Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Incommunicado skrev 2008-07-11 12:57:21 följande:
    Jag har shoppat lite idag med, två par NSjeans blev det. OT jag vet, så jag kan ju nämna att jag längtar efter att hämta min ärtgröna overall... Är det enkelt att byta knapp på vinteroverallerna från Molo? Jag köpte en för 755 kr o knappen ska tydligen ha något skav, "inte så det stör", men om jag stör mig på det så finns extraknappar fick jag veta.Vad har ni får väskor till era förskolebarn? Jag hade tänkt köpa OT fjällräven antagligen (som alla andra) om den finns i grön, Katvigs ryggsäck finns ju men jag ahr ju jackan i grön midiapple. Hade gärna velat ha den ryggsäcken till mig själv faktiskt, men tråkig till barn, iaf till liten kille på 1 år....
    Hmm väska. Det har jag inte ens tänkt på. Tror inte han behöver en väska för att gå till dagis
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    CamillaJ skrev 2008-07-11 13:04:20 följande:
    Väska är bra med extra kläder och blöjor och såna saker Isak hade jämnt väska till dagis.. de är behagligt!
    Jo, fast nödvändigt är det ju inte... På förskolan där jag jobbar tror jag sällan jag sett en 1-2åring med väska faktiskt... Extrakläderna lägger man ju på facket och blöjor tar man med hela paket och lämnar där.
  • Tjollabolla
    Myggis skrev 2008-07-11 13:09:34 följande:
    Jag blev helt såld på en rosa tröja med bruna pudlar från småfolk som finns på troldeborn.dk... Men jag kan bara inte ta den på min SON, det skulle bli too much... :) Vi ska till Danmark nästa vecka så om någon vet nån affär med stort utbud av småfolk så får ni gärna säga till mig! Helst på Jylland då.
    Hehe, klart du kan! Jag har den rosa med vita elefanter till min son... Och är sugen på den lila med pudlar på Ancaill
  • Tjollabolla
    Tjejtriss skrev 2008-07-11 13:12:57 följande:
    Vi har aldrig väska med till dagis, om de inte ska till badhuset/stranden/på utflykt och behöver ha med sig nånting. Extrakläder har vi på deras hylla
    Näe, jag är ju förskollärare och det är inte många barn som har väska med sig faktiskt...
  • Tjollabolla
    Tildamamman skrev 2008-07-11 13:22:31 följande:
    Instämmer. Till extrakläderna tycker jag det är mer praktiskt med en vanlig "påsväska" med handtag. Typ de Esperit brukar ha.Dottern ska dock skolan i aug och personalen sade särskilt till om att barnen ska ha ryggsäck och dricksflaska på dagis då de ofta går iväg på eftermiddagen och så en heldag i veckan. Då ska barnen själva bära extrakläder och lite dryck. Men hon är ju 4år så det skiljer sig ganska mkt från småbarnsavdelning. Till henne köpte vi en rygga från *surprise * Polarn...
    Surpriiise
  • Tjollabolla

Hmm jag hade nog väntat med skaljackor till augusti, då är ju rean slut och alla lär va som tokiga inför dagis/skolstart!

Usch min moster ringde nyss, min kusin, 16 år hade ramlat och brutit handleden. Åhh stackars grabb, han hade så ont så han höll på och svimma. Det är ju bara 3 år sen han bröt armbågen... Gråter

• Tjollabolla
    Lina med Liten skrev 2008-07-11 13:45:11 följande:
    usch stackare! Mitt i sommaren också. Han har gips då va? *kliar i värmen*
    Dom är på väg in till akuten nu, hans kompisar hade precis ringt henne. Hon ringde i panik för att jag skulle köra ut och passa min lilla kusin på 4 år som hade en kompis där. Som tur var kunde mamma köra ut istället, Milo sover. Usch hoppas inte det tog så illa. Men trilla med moppe när man kör i 50 bådar inte gott...
  • Tjollabolla
    Lina med Liten skrev 2008-07-11 13:57:41 följande:
    Har ni sett att man kan ladda upp filmer här på FL? det har jag helt missat! Provar genast med "dansfilmen" som va aktuell för ett par månader sen
    Ja jag har sett det! Vill gärna se Thea film

Nästa gång vi är hos mina kusiner ska jag filma Milo när han hoppar studsmatta, det är typ det roligaste jag sett Cool
  • Tjollabolla
    Tildamamman skrev 2008-07-11 13:59:48 följande:
    Stackare!!M:s kompis bröt armbågen när han trillade från en kökssoffa härom dagen. Inte lätt med en gipsad treåring så här på sommaren när man badar var varannan dag.
    usch! En sån liten med! Min andra kusin bröt benet när han var runt ett, oxå mitt i sommaren. Lite jobbigt!
  • Tjollabolla
    Tildamamman skrev 2008-07-11 14:08:55 följande:
    Ja visst är de! Så känns det bra att köpa deras, antar att de står emot ganska mkt väta eftersom ytterkläderna gör det. Lina med Liten skrev 2008-07-11 13:38:03 följande:
    Tyst nu med ert snack om ryggsäckar, annars får jag väl för mig att han "behöver" en
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10