail. Jag var bara nyfiken på hans vikt och längd och jag har ingen koll alls förstod jag ju nu efter undersökningen var gjord. Han väger 16 kg och är 97 cm lång tror jag hon sade. Jag jobbar och jag har verkligen kommit ifrån den kontroll jag hade när jag var hemma med honom.  Och han har 104 i storlek på kläder, bara ett enda par med byxor har storlek 110, men då var dom små när jag köpte dom.
  • Little

Någon som har erfarenhet av Bumbo -stolen?!

Funderar på en till Anton, han vill inte ligga på mage, inte på rygg och han fastnar hela tiden när han ska snurra runt från mage till rygg och tvärtom, han är inte så glad i babysittern heller just nu... helst vill han sitta rakt upp men det funkar ju inte hela tiden.. alltså i mitt knä då..

• Växjömamma1976
    Little skrev 2008-05-30 10:43:26 följande:
    Lång kille!!nästan 10 cm längre än Simon
    Vad ska ni hitta på i helgen då? Jag ska sola och Samuel ska få bada i sin nya pool från Citygross!! Imorgon är vi bortbjudna på grillkväll till Teleborg. Söndag måste jag städa och tvätta och byta gardiner.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Little

Imorrn är det ju cykelfesten som börjar kl. 16 och slutar... hmm i natten
    På söndag är jag nog rätt trött

Växjömamma1976 skrev 2008-05-30 11:05:16 följande:
    Vad ska ni hitta på i helgen då? Jag ska sola och Samuel ska få bada i sin nya pool från Citygross!! Imorgon är vi bortbjudna på grillkväll till Teleborg. Söndag måste jag städa och tvätta och byta gardiner.
  • Honey1982
    oj är han så stor? då väger han 4-5 kg mer än adam .
    här är det stl 92/98 som gäller.
    vi har besök av mormor och morfar i helgen. här är det dessutom marknad som vi varit på och innan när vi var på stan fick adam en byggare bob-ballong som han blev väldigt glad för. byggare bob är för övrigt en stor favorit här!
  • Madicken73
    Ha ha! Då har vi nog minstingen här då! Jojje är 82 cm lång och väger mellan 11-12 kg. Då är Samuel 15 cm längre och väger 4-5 kg mer. Jojje kan fortfarande ha storlek 80 i vissa byxor men annars är det storlek 86 som passar bäst!!! he he. Snart är väl lillan ifatt som har 56 i kläder nu.

Cia: Om inget konstigt händer så kommer jag och min kompis Anneli till Lilla Bus på tisdag! Vilka kommer med mer?

Idag har vi solat vid Smålatorpbeach! Svärmor och svärfar har en damm bakom huset där det finns sand m.m. Där har vi ett eget litet paradis...bara 400 meter ifrån där vi bor.

Kram på er!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥ Johannes 5/12-05 .?:*:?.♥.?:¨*:?. Linnea 8/3 -08 ♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)