• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God morgon

Tvättstugan nu på morgonen, måste tvätta tills vi åker imorgon.

men nu frulle dags.

• jompa

God morgon

Tvättstugan nu på morgonen, måste tvätta tills vi åker imorgon.

men nu frulle dags.

• jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-19 09:26:36 följande:
    God Morgon!Mulet väder idag. Trist men då kanske det blir lite målning här hemma. Kul att få shoppa till sig själv ibland! Ha en trevlig dag på stan!
    God morgon.

Målning nu igen
    Räntan ja, vi har ett lån som går ut nu i juli och då kkommer vi få höjd ränta på det nu, jättekul. Kommer väl äta upp den ökningen man får nu när man börjar jobba.

Ähhh strunta i och åka iväg häng med mig in till stan idag istället Gå till Vildänglar och så, de har fått nyheter men har ju även rea.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-19 09:34:22 följande:
    Ja, sista delen av väggen i trappan är kvar fortfarande. Borde gå rätt snabbt. Skulle vara roligare att shoppa barnkläder Vi räknade ut att månadskostnaden (höjningen) blir ungefär vad Andreas lönehöjning blir. Tur att han bytt jobb i alla fall. När jag börjar jobba igen kommer det kännas som om man har massor av pengar. Sen ska jag försöka få upp min lön ett snäpp också. Har ju inte den bästa lönen direkt. Med den FP jag tar ut får jag ut lite mer än halva min lön. Vill ju inte slösa för många dagar heller om Noel inte får dagisplats på en gång.
    Ja jag fick ju ett bra lönelyft nu så jag hoppas det bli lite över i alla fall trots räntehöjning.
    ¨
    Ja du det är roligare att shoppa barnkläder än att måla och det ska tydligen bli skitväder imorgon oxå. Får se om jag kanske tar dottern och drar iväg, måste bara tvätta klart först.
  • jompa

Hej tillbaka från en liten shopping tripp till Stinsen, inget danskt blev handlat och jag var inne i lite andra butiker med men jag tror jag kommer få svårt att hitta roliga kläder i höst. Polarn som annars brukar ha nåt kul hade inget. Molo har inget kul alls till min kille och något enstaka plagg bara till tjejen.

Hmmm kanske får de gå med rumpan bar

• jompa
    Tjollabolla skrev 2008-07-19 16:56:10 följande:
    Förresten, nån som vet vilka roliga affärer det finns på Öland? Om det nu finns nån...
    Ja där finns ju Eleraff nu på sommaren och Batinki
  • jompa

Hej tjejer

Idag somnade vår lilla tjej tidigt, hon sover redan Förvånad men hon har varit så grinig hela eftermiddagen och har grinat nästan konstant sen vi åt middag.
    Hoppas hon inte håller på att bli sjuk bara, vi åker ju imorgon.

Nu när jag tvättade alla kläder idag i tvättstugan och kunde se allt jag har så ser jag att M kommer behöva tröjor till i höst, massa tröjor. P behöver nog kanske oxå nån men det var inte lika illa där. Däremot behöver han kanske några byxor. Gud så kul det ska bli att shoppa sen när nyhterna kommit, längtar redan

• jompa
    gosmamman skrev 2008-07-19 19:26:03 följande:
    Gokväll- Ser att jompa behöver tröjor, här är en till som måste ha till bebben. Fast hon behöver dom typ NU!!! Får nog dra till lindex och shoppa en bunt bas billigt och komplettera med roliga höstnyheter sen.Hur gör ni med urväxta typ katvig sommar suits och soldräkter?? Är det nån ide att lägga ut dom på T i augusti/september ? eller ska man spara dom och lägga ut dom våren 09?
    Japp här kommer det behövas massor tröjor till hösten, nu klarar hon sig för t-shirtar har hon några, men långärmat är en brist vara

Sitter och letar lite rea på typ Småfolk, de är de som har finast tycker jag.
  • jompa
    lillronya skrev 2008-07-19 20:01:56 följande:
    Tänk på att hon kan ha enfärgad långärmad under fina, kortärmade småfolken till hösten, så att de inte åker i sommarlådan.
    Men hon har ju inga Småfolks t-shirtar Måste jag köpa det oxå menar du?

Preggi: Du som har blombodyn och Lindex lila velour, funkar de ihop??
  • jompa
    lillronya skrev 2008-07-19 20:22:30 följande:
    Aha! JAg fattade så när jag läste vad du skrev. Men ser nu att jag tolkade det lite som jag kände för.Klart hon måste ha småfolk! Vad har hon för storlek? AnnaCill hade ett par stycken i butiken på rea...
    Hon har knappt ens den minsta storleken ännu, men  i höst kommer den funka, och skulle man ha t-shirt med långärmat under kan den ju gärna vara lite större.

Ja jag såg förut att hon hade en lila med djur men den är borta från hemsidan så den är säkert såld
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10