Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-08-08 19:48:11 följande:
    Sitter här och gör en liten inköplista över ytterkläder till hösten/vintern.Ska ju köpa en Molo lurvjacka och en overall, grå och brun, men vilken färg ska jag köpa till vilket plagg? *beslutsångerst*Och behöver man verkligen en "riktig" overall, med tanke på dom milda vintrarna vi har nu för tiden. Tror ni inte det kan räcka med lurv overall och fodrade regnbyxor över när det är snöigt?
    Det kanske räcker men jag tycker att man behöver ett regntåligt ytterplagg på vintern. Kan ju sätta regnjacka över lurven förstås men det blir väl lite bylsigt? Här har vi iaf en hel del snöblask/snöblandat regn på vintrarna Fundersam
  • isold2003
    ängeln83 skrev 2008-08-08 19:56:24 följande:
    Tänkte isf köpa ett fleece fodrat regnställ...I vintras tror jag vi hade snö max 1 vecka. Känns ju lite onödigt att köpa en super dyr overall om den knappt kommer användas, fast visserligen så KAN man ju köpa en lite billigare också.
    Ja men då så, om du kompletterar med ett fleecfodrat regnställ tror jag absolut att det räcker.
  • isold2003
    Helle skrev 2008-08-08 20:00:27 följande:
    Kikar in från Skåne. Åhh, idag har jag sett så mycket snyggt på mässan och därefter besökt BomBom och Lollopard. Man måste ju va helt skadad Nu vet jag också att jag måste köpa mitt första Molo-print. Space-bodyn var ju hur fin som helst i verkligheten
    Vad roligt att se alla nyheter på mässan! Har du inga Moloplagg innan? Oj oj oj, verkligen på tiden
  • isold2003
    Duntoffla skrev 2008-08-08 20:17:48 följande:
    Kikar in efter en god middag med toast och löjrom och sen kalvfilé med rostad potatis, kantareller och tryffelsky. *mumma* Ibland är det bra att ha en matintresserad sambo Imorgon är det äntligen Lars Winnerbäck. Kul med konsert. Hoppas bara man slipper regnet. Ängeln- vet du om den bruna lurven kommer att komma i jacka?  Kul med mässor och förhandstittar! Va? Har du ingen Molo sen förut? Galna kvinna!!

Åh vilken god middag! Lyx med en sån sambo Vi fick iofs italiensk plockmat från vår lilla italienska delikatessbutik så jag ska inte klaga.

ängeln83 skrev 2008-08-08 20:11:41 följande:
    Då får det bli så, nåt tips på fint fleece fodrat regnställ?O sen kan man ju alltid köpa till en tjock overall om det skulle behövas.
    Jag tycker om Didriksons men om du vill lägga lite mer pengar ska Nanooks vara superbra.
  • isold2003
    Angelinah skrev 2008-08-08 20:41:26 följande:
    I morrn på fm

Vad mysigt! Det är lite kul att ta det som det kommer, bara stanna där man känner för. Sån semster hade vi förra året. Blev oväntat mkt Småland då (Bra barnklädesshopping i Västervik *tips* )

Preggi skrev 2008-08-08 20:42:16 följande:
    Kikar in jag med efter middagen och barnen sover. Men jag fick ingen sån finmiddag.. Så jag förtjänar nog godis ikväll... Jag måste nog beställa dom där byxorna jag tjatar om i 104. Hittar dom ingen annanstans.
    Klart du är värd godis. Men bara om du bjuder på lite Och köp byxorna, du kan ju alltid sätta i extra resår tillfälligt om de blir för långa.
  • isold2003
    Myris83 skrev 2008-08-08 20:39:38 följande:
    Nån som vet om Molos vinterjackor tål vatten och vind?? Har vart på semester och vart utan data och tv...skönt men det är skönt å komma hem trots att vi var en sväng på Eleraff i Kalmar och shoppade lite men det var inte så mycket nytt, mest rea! Men jag hittade Molos suit med rutor och tigrar som jag har letat efter, gillade den inte först men nu älskar jag den! Hittade en 86:a för halva priset..nöjd! Och en jättefin nova star tröja på rea!!
    Camden är väl inte vattentåliga men det borde ju komma vattentäta jackor när overallerna kommer tycker jag. Förra årets jackor är ju vattentäta.
  • isold2003
    Duntoffla skrev 2008-08-08 20:49:57 följande:
    Ja, jag är också bekväm men för 350 kr måste jag gå Isold- vad heter linnen på danska? Blev lite inspirerad av ditt fina i BT
    Undertröje Kul att du blev inspirerad!
  • isold2003
    jompa skrev 2008-08-08 21:16:41 följande:
    Jag har nog tur med min man för han säger aldrig något om priset och när bekanta typ säger att de aldrig skulle betala så mycket för en tröja säger han bara att vi säljer dem sen och får igen en del och då har tröjan bara kostat lika mycket som en på HM .
    Bra make! Men så har han en rätt sansad shoppingfru också Min man är inte heller så tokig, han är inte helt medveten om priser och alla plagg som köps men han suckar bara och ler lite. Det är ju min hobby, han köper dyra kameraprylar istället.
  • isold2003

Godkväll Lilronya, Lina, Tjolla och Lourdes

Lilronya, cirkussuiten är underbar på din Emilio!!

• isold2003

Helt OT men nu har jag bokat en resa till norditalien i september, bara jag och maken. Vi ska vandra och cykla mountain bike i dolomiterna! Det blir bara tre dagar men åh vad mysigt det ska bli! Det ingår 5 rätters middag på hotellet och jag älskar italiensk mat!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10