• Emmsan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-07-27 21:41:37 följande:
    Åh Kan du mäta innerärmslängd, ärmhåla->ärmhåla och axel->nederkant? Du behöver inte göra det NU utan när du har tid. Tack
    ok då kör vi.. ärmhåla ner till ärmslut28 cm ärmhåla tvärs över dvs bröstmått33cm axeln sluttar så det är svårt att mäta så jag mäter från nacken o rakt ner ? 42 cm de är stora har även 116 om du vill ha mått ;)
  • Emmsan
    Emmsan skrev 2008-07-27 21:41:51 följande:
    ja exakt samma jr
    Då är det ju superkonstigt. Någon måste ju skrivit fel. Så pass olika marginaler borde ju två butiker inte ha. Vad fin Melker är i sin suit i BT! Rund och go!

hehe ja rund är ett milt uttryck inte äns 4 mån två tänder o 8 kilo tung herregud han som skulle va bebis läääänge
  • Emmsan
    Incommunicado skrev 2008-08-02 23:01:07 följande:
    nu ska jag lägga upp auktioner på T, det lär ta tid. suck. Men jag behöver ju sälja lite om jag ska finansiera alla köp. GODNATT! (kanske kikar in senare om någon är vaken)
    åhhh gåå inte nu :( jag skulle ju fråga vaaaaar du fick tag i molosarna med lammen :(
  • Emmsan
    Incommunicado skrev 2008-08-02 23:46:08 följande:
    På TS. Storlek 86, jag har haft lamm i alla storlekar snart nu, har uttrar i 92 och 104 med med stjärnor *gillar*
    åhhh :( den där sidan jag fattar noll av o det är väl ingen ide o ge sej på att lära sej den heller :( MÅSTE ha lamm
  • Emmsan

åhh reeeegn..... en dag är ok nu kan killarna prova sina nya  långärmade molosar ju

• Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-08-03 09:35:44 följande:
    Tror Liam ska ha nån av dom nya stars tröjorna idag
    japp det får bli det här oxå ;)
  • Emmsan
    Jen80 skrev 2008-08-03 12:44:45 följande:
    Goddag på er i tråden!Har varit nere i Karslskrona i några dagar och hälsat på min bror och hans familj. Var inte ett dugg planerat, men så blev det. Har varit intensivt med roligt. Deras lilla Tyra är 2 mån äldre än Ilon och de har så roligt tillsammans. sen har de Embla som är 5 år, så hon och Liam leker. Ilon har VÄGRAT att somna borta, så jag har fått gå med honom i vagnen när det har varit dags för att sova och sen lyfta över honom till sängen. Lite jobbigt, men han har typ aldrig sovit borta så det är ju inte konstigt. Var inne i stan och kollade in en affär som sålde Småfolk. Lite rea på kortärmade tröjor så jag stod och höll i den fina blå med vita elefanter (till Ilon), men vi har verkligen inga pengar den här månaden, så jag MÅSTE hålla igen. Tråkigt med sant !! I augusti skulle även nya SMåfolk komma och då är man ju sugen på att se de och antagligen köpa med .Massa fin shopping i BT (och finfina barn såklart !!). Molos tärningtröja var ju jättefin på. Trodde jag verkligen inte när jag bara såg den på bild...
    välkommen till karlskrona ;)
  • Emmsan
    Jen80 skrev 2008-08-03 12:52:48 följande:
    Åh, tack tack ! Fast nu är jag hemma igen. Vart i Karlskrona bor ni? De bor på Bergåsa. Jättemysigt där tycker jag. Var nere nån kväll och badade då de bor 100 meter från havet. Men nu letar de sig mot Kalmar igen...Har dukat upp med en stor fikabuffé här . sambon är iväg med Liam i skogen och de andra två sover. Ilon har sovit sen 10.30 så han lär väl vakna snart. Kanske borde fixa lunch ist... hmmm...
    ahh bergåsa e fint  ( men dyrt ;) vi bor i lyckeby id mc donalds nästan ;) va ni inne ngt på sailet då?? tycker jag känner igen namnen på barnen hmmm får man fråga vad din bror heter ;)
  • Emmsan
    Jen80 skrev 2008-08-03 13:10:28 följande:
    Danne heter han. Embla går på dagis inne i stan. Mc donalds vet jag vart det ligger . Ja, Bergåsa är fint. de köpte en ruckel och har renoverat det en hel del. Ja, vi var inne en sväng i torsdags. skulle bara åka ner till dem under dagen och bada lite. Hade ingen aning om att det var Sailet. Min bror är inte så informativ om man säger så . Men det fick vi veta på vägen dit, utan vagn till Ilon och sambon in badshorts hehe. Så jag fick springa in på stan och köpa shorts och kalsonger haha. sen fick vi låna vagn av nån granne. på vägen hem sen på kvällen så fick jag för mig att jag kunde sova hos dem medan sambon jobbade fred-lörd (jobbar i Karlshamn. så det var bara hem, packa lite och åka ner igen. VAr inte nere förrän 23 eller nåt. Verkligen oplanerat.
    haha va kul :) men hmm igen känner verkligen igen alla namnen juuuuu scary ;) stina jonson säger dej ingenting i sammanhanget?? typ släkt till dig eller "dannes" sambo:)
  • Emmsan
    Jen80 skrev 2008-08-03 13:17:21 följande:
    Malin heter hon. Men vi har inga släktingar där nere. Konstigt! Han jobbar med datorer. Inte jobbmässigt du känner igen namnet. Hehe, måste näatan ronga och fråga dem om de vet vem du är ,
    haha jamen du vet denna stan e liten o deras barns namn e inte så vanliga här :) jag måste lura lite till på det ;)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10