• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-07-16 07:37:16 följande:
    Tänk om man hade den energin de har.Mina små sitter nu färdigklädda och färdigätna i soffan och tittar på tv. Det har de gjort i en halvtimme nu.
    Min är ätna men inte klädda ännu utan nu röjer de med legot
  • jompa
    lillronya skrev 2008-07-16 07:58:57 följande:
    Usch det är tidigt!!Vi brukar få sova till 6 iaf.Ja vi får hoppas att ni får sova middag ordentligt. Här är det ju bara en som sover på dagen. Alla andra håller ångan uppe.
    Som här då, en som sover en som är vaken och vill underhållas. Har jag tur så kan han tycka att en film på tvn är ok och då kan mamman slumra till lite

Idag ska jag och ungarna åka och hälsa på Angelinah och söta Ida.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-07-16 08:33:31 följande:
    vilken färg? var har du köpt den?
    Ovanligt svar från dig

Man ska ju i och för sig ha pengar oxå för att kunna handla, hmmmm var leta.....
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-07-16 08:39:41 följande:
    men något litet kan du ju shoppa kanske en regnbågströja till sonen?
    Nja köpte ju en till M och jag är inget fan av att ha lika kläder till dem, men snart kommer det nyheter och då jäklar ska de hoppas massor
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-07-16 08:43:09 följande:
    jaha, det visste jag inte att du hade gjort vad är du sugen på för nyheter då? molo eller småfolk kanske?
    Småfolk, Katvig och NS.
    maugu skrev 2008-07-16 08:43:51 följande:
    God morgon!Började idag i BT-vilka godingar och vilka fina nostalgikläder-det rä tuff man har bilderna då man sålt av detta mesta från att sonen var yttepyttebebisMitt första danskköp var en MOLO-suit, gul med blå stjärnor och IDAT bruna apor..innan dessa visste jag inte ens om "di danske"Jag fick oxå paket igår, NS brallor mörkbruna med blå detaljer, de 80-tals blå (inte så snygga iRL)och 3 MOLO-suitar, rymd-älg och cirkus (grön).Älgarna kändes så där-bleka på något vis..Ska se om jag orkar börja fotografera och lägga lite bidrag i BT..Idag ska vi på utflykt-min första sedan opFår se hur jag orkar...Kram
    Ha en bra dag
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-07-16 08:50:01 följande:
    fina inköp hoppas att du hittar massor med krafter och får en skön utflykt
    Gillar du inte NS? Din kille skulle vara så tuff i jeansen, ja även Isabel.

Katvig har några guldkorn jag måste ha. Och Småfolk ska ju vara riktigt bra sägs det ju så jag hoppas det.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-07-16 08:53:41 följande:
    nä, jag gillar inte ns alls. gillar inte de bruna muddarna.. nä usch inte alls min smak. gråa trista kläder. och sen har jag bara ett par jeans till barnen som jag gillar... tycker jeans är så hårt på lekande barn
    Vilken tur att smaken är som baken Jag älskar deras jeans, tycker inte de är hårda alls. Men om du vill ha mjuka jeans kan jag rekomendera Mini Rodini. Köpte ett par och de är mjuka och sköna.
  • jompa
    Tjejtriss skrev 2008-07-16 09:07:41 följande:
    Tack! Jag ska dit varannan månad och ta blodprover..
    Usch inge kul.
    Får man fråga varför du ska ta så ofta, behöver inte svara om du inte vill.
  • jompa
    Tjejtriss skrev 2008-07-16 09:28:21 följande:
    Jag har förhöjda sköldkörtelvärden, så de måste kontrolleras och om de stiger måste jag börja äta medicin..
    Ah inget att leka med sånt ju, bra att de håller koll i alla fall.

Ang NS så har jag oxå bara köpt mitt på rea. Hittade en sida nu i Belgien som rear och funderar på att köpa lite men jag vet inte om jag vågar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10