Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråden nr 14

Stämmer det att svarta gecko slutats tillverkas så att det inte ens går att få tag i klädseln som reservdel? Det sa de på NK till min vännina som tvättat sönder sin klädsel i tvättmaskinen på 30 grader

• modestyclara
    Fica skrev 2008-06-11 14:59:28 följande:
    Svar på #761Har ingen aning om hur man lägger in bilder i tråden så jag har lagt upp en bild i mitt galleri istället.Mitt chassi kommer från babytrader men på order från Bugaboo tydligen.
    Tack snälla. Det är popnitar ser det ut som...istället för de där elädiga skruvarna som bara lossnade...
  • modestyclara

molly 81 skrev 2008-06-14 13:54:43 följande:

Hej alla!Fick för ett tag sen en massa bra råd från er om Bee. Har valt bort den vagnen nu, det är något som inte "klickar" mellan mig och vagnen.Dock har jag fått erbjudande om att köpa en ny Gecko(babyproffsen i staden där jag bor!)Den gillar jag ju!Ni som kör Gecko, vad tycker ni?! Jag vet att den är på utgående, men att de skulle finnas kvar delar ett bra tag till!Får man "allt" till när man köper en bugga? (jag syftar på madrass till liggdelen, "lock" att ha på är bebisen ligger osv..)Tack på förhand!Emma med Ellen(och en klumpig emmaljunga)
    Jag tycker faktiskt bättre om min gecko än camen (som jag också har). Är skönare att köra och smidigare. När barnet börjar slå i suffletten är det ju bara att ta loss den så får du en ännu snyggare vagn eller så köper du en cam-sufflett och fäster på geckon -funkar utmärkt (det gör jag nu när camens chassi är i holland). Har aldrig använd min liggdel men madrass är det absolut -kommer inte ihåg om det var något lock...
  • modestyclara
    WimsA skrev 2008-06-15 09:49:58 följande:
    Jag var inne på Bonti igår för att inhandla en Bee, men det var ju precis min son på 22 månader kom i den, den var ju supersmal med overall på hade det aldrig gått.Nu är jag inne på att köpa en Cam istället, nån som har lite äldre barn till Camen?
    Japp. Både min 18 månaders och min snart 3-åring sitter bra i camen... Tred-åringen åker dock mest gecko
  • modestyclara

molly 81 skrev 2008-06-15 17:29:31 följande:

Min Emmaljunga är såld! Imorgon inhandlas geckgon! JAA!! En fråga bara, de "klädslar" man kan köpa till camen, passar de på geckon med?!För jag ska ha en helsvart vagn, med gul åkpåse tror jag, men om jag någon gång blir sugen på att byta.. Men det är en hemlis, jag har lovat sambon att jag blir såå nöjd med en svart;)
    Basklädseln får du nöja dig med geckons men topp och sufflett kan du ha camens (byt pinnar och fästen dock).
  • modestyclara
    Suri skrev 2008-06-16 18:35:50 följande:
    Å, nej. Någon annan?Hur ser cameleon ut i liggkorgen? Har helröd, canvas. Är den fodrad på något sätt, eller är det yttertyget bara?
    När det är beige foder så är det en frog tror jag... så din liggdel är fodrad med samma färg som det är på utsidan. Material vågar jag dock inte uttala mig om (mina liggdelar ligger oöppnade i sina plastförpackningar)
  • modestyclara

Nu har jag fått mitt nya chassi (eller rättare sagt lyckats baxa iväg familjen till posten och hämta ut det). Jag fick popnitar på handtaget -toppen! Det är mcyket trögare att jsutera handtaget nu vilket känns bra. Det som känns mindre bra ät att det följde med en lapp där det stod att man aldrig får lyfta vagnen med något i den (ex ett barn). Tror de verkligen att man lyfter ur bebben och har den på armen innan man går på bussen?!

En annan dålig sak är att jag har fått min första solsufflett och är stormkär. Måste ha fler *dregel, dregel*

• modestyclara

molly 81 skrev 2008-06-18 09:26:27 följande:

Hej!Skrev tidigare i tråden om det väldigt stora regnskyddet.. Funkar något annat?! Var på stan igår, det regnade och jag gillade inte regnskyddet alls..Sen en fråga till(ja, jag vet många frågor!)Sambon tyvker sufletten är "kort" och jag tycker det verkar som om camens är "längre". Kan jag byta? Vet att jag måste köpa suflett spännen och suflett pinnar, men säljs pinnarna styckvis eller i paket?! Och kan jag köpa bara suflett tyg och inte hela kitet med lock och allt?!Jag blir så förvirrad..
    Om du har sittdelen på kan du köpa ett sånt där billigt tullsa-regnskydd på ex. Babyland. Fungerar utmärkt.
    Tror du måste köpa två pinnar och fästen eftersom pinnarna till camens sufflett är längre (tror jag iaf). Hör med THJ hon vet säkert...
    Du måste köpa en hel toppklädsel för att få suffletten...dock kan du köpa bara solsufflett till camen om du vill...
  • modestyclara

molly 81 skrev 2008-06-18 21:28:08 följande:

Två pinnar, utöver de som sitter på Geckon?! Och så suflettfästena, passar det på geckons ram?! För de är ju inte så hemskt dyra..
    Jag har flyttat över hela cam-suffletten till min gecko... jag har dock inte jämfört pinnarna (alltså om de är lika långa), men jag antar att de är längre för de sticker ju upp ovanför ramen på geckon...
  • modestyclara
    änglamamma skrev 2008-06-19 14:26:54 följande:
    fågar igen:mirakeltrasorna som finns med i servicekittet,...vem används vart??... vad e d för speciellt med dom?hittar ingen info...
    På mina trasor är det små vita etiketter där det står vilken som är till silikonen och vilken som är till fettet. Ljusblå till silikonen och mörklblå till fettet. Jag tror iofs inte det spelar någon roll...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14