Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråden nr 14

änglamamma skrev 2008-06-20 08:16:07 följande:
    ja att d e så fattar jag.... men VAD/ VART skall dom användas???
    Beror lite på vad du har för vagn... står ju i bruksanvisningen hur man smörjer på alla möjliga ställen... Trasorna använder man till att torka bort det överbliva fettet/silikonen...
  • modestyclara
    Iddah skrev 2008-06-21 14:51:52 följande:
    Såg någon skrev att Frog är ca 5cm kortare i sitsen än Cam. Vilka mer skillnader på sitsen är det? Vill ju inte lillkillen ska va för stor för Frog o man kan ju bara åka o testa Cam.
    Jag har en snart tre-åring som åker gecko (dock utan sufflett) så sonen din passar nog i frog!
  • modestyclara
    0247 skrev 2008-06-21 20:20:36 följande:
    funderar på en bugaboo...vilka butiker i sthlm har dom??
    Bonti och barnvagsbutiken och NK. Säkert fler men jag har så dålig koll
  • modestyclara
    Stormis skrev 2008-06-22 09:20:14 följande:
    Har nu förälskat mig i min Bee och funderar starkt på att komplettera med en Cam (säg inget till min make... ). Kommer nog att besluta mig för en beg (obs, ingen annons) och vill bara kolla med er veteraner:- Om det finns möjlighet att få tag på -07 med foamhjul etc: är det det bästa chassit?- Ev taskiga handtag som ni skrivit om bör vara fixade på bagagnade?- Plupparna på framhjulen; vilka årgångar där skall det vara för att få bästa versionen eller har det ingen funktion.(undrar mest i det fall jag ev skulle köpa osedd vagn)STORT tack till den som har lust att svara....
    Jag skulle köpa ett gammalt chassi istället och köpa nya foam-hjul till. då riskerar du inte problem med glidningar i handtaget. Du kan ju inte reklammera för garantin gäller bara första köparen...
    Pluppar? Ingen aning
  • modestyclara
    Stormis skrev 2008-06-22 14:45:07 följande:
    -Kan alltså glidningarna i handtaget uppkomma efter ett tag? För då är det ju som sagt lite dumt att köpa ett sånt chassi när man inte har ågon garanti. -De andra fördelarna med -07-chassit överväger inte?-"Pluppar" - läste tidigare i tråden om nåt sånt till framhjulen som släppt p åvissa vagnar. Försökte läsa tillbaka i tråden, men orkade inte backa längre än till sidan 100...Mamma2003: Toppen om du har lust att skriva lite om du har tid.Lilla Ia: Jag har köpt en Bee och tycker mycket om den. Fantastisk att köra! Lastkorgen är stor (matkasse ryms) och väldans lätt att komma åt med sisten vänd mot dig i uppfällt läge. Liggläget gör det lite svårare. Med sitsen vänd framåt kommer du lättast åt den mellan ditt barns ben, men dit har vi ännu inte kommit. Nackdelarna är att sitsen är smal och med storvuxna barn kan det bli trångt. Det finns lite Bee-trådar om du söker. De är inte så länga och går ganska lätt att läsa genom.
    Ja mitt handtag började glida efter några månader Om du köper nya chassit så ska det vara poppnitar vid höjdregleringen av handtaget och inte stjärnskruvar.

Plupparna är bara kosmetika och gör inget för funktionen. Går att köpa som reservdel

Den enda fördelen utöver regleringen av handtaget är väl skum-hjulen men de kan man köpa löst lika gärna (jag har köpt såna till min gecko med)
  • modestyclara
    mamma2003 skrev 2008-06-22 18:25:35 följande:
    Tror inte att det är någon här i tråden som har testat det...
    Jag har gecko med cam-sufflett -men inga bilder tyvärr. Inga problem alls faktiskt. Dock var jag tvungen att säga till storasyster på ståbrädan några gånger att hon måste hålla i sig i själva vagnen och inte i sufflettpinnarna (var rädd att de skulle gå av då). Sufflettpinnarna (eller eg. bågen) går ju högre än ryggstödet...
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2008-06-22 19:46:30 följande:
    Åhhhh....kan du inte försöka fixa bild,vill oxå se!!
    Pust. Vi har haft husvisning och försäljning så jag vet inte var kameran är eller något annat heller för den delen Vagnarna har jag ju koll på förstås... *letar* och datorn men resten... Kan ni inte be THJ *hoppas* att fota lite i affären? Hon brukar vara så snäll med sånt *smörar*
  • modestyclara
    SooJuicy skrev 2008-06-22 19:57:07 följande:
    Har du camsufflan på geckons bågar? Prövade när jag hade geckon men såg helknas ut
    Nu har jag lagt in några halvusla bilder på min sida...hoppas de funkar att se på. Gecko med rosa cam-topp och svart cam solsufflett. Jag tycker den blir lite stor längst bak som ni kan se -det är snyggare med vanlig camsufflett än solsuffletten.

Jag har cam-fästen och cam-sufflettpinnar.
  • modestyclara

Kanske nåt att lägga in i bildtråden förresten? Ifall fler frågar? Lägg gärna in dem någon med PLUS om ni tycker det är något att ha...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14