• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Lina med Liten skrev 2008-07-14 11:58:26 följande:
    himla tråkigt väder e det med. Mulet o blåser.... *tjurar lite*
    Hängde upp tvätten nu så det är klart. Här är det växlande molnighet men det blåser.
    Ska ni göra något roligt på semestern och när har ni den?
  • jompa
    Lina med Liten skrev 2008-07-14 12:07:35 följande:
    ha vi har ju redan haft semester här.... hela juni ju. Fast det va mest skåne vi kom iväg till eftersom Thea va sjuk i omgångar. (feber-köret om du minns)
    aha så mannen har haft sin ledighet? Jo kommer ihåg eran trista sjukperiod.

Själv har mannen två veckor kvar att jobba sen så. Men jag åker ner till Malmö på söndag med ungarna och är där till torsdag. Sen blir det vad det blir första semester veckan sen bär det av till Gotland några dagar och sen får vi se igen vad det blir.
  • jompa
    Lina med Liten skrev 2008-07-14 12:13:33 följande:
    Åh så skönt! Gubben byter jobb i augusti så han kommer va ledig 10 dagar i samband m det också...
    Men då få ni hitta på nåt riktigt kul då. När ska du börja jobba?
  • jompa
    Lina med Liten skrev 2008-07-14 12:16:44 följande:
    mitten på oktober är det tänkt...
    ok ska Thea på daigs då? Eller tar gubben över hemma?
  • jompa

Aggghhh sitter och letar mig blå efter typ ölglas som man stoppar i frysen, alltså inte såna här plastliknade med vatten som fryser utan vanliga glas som tål frysen. Mannen vill ha såna när han fyller år och jag letar som en dåre.

• jompa
    ängeln83 skrev 2008-07-14 12:44:54 följande:
    Åååååh jag blir snart tokig.Efter en super kinkig morgon blir det äntligen dags för Liam att sova, o hur länge sover han? 20 minuter!!!!! Hur kinkig lär inte resten av dagen bli nu då. Gav honom en flarra välling i sängen, hoppas verkligen han somnar om nu, jag har ju typ tusen saker jag måste göra.
    Kanske är kinkiga barns dag idag. M var supergnällig hela förmiddagen men sen så somnade hon efter två rull med vagnen och hon sover än i alla fall. Hoppas eftermiddagn blir roligare, vet liksom inte vad vi ska hitta på.
  • jompa
    Lina med Liten skrev 2008-07-14 12:51:37 följande:
    Thea vaknat just.... Sitter o sprider ut mina kort över hela golvet Stackars mammas plånbok
    Åhhh det älskar mina barn oxå att göra men farligt om nåt kommer bort bara.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-07-14 15:59:07 följande:
    tack jag har velat ha den men inte hittat i sverige och så fick jag den sååå billigt
    Vilket kap du gjorde
  • jompa

Klockan är knappt kvart i åtta och jag har algt två ungar och båda sover, måste vara rekord
    Mannen jobbar sent hela veckan så man får ta läggningen själv igen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10