Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråden nr 14

Vilka miljöbovar ni är allihop Världens största bilar så att ni ska slippa fälla ihop barnvagnarna. Ajja bajja...

• modestyclara

En fjädringsfråga: Har för mig att det är 5 kg per hack på hjulen men vilket hack är 5 kg och vilket är 20 kg? Alltså från vilket håll börjar man räkna? Är det hacket närmast plast-tvärslån eller längst ifrån som är 5 kg?

*förvirrad efer en diskussion med maken*

• modestyclara
    Natural skrev 2008-07-10 14:45:25 följande:
    Ni som har sittdelen upplever ni att man får hålla på och fixa med sufletten beroende på i vilket läge man har sittdelen i? Har jag sittdelen i uppfällt läge blir sufletten för kort om jag inte ändrar så som den var i viloläget och fäller jag sedan i viloläget skymmer sufletten så då måste jag dra ner sufletten bak för att den ska bli mindre igen. Ska det vara så eller har jag gjort något fel? Det finns inga andra sätt att sätta fast den på tycker jag.Help me!
    Jag fattar inte riktigt vad du menar? Jag fäller bak suffletten till mittenläget om sittdelen är helt upprätt ibland för att sonen ska se bättre. Om det är så du menar så ja: man får justera sufflettens läge efter sittdelens läge.
  • modestyclara
    Natural skrev 2008-07-10 17:42:42 följande:
    Men gör jag så så är sufletten inte spänd.Vänta så ska jag ta kort, kanske lättare för er att förstå då.
    Oki, nu fattar jag. Du ska sära på sufflettpinnarna när du har suffletten i mellanläget. Alltså den bakre pinnen ska vara bak på sittdelen och endast den främre pinnen ska fällas fram till mellanläget. då slipper du allt tyg i mitten.
  • modestyclara

Åh nu har jag gjort en sån där puckad grej som jag ångrar. Lät sonen (1,5 år) åka på mage i sittdelen i lutat läge vilket såklart resulterade i att han voltade ur vagnen och landade på huvudet i asfalten Jag tänkte hela tiden att nu måste jag ha stenkoll så att han inte ramlar ur och så hinner jag iaf inte med när han ramlar. Snacka om dum jag känner mig nu. Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blev hjärnskakning eller nåt värre

• modestyclara
    martina78 skrev 2008-07-10 22:40:03 följande:
    Förresten, måste bara få vädra min tanke och önskan om en Bugaboo dockvagn Hade inte det varit coolt??? Kom och tänka på det när dottern försökte manövrera sin stora 4-hjuliga dockvagn häromdagen - stackars barn säger jag bara Kan man inte göra en namninsamling om det och skicka till BB???
    var på sprall på NK idag och de hade en bugga-liknande dockvagn faktiskt fyrhjulig med svängbara framhjul...
  • modestyclara
    Ms Ms Kanga skrev 2008-07-11 15:28:34 följande:
    håller tummarna att det inte blev nåt, olyckan är så snabbt framme
    Tack. USch vad puckad jag känner mig just nu
  • modestyclara
    Natural skrev 2008-07-11 16:09:31 följande:
    Hur vet man om man har skruvar eller pluggar på sitt chassi?Har hört att BT byter ut defekta chassin med pluggar vid snäppfästerna istället för skruvar, men borde då inte alla få dessa pluggar då?
    skruvarna är stjärnskruvar vill jag minnas och pluggarna är poppnitar.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14