Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Var nere på Slitage igår och medan vi var där kom höstkollektionerna från Nova star och Mini A Ture och så ett nytt märke också med jättemjuka fina tröjor. Vi fick rota runt i kartongerna och vinterkläderna från Mini A Ture är helt underbara!!! Det var ett enkelt beslut, såna ska min stora kille få. Lånade hem en jacka för att prova strl men den var för stor så jag ska byta imorgon. Har inte helt bestämt färg ännu heller, grön eller grå, men det lutar åt grön. Bild kommer snart i bildtråden.

Mortillsju, de har rosalila jackor men bara grå byxor. 

• isold2003
    jompa skrev 2008-08-21 20:27:44 följande:
    Någon här som beställt från Ammetoel.dk nån gång? Är de bra, snabba och så?
    Jag har inte provat dem, vad har du hittat för fint där?
  • isold2003
    mortillsju skrev 2008-08-21 20:35:01 följande:
    Tack för att du tittade. Låter ju lite hoppingivande. Vilken jacka/overall ska din gosse få? Lillan har precis provat sin rosa jacka. Den är FIN!
    Den på bilden i bildtråden Men en storlek mindre.
    jompa skrev 2008-08-21 20:37:02 följande:
    Isold: Skitsnygg jacka!Synd att mina ungar är så små, men längre fram kommer jag nog köpa en sån.
    Visst är den underbar! Lillkillen ska nog också få en men jag väntar lite med hans. Han har ju en Molooverall från förra året som passar bra fortfarande.
  • isold2003
    mortillsju skrev 2008-08-21 20:38:34 följande:
    Skitsnygg jacka! Ju mer jag tittar på lillans jacka desto mer gillar jag den. de randiga muddarna, avviskande färg i dragkedjan. Din gosse är superfin i sin jacka! Såg du om de hade några mössor att ha till? *på span*
    Japp, de har de randiga mössorna (ska köpa en sån) och sen enfärgade bruna. Och randiga fleecefodrade väpnarluvor. De hade också helt underbara ben/armvärmare i randigt med virkad blomma i ena änden. Fantastiskt söta! Vantar hade hon beställt men de har inte kommit än.
  • isold2003
    jompa skrev 2008-08-21 20:38:44 följande:
    Chessprint tröja till tjejen. Hittar inte den någonstans i Sverige
    Ah, i liten strl då? Fanns inte det på EST?
  • isold2003
    mortillsju skrev 2008-08-21 20:43:31 följande:
    Vad bra. Jag köpte lillans jacka och byxa på rea men mössor till var ju slut såklart. Men jag är säker på att årets passar också. De har ungefär samma färgskala. Jag gillar ju mini a ture över lag men handlar dem bara på rea. Jag har ju tur att ha aja baja nära som har bra rea! Sen när jag börjar jobba så har jag två minuters prommenad till aja baja. Du kan gissa att det kommer att bli dyrt
    Bra med reashopping! Det gillar jag också Jag har ju lite stamkundsrabatt på Slitage så det blir iaf lite billigare Mini A Ture är ett toppenmärke! Och vinterkäderna kändes helt underbara. Och garanterat varma nog.
  • isold2003
    NovJenny skrev 2008-08-21 20:49:25 följande:
    NU har jag lagt in bilderna.Den är ju extremt stor, eller hur? Men det blir en massa strul om vi ska skicka tillbaka den så vi testar annars spar vi den till nästa år. Dock tror jag 90 blir lite väl litet om han ska ha den hela vintern?Älskar materialet och tycker att overallen är fin.stör det Noah tror ni, om den är stor?Det är ju ändå några månader till vintern också, så jag hoppas han växer massor! sorry för ot, men jag behöver verkligen råd nu.
    Jag skulle inte spara den stora overallen. Det blir bylsigt att röra sig i en för stor overall och om benen åker ner kommer de att gå sönder i nederkant och börja suga in vatten.
  • isold2003
    NovJenny skrev 2008-08-21 20:58:42 följande:
    Du skulle tagit strl 90 om sonen var längre än 90 cm?
    Ja om storlekarna är så stora.
  • isold2003
    NovJenny skrev 2008-08-21 20:59:18 följande:
    Mätte och overallen är lika lång som Noah..
  • isold2003
    mortillsju skrev 2008-08-21 21:17:11 följande:
    Precis, det ska de vara. det innebär att när barnet har den på sig ska du kunna ta ett rejät grepp med tyg i grenen. Då finns rörelseutrymma (så den inte stramar i grenen när de böjer sig) och lite tillväxtmån.
    Mätte lillkillens Molooverall och den är 8 cm kortare än han är men det finns gott omplats för ett grepp i grenen och benen är inte för kota.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10