Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tildamamman skrev 2008-07-11 14:37:34 följande:
    Klart han BEHÖVER ! Han kommer att bli så stolt när han kan bära med sig lite leksaker hem till mormor och farmor .
    Ja du skulle sett honom igår, han fick denna
    http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=4712&n=10
    och vi "cyklade" hem till mormor. Han var stolt som en tupp hela vägen dit och framförallt när dom var ute när vi kom och han fick visa upp spektaklet! Dessutom hade han så fint laggt napp och sin vattenflaska i cykelkorgen *SÖÖÖT* Sen sjöng han hela vägen hem
    Tildamamman skrev 2008-07-11 14:40:19 följande:
    Usch, ettåring och så benet! Innebär väl en massa bärande för färäldrarna, en ettåring kan man ju inte förklara för direkt...Man får vara glad så länge barnen mår bra och bara får skrubbsår. Så lätt att en liten olycka blir allvarlig.
    usch ja och det händer ju så fort! Milo trillade av sängen igår och slog huvudet i stenväggen. Jag trodde verkligen det tog illa, han sov i 3 timmar efter det.Tack och lov så blev det bara en grym bula...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Pju, jag som trodde rengöringsmedlet var slut och trodde jag skulle slippa torka golven.. *muttrar* Hittade en flaska på ett heelt annat ställe än där dte brukar vara, så jag fick snällt torka dom tråkiga golven. Hoppas nu Milo sover 10 min till så det hinner torka, han somnade halv ett och sover fortfarande!

Angelinaaah, bild på molosar TACK!

• Tjollabolla
    Tildamamman skrev 2008-07-11 15:52:08 följande:
    Åh, jag kan tänka mig ! Vad duktig han är som klarar att cykla på trehjuling, kan ju vara svårt att komma på hur man trampar. aj, stackars lilla huvud! Stenvägg med... Matilda trillade nerför vår yttertrappa när hon var runt året och fick som du säger både bula och skrapmärken. Kände mig sååå skyldig!
    Haha, nej han klarar inte cykla, det är sån med stöd under och styrpinne. Finns bild i BT nu

Angelinah: fin fina molosar! Vill oxå ha svarta velourisar! Vårt lindex har inga, eller så är dom redan slut.

Välkommen tillbaka Alex07! haft bra semster?
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-07-11 16:37:32 följande:
    TjollaÅåå vilken fin cykel och cykel ägare Har kikat efter cykel till Liam men bara hittat som man måste trampa, men en sån här måste vi ju försöka leta upp.
    Harald Nyborg, 269 spänn! Hittade ngt liknande på EKO men den kostade 500 och dessutom kunde man inte styra handtaget från styrpinnen, vilket man kan med denna. Sen plockar man ju bort alla andra delar så det blir en vanlig 3-hjuling. Milo älskar den
  • Tjollabolla

Godmorgon vänner!
    Var inte inne på hela kvällen igår, vi hade grillning här med halva släkten och sen började vi spela spel, så vi var inte i säng förrän två. *trött nu*

• Tjollabolla
    lillronya skrev 2008-07-12 18:04:13 följande:
    Ni som har köpt nya suits från höstens molo. Hur är de i storlek? Jag har köpt 80 till Emilio i hans molosuits hittills. Ska man våga ta 86 nu eller blir det tokstort, tror ni??
    Åh fanns rymdsuiten i 86 på Anacill? Hade hon planetbyxorna? Hoppas på att få med mig sambon dit på tisdag

Godkväll alla! Här är det katastrof ikväll! Milo har bara sovit i 20 minuter idag och är dödstrött. Men nu måste han verkligen vara vaken iaf till sju-halv åtta annars vet jag att han vaknar igen om några timmar. Men det är kämpigt nu...*pust*
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2008-07-12 18:43:20 följande:
    Nä den fanns inte i 86 hos Anna cill. Då hade jag ju köpt den. Hon hade inte planetbyxorna heller. Bara mindre suits och tröjor med randiga ärmar.Kolla lilla helsingborg.Pust vilket jobb du har nu. Så svårt att hålla de vakna!
    Ahh... Hmm ja, det är väl mest byxorna jag vill ha. Fast en suit i 92 hade jag aldrig kunnat stå emot Jag vet att den finns hos Hippo, men jag tänker som så att om den finns kvar när semstern är över så är det nog meningen att den ska flytta hit

Ja det är jobbigt att hålla dom vakna, och Milo har alltid varit sån att om han somnar för tidigt så vaknar han senare på kvällen.  Fast idag vet i tusan om han inte hade sovit runt, han brukar ju sova 3 timmar per dag annars...
    Jen80 skrev 2008-07-12 18:45:45 följande:
    Åh, vilken em/kväll!! Barnen har varit helt galna och mitt huvud håller på att sprängas efter att skrikande. Men nu är Ilon i säng, Liam ligger på soffan och min tanke är att han ska somna där vilken minut som helst och Ava ligger redan på soffan och sover . Jobbig em, men en lugn och tidig kväll!!Sambon är iväg och jobbar tills imorgon kväll så jag vill också shoppa!! Vår dator är dock fortfarande lite knäpp så jag har svårt att komma in på många av shopparna (kanske sambon som fixat det ) och jag kan inte lägga in nåt på T som ska säljas heller. Irriterande! Ska prata med min data-kunniga bror så fort han ringer och se om han kan fixa det. CamillaJ: Åh, vin och jordnötsringar låter gott ! Har inget gott till ikväll . ett gäng mammor jag känner är inne i stan ikväll och äter gott, dricker och lyssnar på bra musik. Tyvärr kunde jag ju inte följa med både pga Ava och att niklas jobbar. Åh, man börjar bli lite sugen nu när man hör andra som går ut nu. Men men, nästa sommar.... (har sagt så i några år nu hehe).
    Usch vad jobbigt! Men skönt med tidig kväll...
  • Tjollabolla

Godmorgon! Här strålar solen! Vi ska snart åka på marknad, innan det blir för varmt. Sen blir det till att packa, men jag säger som du ängeln, herregud hur ska man kunna packa Milos kläder

Usch Jen80 vilken jobbig natt!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10