Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråden nr 14

Mamisita skrev 2008-06-24 21:06:23 följande:
    Aha då kanske man ska prova det då. Vet någon om man kan testa bbs egna ståbräda någonstans i sthlm?
    Barnvagnsbutiken, bonti och nk.
  • modestyclara
    Chaplin skrev 2008-06-25 20:36:36 följande:
    Har en fråga till er cameleonägare.Vi har en son som snart är 15 månader. Har en gammal tung otymplig sittvagn till honom som jag är väldigt trött på.Funderade därför på att köpa en ny smidigare sittvagn till honom.Men nu är det så att vi planerar ett syskon, med lite tur kanske jag redan är gravid! Är jag inte det nu, så hoppas jag ju på att bli det snart. Till syskonet skulle jag gärna köpa en cameleon.Nu börjar jag fundera på att göra det redan nu så att lillkillen kan använda den tills bebisen (förhoppningsvis) anländer någon gång nästa år.Hur skulle ni göra, köpa en enklare sittvagn nu, eller en cameleon på en gång som bebisen sedan kan överta?
    Köpa en cam -absolut. Så kör du ståbräda om 10 månader. Fast du behöver någon paraplyvagn eller nåt för längre turer till sonen även i framtiden också tror jag...
  • modestyclara

Snodden ska sitta i mittstången under sittdelen/liggdelen. Fästena går att sätta upp och ner så om det inte funkar med min kommande beskrivning så har ni vänt fästens fel.

Lägg vagnen på sidan.

Lägg ståbrädan med undersidan upp mot vagnens undersida och för in fästena på brädan i skårorna på fästena. Tryck emot samtidigt som ni fäller fram ståbrädan som den ska sitta när ni promenerar. Ställ upp vagnen igen. Klart.

Acke skrev 2008-06-25 21:07:42 följande:
    Hjälp önskas! Vet att det funnits en beskrivning på hur man sätter på ståbrädan på Biugaboon, men hittar den inte nu i alla trådar...Behöver hjälp från någon vänlig själ där ute...Hur gör man? Hra ingen beskrivning eftersom vi köpte beg. Har för mig att man skulle lägga den ned när man klickade på brädan? Och hur/var fäster man snodden?Snodden är redan fäst i väskan och fästena sitter redan på chassit...men vad är nästa steg?Stort tack på förhand, har tänkt inviga den imorgon...
  • modestyclara
    Acke skrev 2008-06-25 21:20:42 följande:
    TAck!!! Ska testa med en gång...var på ståbrädan fäster man snodden?? Den är sitter på mittstången under liggdelen.Wish me luck, nu ska jag testa!
    Det ska vara en liten hake i ena änden av snodden som man hakar fast i ett litet hål rätt långt fram uppe på ståbrädan.
  • modestyclara
    MGn skrev 2008-06-25 21:28:14 följande:
    Jag har bestämt mig, jag vill ha en frog att styla om...några tips på vad man kan göra mer än egen suflett
    Toppklädsel, sittdyna, bumperbarskydd. Klä om ett parasoll?

till liggdelen kan man sy nytt innertyg, påslakansett, filt, leksak att titta på.
  • modestyclara
    Jimps skrev 2008-06-26 20:19:29 följande:
    Jag och maken är fortfarande inte ense om färg. Vi beställde vår cam för flera veckor sedan men har inte hämtat ut den eftersom jag har bf den 14 juli. Han ville ha grå bas och offwhite top medan jag ville ha sand bas och brun topp. Efter mkt velande sa han att jag fick bestämma men nu försöker han få mig att ändra mig. Han tycker vi ska kolla med affären om det går att byta färger och eftersom han vet att jag gillar rosa så föreslår han att vi ska ta grå bas och rosa topp om det blir en tjej och blå topp om det blir en kille =)
    Jag håller på maken bättre med grå bas -då passar i princip alla toppfärger tycker jag...
  • modestyclara
    Boomchakalaka skrev 2008-06-27 13:23:10 följande:
    Hej alla Bugga-fantaster!Har varit här inne och smygläst nu ett tag och har lärt mig jätte mkt -tack!! Men nu skulle jag behöva lite råd -håller på och blir galen av funderande. ;)Jag har kommit fram till att jag bara måste ha en bugaboo cam! :)Men frågan är vad jag ska köpa -ny eller beggad? Guldklimpen är ett år precis och vi planerar syskon framöver. Begg-priset är ju ofta så högt. Ett par tre år gammla för ca 6000. Och då kan man köpa en ny för strax under 9000 och dessutom få garanti tex för strulande chassi som jag läst om. Men....det är ju mkt pengar! Är det värt det? Kan man verkligen ha vagnen tills barnet blir 3-4 år -får de plats då? Tycker det ser lite taight ut nu med min 1-åring.Brukar det vara strul med vagnar som är ett par år? Skulle ju kännas säkrare att köpa ny......Vad säger ni? Har ni nått råd? Har sett att kidzshopen får bra omdömme här inne. Är det någon som har erfarenhet av kopabarnvagn.se? De har nämligen vagnen jag vill ha (denim) hemma så jag skulle kunna få den på tisdag......................om jag nu ska köpa ny alltså ;)Oj det blev långt, förlåt, hoppas någon har ork att svara.
    Fördelen med begagnad är att du får gamla chassit med garanterat strulfri höjdjustering av handtaget. fördelen med ny är ju garantin och om du ändå tänkt dig fler barn så skulle jag rek. en ny. Min dotter på 3 år sitter bra i geckon som rä mindre än camen så jag är helt övertygad om att man aldrig behöver någon annan vagn.
  • modestyclara
    Chaplin skrev 2008-06-27 21:07:55 följande:
    Sitter och funderar på hur jag ska övertala mannen om ett bugga-köp imorgon...Tror ni att jag kan lyckas med det?
    Är det något han brukar shoppa som kostr pengar? Dataspel, teknikprylar?

Vem kommer att köra vagnen mest?

De flest amän gillar demo-filmen på bugaboos hemsida...
  • modestyclara
    Renstjärna skrev 2008-06-28 10:43:07 följande:
    Jag tror inte detta är sant! Jag har precis fått mitt nya chassi (3:e i ordningen) från Babytrader och tror ni inte att detta också glider!!!! Jag blir så irriterad! Hur j-a svårt skall det vara att producera ett chassi som inte är fel och kontrollera det för att sedan skicka till kund???Är det någon mer som fått ett chassi med de nya popnitarna som glider? Mitt glider vid 21-22 kg belastning.Är det någon som haft direktkontakt med Bugaboo ang. detta och fått någon kompensation därifrån? Detta är inte Babytraders fel utan det är Bugaboos!Lite lätt irriterad just nu !
    Mitt med popnitar gled lite när jag drog upp den på bussen (två steg) med barn och packning i...men eftersom de nya riktlinjerna är att man inte får lyfta vagnen med barn i (=idiotiskt) så har jag inte reklammerat än. Jag avvaktar och ser om det glider vid lättare belastning med...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14