Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Godmorgon! Här sussar Milo fortfarande, trots att han somnade kl 20 igår *me like*

Jaha, fram med sommarvädret för tusan!! Eller ja, för min del får det regna denna veckan med, sen ska vi ha semster, så då får det va nog! Det är ju varmt iaf...

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    nikki2006 skrev 2008-07-07 08:46:46 följande:
    Solen börjar faktiskt titta fram i skåne. Vad skönt att få sova till nu, det var länge sen jag gjorde det. Ska sola lite i eftermiddag om det håller i sig
    Ja här skiner solen med nu, men det ser lite ostadigt ut. Ja, jag hade sovit än om jag inte blivit väckt av telefonen... Varför ska en del folk ringa så tidigt på morgonen om totalt oviktiga saker? man kan ju faktiskt sova! *morrar lite* Men Milo verkar inte ha en tanke på att vakna...
  • Tjollabolla
    jojoa75 skrev 2008-07-07 08:53:08 följande:
    MOLO mfl har dom på Magasin du Nord, eller de hade iaf det när jag var där förra året. Sen har dom väl en del småbutiker som har de märkena. Kolla på Molo (eller nåt annat märke) deras hemsida o kolla på återförsäljare.Illum är väl mest inredning, eller har jag helt fel för mig? Gomorron förresten!
    Det finns väl 2 Illum? Ett med bara inredning och så det ena stora varuhuset. Jag hade oxå läst Molo skulle finnas där, men dom sålde inte det längre. Vi hittade väl mest på Magazin Du Nord, annars tyckte jag det var svårt att hitta butiker i köpenhamn som sålde molo o katvig. Konstigt nog!
  • Tjollabolla
    nikki2006 skrev 2008-07-07 09:02:01 följande:
    Åhhh jag som ville till Illium, men har de slutat sälja det så förklarar det ju lite. Tycker bara att det är synd att inte Molo tar och uppdaterar sin hemsida
    Ja jag blev jättebesviken. Minns att jag hittde en affär som sålde massa Molo. Men det var lååångt att gå (gubben höll på o bli vansinng på mig ). Det var förbi gågatorna och så rakt ner. Hmm gatan hette typ Fredrikshamns gate eller ngt sånt... *dåligt minne*
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-07-07 09:19:29 följande:
    Jodå, det är helt ok Igår sov han ju till 11, men det var lite väl länge.Vill så gärna åka, men risken är ju att det är mycket folk nu när semestern börjat för många, såå tråkigt när man måste trängas, o så måste vi ju ta med oss Liam, men om vi åker så blir det nog typ vid 15 tiden eller nåt. Funderar på hur jag ska kunna roa Liam i 1½ timma i bilen, han får ju lixom spatt under den 20 min korta resan till Jkpg.
    Vindruvor brukar funka i vår bil Eller så kör vi när han ska sova. Böcker och annat som dom kan pilla på är oxå bra..

Måste säga att denna burken
    http://www.amazon.com/gp/product/images/B000GB0NZK/ref=dp_image_0/105-2370172-1840445?ie=UTF8&n=165796011&s=baby-products
    är den BÄSTA som finns! Vindruvor, kex, rån, allt stannar i den. Perfekt i bilen och på stranden, men även hemma...
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-07-07 09:39:27 följande:
    Nåt att äta på är ju alltid bra, det gäller ju att han håller sej sysselsatt hela tiden.Bäst är väl att åka när han ska sova, men ibland stämmer ju inte tajmingen.Får väl hålla tummarna över att sambon inte somnar utan att vi kan åka vid 12 Ah, den burken såg ju super smart ut, vart kan man köpa en sån?
    Jag har faktiskt köpt min på 1klass innan dom höjde sina avgifter . Tror dom säljer dom i dom flesta barnaffärer. Den är toppen!
  • Tjollabolla
    nikki2006 skrev 2008-07-07 09:58:41 följande:
    i södra skåne har vi super fint väder
    Ja här är det varmt, nu ska vi ut i solen lite tänkte jag... Hmm om jag bara kunde hitta hans solkräm
    ängeln83 skrev 2008-07-07 09:42:46 följande:
    Ah, då ska jag kolla efter en sån nästa gång vi åker dit, tänker ju inte beställa direkt
    Hehe nääe verkligen inte
  • Tjollabolla
    jompa skrev 2008-07-07 12:08:07 följande:
    Nån här?Vädret är tråkigt och minstingen sover sitter och surfar runt lite efter skor och stövlar.
    Jag är här! Milo har precis däckat. Min moster ringde och frågade om vi ville med till stranden. Jag tycker det är så svårt när man ska åka iväg och bada så, Milo sover ju 2 timmar nu och gör han inte det blir ju hela dagen och kvällen fel. Hur gör alla egentligen?
  • Tjollabolla
    belladona skrev 2008-07-07 12:17:39 följande:
     nu när barnen är ledig från skola o dagis gör  vi lite hur som helst  sä skönt o slippa alla tider
    Jo visst, men får han inte sova så funkar han ju inte. Och man kan ju glömma att han skulle sova på stranden liksom
    ängeln83 skrev 2008-07-07 12:18:10 följande:
    Tycker också det kan vara lite knixigt med deras sovtider ibland, Liam sover ju mellan 12-14, så du brukar jag försöka att vi är hemma, men nu när sommaren kommer blir det ju lite svårare. Och är man på ett ställe med mycket folk så är det ju bara att glömma att Liam sover i vagnen. Det var bra mycket smidigare när man inte behövde bry sej om några sovtider. Nu för tiden kan ju lixom 5 minuters sovande vid fel tidpunkt pajja hela dygns rytmen.
    Ja, eller hur! Somnar han 5 minuter i bilen så kan han hålla igång till elva på kvällen. När sambon oxå har semster gör det ju inte så mkt, men han är ju trött om kvällarna. Milo skulle nog aldrig somnat på stranden och jag vill inte dra ner vagnen i sanden, no way...
    jompa skrev 2008-07-07 12:17:22 följande:
    Vi försöker alltid anpassa oss efter M :s middagsvila, vill ha rutiner och inte störa dem för mycket nu när de är så små, lättare med stora grabben, han kan följa med vårt race utan att det stör honom. Men ibland kan det kännas jobbigt med dessa sov och ät tider.
    Nej rubbar man dom blir ju resten av dagen fel och det känns inte riktigt värt det. Men ska man åka till stranden är det så svårt, på förmiddgaen hinner man inte dit och hem igen så dom får sova och sen på eftermiddagen är det ju inte riktigt lönt, då hade vi inte varit där förrän tre!
  • Tjollabolla

Hmm försöker skriva ner allt vi behöver ha med oss inför semestern, men åhhh så mkt. Kommer glömma hälften och ha alldeles för mkt kläder med mig till Milo

Nu har EST oxå fått in Molo!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10