Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråden nr 14

MejaKiZnic skrev 2008-06-23 18:42:39 följande:
    Jag ska bådde ha den i stor stan och lite mindre stad. Jag åker väldigt ofta med buss och storhandla(mat tex) blir det nog inte direkt av utan mer tittar i klädes-affärer. Har väll lite skogsområden som jag gärna går i dock inte värsta terrängen utan lagom.
    Det låter som om bugaboo kommer att funka utmärkt för dig! För lite mer ojämn terräng är det lättast att byta småhjulen till vinterhjulen -så köp till såna om du ska ut i skogen eller planerar att gå i djup snö!

En nackdel med vagnen är att man inte kommer åt varukorgen så bra när man har liggdelen på men det går lätt att haka loss liggdelen och stoppa ner sina shoppingkassar och sedan sätta på den igen så man slipper släpa shoppingfynden hem

Jag har haft ett tjugotal vagnar på mina två barn och bugaboo är helt klart min favorit -är knappt sugen på att testa andra vagnar längre
  • modestyclara

molly 81 skrev 2008-06-23 21:31:46 följande:

Nu måste jag ställa den mes korkade frågan...När man köper toppklädsel, då får man ju suflett, sittdel och liggdelslock. Men inte sören behöver man locket till sittdelen. Så då har man ju först sufflan och locket, sedan sufflan och sittdelen?! Är det så det är tänkt?Korkat, jag vet.. Men det bara slog mig..
    Japp så är det tänkt.
  • modestyclara
    Irish skrev 2008-06-24 10:01:59 följande:
    Nu har jag lagt ut min vagn på blocket, jag hoppas på en snabb affär så jag kan få min bugaboo längtar.... ska bara hitta en snygg skötväska och bestäma färg, ni får gärna komma med förslag på färger.Amv'nder ni era vinterhjul året om eller enbart på vintern. Funderar på om man ska köpa dem direkt eller vänta.
    Jag använder vinterhjul året om, på landet där det bara finns skogsstigar och i kohagen
  • modestyclara

Sunshine comes after rain skrev 2008-06-24 11:03:46 följande:

Ni som har en Cam - hur stort barn får plats i vagnen? Kan vagnen användas ända tills barnet helt slutat åka vagn dvs till typ 3,5år? Eller behöver man byta tidigare av något skäl?/L
    Absolut. Jag har både cam och gecko (som är mindre). Min dotter på tre år sitter br ai geckon. Man behöver ingen mer vagn!
  • modestyclara
    Bellahhh skrev 2008-06-24 11:09:03 följande:
    Orkar någon vänlig själ räkna ut vad en cam utan liggdel kostar på babytrader just nu? Funderar på att sälja geckon, liggdelen bara ligger ju där helt oanvänd o grejer känns som den kan få ett bättre hem :)
    Nä behåll geckon! den är så mycket skönare att köra än camen tycker jag. Köpt till lite cam-toppar om du vill ha förnyelse istället!
  • modestyclara
    FridaLee skrev 2008-06-24 18:59:43 följande:
    ni som har ståbräda på era vagnar får det stora barnet plats bra innanför handtaget? är det svårt att gå med den på?
    Jag har provat lite olika ståbrädor men gillar bugaboos bäst, mest för att den är lätt att fälla uppnär den inte används och för att det inte blir repor på chassit som av ex kiddy board. Min dotter på 3 år får plats br ainnanför handtaget, ibland när vi går längre sträckor sitter hon på brädan med benen i kors -funkar utmärkt för 2-timmars promenader.
  • modestyclara
    imaj skrev 2008-06-24 20:01:01 följande:
    En fråga:Finns det något negativt med Bugaboo Cameleon?Är sjuk sugen på att köpa en, men har inte riktigt råd egentligen... så säg något negativt som gör att jag blir mindre sugen! :P
    Det ska väl vara att man inte kommer åt varukorgen när man har liggdelen på samt att de små hjulen inte tar sig igenom snövallar eller skogsstigar och kohagar Men det går alltid att lyfta av liggdelen enkelt för att komma åt varukorgen och det finns vinterhjul/terränghjul att köpa till...
  • modestyclara
    Mamisita skrev 2008-06-24 20:25:48 följande:
    Trojka: Nej det var inte bbs egna vi provade utan någon annan. Kommer inte ihåg vad den hette...den var iaf färggrann och "plastig". De i butiken sa att den fungerade på bb, det fanns två och en av dem hette något typ "kid board" men vet inte om det var den vi testade? Var det svårt att introducera ståbrädan för er? Som det är idag så vill inte dottern stå frivilligt men det kanske ändras på några månader då det blir aktuellt?
    Prova BBs egna den är mycket längre och har som jag skrev innan plats nog att sitta på. Min dotter fick välja mellan ståbärda och att gå och då blev det rätt fort ok med ståbräda
  • modestyclara
    SStina skrev 2008-06-24 20:22:36 följande:
    Jaha då har man sytt sin första dyna till Bugaboon ..en frottehanduk från COOP inhandlades och satte fleece på baksidan.....bild fínns i biltråden!
    Fin och somrig!
  • modestyclara
    imaj skrev 2008-06-24 21:01:38 följande:
    Men det tyckte jag inte var så negativa saker :-P det går ju liksom att göra något åt... Fler saker som är negativa med BB?Och hur länge kan de ha liggdelen?
    Jag har aldrig hört om någon som växt ur liggdelen på cam, det brukar vara så att bebisen vill halvsitta innan dess så de flesta byter till sittdel rätt tidigt eftersom den är ergonomiskt utformad...

Kom på en till negativ sak: det finns hur mycket tillbehör och extra klädslar och suffletter som man kan shoppa till. dyrt blir det
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14