Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Nu har 1klass fått in Molo med. Men med deras nya frakt så känns det ganska ointressant.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-07-04 13:30:59 följande:
    Helt ointressant, tror dom kommer förlora många nät shoppings kunder efter att dom höjde frakten, 69 kr är ju helt sjukt mycket.Dock roligt att veta att dom fått in nya Molo, då ska jag dit och klämma imorgon
    Ja visst kommer dom göra det. Jag handlade ofta där, men dom är liksom helt strukna nu. Jag kan förstå att man inte kan ha det fraktfritt, men att ta 69 spänn är ju sjukt.
    ÅÅÅ lyckost dig!
  • Tjollabolla
    Incommunicado skrev 2008-07-04 13:35:28 följande:
    precis vad jag nyss såg, haha! HGott att se att isbjörnar finns utan ränder iaf. Men det plagget vill man nog köpa själv, printet verkar ha glest med isbjörnar, viktigt att se var de hamnar. Stjärnor - i våras klagade jag på deras stjärnor o tyckte att de skulle komma med något nytt. Är det inte ute med stjärnor snart? Men å andra sidan, Molo utan stjärnor är väl ganska tandlöst eg.... om ni undrar om jag köpt stjärnkläder så är svaret - ja. Jag ahr ett par stycken... Snyggast är de med stjärnor på ärmarna o t ex lamm. Köpte härmodagen en fotbollströja, grå med gula o grå stjärnmor på ärmen, DEN är snygg! Den kom med posten idag tror jagJag har 5 (!) paket som ligger på posten!!!!  När sonen vaknar ska vi dit som ett skott!
    WOW 5 paket! Vad avis jag blir! Alltid när jag får mer än ett paket i lådan blir jag så till mig så jag vet inte riktigt vilket jag ska öppna först
    ängeln83 skrev 2008-07-04 13:39:02 följande:
    När frakten börjar kosta mer än 29 kr tycker jag det börjar bli för dyr frakt. Dessutom kunde dom ju haft fraktfritt över en viss summa, som dom hade innan, men men.Kom på att gubben jobbar natt hela helgen och lär sova till kl 15, då passar det ju bra att jag och Liam tar oss en förmiddags tur till stan, får nog bli ett besök hos Bombom innan, tror dom hade fått in nya Molo också.
    Japp vid 29 går en gräns helt klart. Har dom inte ens fraktfritt vid ngt belopp nu? Dåligt!

Åh den shoppingrundan låter braaa! *AVIS* Här finns inget Molo att kika på live, finns bara en butik som säljer Molo och sist plockade dom inte fram vårnyheterna förrän rean var över och dom har inte ens börjat rea än... Dåligt, när det bara är dom som säljer får dom ju plocka fram det!
  • Tjollabolla
    Helle skrev 2008-07-04 13:41:32 följande:
    Jag håller med angånede 1klass frakt. 69 kronor är mycket. Kanske inte om de skickar andra saker än kläder, men då kunde det ju vara olika frakt för olika saker. Jag betalar också upp till 29, men börjar sen tveka. Dock vet jag ju att fraktfritt är "dyrt" för shopparna, men upp till 29 kr känns ok.
    Ja det är verkligen MYCKET! Håller med om att dom kunde tagit olika frakt då för vad som ska skickas. Går man efter postens priser så blir det ju rättvist för alla.
  • Tjollabolla
    Incommunicado skrev 2008-07-04 13:57:48 följande:
    Jag kunde inte låta bli att maila 1klass o fråga dem om avgiften med tanke på att vi shopoholics vänder oss till andra nu.... Får se om de reagerar.
    Bra gjort!
    ängeln83 skrev 2008-07-04 13:51:53 följande:
    ÅÅÅÅÅååh, min chef ringde nyss, han skulle förlänga min tjänstledighet, så nu ska jag och Liam vara hemma i 10 månader till och mysa Nu blev dagen genast helt underbar O nu ska jag minsann shoppa nåt för att fira.
    GRATTIS!! Åh gud vad avis jag blir... Milo ska börja 18 augusti och jag börjar jobba 1 sep. Vill verkligen INTE.
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-07-04 14:15:50 följande:
    Känns verkligen super bra, egentligen skulle han ju börjat 1 nov, men nu har dom ju börjat med vårdbidrag här för barn mellan 1-2 år. Hoppas det lugnat ner sej lite till våren, hade han börjat nu till hösten hade han förmodligen fått vara i en barack, och hur kul är det? Förstår att du inte vill...men ni får se till att skaffa mer barn snart så du kan vara hemma igen
    Vi hade inte klarat oss på vårdbidraget, det är ju bara 3000 kr... Så tyvärr har vi inte så mkt att välja på. Syskon blir det inte heller på ett tag med den foglossningen jag hade . Men men, det blir säkert bra när det kommer igång, men nu är ångesten GRYM. Jag ska ju bara jobba 70%, men ändå.
    Dom där barackerna ser tråkiga ut utifrån, men är riktigt fräsha och fina innuti, mkt finare än många vanliga förskolor...
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-07-04 14:21:52 följande:
    Är nog inte många som klarar sej på det, men sambon är ju ledig 2 av 5 veckor, och då jobbar ju jag och får in typ en halv lön, och 3000 kr är vad jag plockar ut i FP nu. Hade vi inte haft möjligheten att jag kunde jobba så, då hade det ju aldrig funkat.Tror inte det är så farligt när barnet väl är inskolat och så, det är nog tiden innan det är dags som det är värst. O föräldrarna lider nog mer än barnen Mm, låter bara så tråkigt när dom säger barack, och här skulle det bli 3 st baracken på en asfaltsplan, hur kul är det?
    haha, här har dom slutat använda ordet barack, vi som jobbar inom förskolan får bara säga "paviljong" för det låter bättre, men dom vet nog inte vad en paviljong är
    Näe, 3000 är dte inte många som överlever på...
  • Tjollabolla
    Incommunicado skrev 2008-07-04 17:35:50 följande:
    1klass har svarat mig - de sa i princip att det var trist o att de hade läst tråden men kunde inte göra skilland på de som beställer tunga barnvagnar o de som köper kläder - de motiverade också sin avgift emd att de var tidiga med Molorea, hade stort utbud osv. Fast lika tidiga med rea var matadorkids o andra som tar 29 kr, det hänger på vilja/ork o organisationsförmåga huruvida man kan göra skillnad eller ej. Man kan ju t ex ha fraktfritt UPP till 500 kr istället, det lär ingen barnvagn kosta o då gäller det småpaket. Lägger in lite bilder i BT, hade ju 5 paket som kom idag, väntar ännu på ett par! Mycket grått från molo rågade det bli, men såååå snyggt särskilt tröjan med stjärnor, den är så fin IRL!Lite OT men:Köpte GANT & Helly Hansen huvjackor, 86 o 92 men de var precis lika små.... Kan ju inte ha två marinblå det är ju trist. Får vä skicka H.H på T. Hojta annars om någon vill ha den...
    Ha, det var nog faktiskt det dummaste svaret jag hört! Klart att man kan göra skillnad på det, det är det ju i många shoppar. Men orkar man inte det så förtjänar man väl inga kunder heller. 69 kr ÄR hutlöst för klädesplagg! Kunde nog tänka mig att dom läst tråden, det gör nog nästan alla butiksägare

Fin Fina inköp!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10