Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-07-10 09:29:53 följande:
    Godmorgon flickor.Hur står det till här då?Vi är alldeles nyvakna, o äntligen verkar det bli fint väder igen.Igår åkte vi till Ullared, skulle e.g åkt idag, men kl 14 igår var vi super rastlösa, så vi kastade oss i bilen och åkte, en mysig liten utflykt.
    Vad kul! Shoppa ni mkt?
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2008-07-10 09:47:25 följande:
    Ha ha men det är ju underbart, något min sambon skulle kunna göra
    *ASG* Håller med, som jag garvade
  • Tjollabolla

Usch hjälp! Milo trillade nyss av vår säng! Den är nästan 1 meter hög och han slog huvudet i väggen. Fick en bula direkt och skrek, men sn lugnade han sig och somnade. Tror ni det är nån fara? Usch stackars liten! Jag hann verkligen inte med och ta honom även om jag låg bredvid honom... Gråter

• Tjollabolla
    Buttelina skrev 2008-07-10 12:27:43 följande:
    nämen lilla gubben. håll koll på honom nu när han sover. man ska ju helst inte sova inom en timme efter man slagit huvudet hårt. Men det är säkert ingen fara, olyckor händer
    Usch näe jag vet ju det, men han är ju dödstrött vid denna tiden och var ju på väg att somna när det hände. Han skulle bara busa lite, vara lite envis och krypa iväg från mamma...
    Lina med Liten skrev 2008-07-10 12:31:06 följande:
    Jag tror inte det är ngn fara om jag ska vara ärlig, men jag är lite hönsig av mig när det gäller huvudet... När Thea trillade ur vår säng så sa de på barnakuten att det oftast inte va ngn fara om de skrek direkt. Sen ska man ju såklart kolla allmäntillstånd o ev kräkningar... Fast de ville ändå att vi skulle komma in eftersom Thea va under 1 år när det hände. Stackars lilla milos brain- det gör så ont i mammakroppen med...
    Ja huvudet är obehagligt tycker jag med. Men han sover ju lugnt nu så jag tror väl egentligen inte det är nån fara...
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2008-07-10 12:39:19 följande:
    nä, det är säkert ingen fara *hönsmorsor är vi allihopa*
    Ja man är ju det innerst inne liksom...

TACK JOMPA för fleecen!! SÅÅÅ himla fin! *älskar* Bild i BT!

Angelinah: Skönt att det gått bra och att ha dig tillbaka hos oss
  • Tjollabolla
    Lina med Liten skrev 2008-07-10 12:44:17 följande:
    exakt! Måste berätta. Thea har ju inte gått ngn mer själv sen "premiären". Men hon håller mig i 1 hand numera och idag gick vi jättelångt! Säkert 200m! Hon blir stadigare o stadigare hela tiden. känner verkligen skillnad på henne nu när jag håller henne i handen. Hon hänger liksom inte så mycket utan hon går själv...
    Åh duktiga tjejen! Sen kan hon komma hit så kan Milo lära henne hur man klättrar med
    nikki2006 skrev 2008-07-10 12:41:33 följande:
    Nikki ramlade från vår köks stol rätt ner i stengolvet en gång. Hon fick värsta bulan helt blå. jag var nästan hysterisk men lyckades i alla fall ringa sjukrådgivningen.De sade att jag skulle hålla koll så hon inte blev illa mående eller slö. Men det gick bra att lägga henne. och nästa dag var bulan så mycket mindre och hon mådde bra.men det är läskigt när det händer. Ta inte på dig skulden, man kan inte vara överallt. Sånt här har nog hänt de flestaring sjukvårds rådgivningen om du är orolig, de kan hjälpa dig
    Usch ja, det är hemskt när dom trillar. Äh, jag vet ju att dom bara säger det på sjuvårdsrådgivningen. Milo trillade av en gång när han var 7 mån med, men då slog han inte i huvudet. Inte ens då sa dom att vi skulle komma in...
  • Tjollabolla
    nikki2006 skrev 2008-07-10 12:56:19 följande:
    Det tycker jag däremot är lite konstigt. En så lite, inget är ju hårt än. Borde vara lite bättre på att ge rådet att åka in i det fallet tycker jag. Sover han nu???
    Ja han sover. Han brukar ju sova mellan 2-3 timmar nu så det var lite svårt att hålla honom vaken. Tänkte gå in och se om han vaknar till lite om jag försöker väcka honom.
  • Tjollabolla
    Lina med Liten skrev 2008-07-10 12:58:03 följande:
    Tjolla: superfina fleecen på superfina Milo!
    nikki2006 skrev 2008-07-10 12:59:34 följande:
    Ja fleesen var super snygg
    Tack, den är såå fin =)
  • Tjollabolla
    Incommunicado skrev 2008-07-10 13:34:30 följande:
    Såg att du fick svar av andra, hoppas han är ok.  såret o bulan min grabb fick var borta väldigt snabbt de läker fint barn.Min grabb började vända sig för några dagar sedan i sängen, sedan dess vågar jag inte ha honom i min säng längre, han får somna in där med mig men sedan lyfter jag över honom i spjälsängen som nu är i bottenläget. Inga risker...
    Ja, Milo är ju som en virvelvind så han sover inte i vår säng. Han somnar där med mig sen lyfter jag över honom. Men jag hann helt enkelt inte med. Jag låg bredvid honom när det hände. Annars vet han mkt väl att man ska backa ner för sängen och att han kan trilla, så han kan lämnas själv där annars.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10