• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • NovJenny
    Kajsan skrev 2008-07-09 23:44:09 följande:
    Minst sagt Kanske är det där som är syskonbuggan som sägs vara på G?
    Haha, ja det måste det ju vara..
  • Nikas

Vi har idag satt ihop (JAG faktiskt hehe) vår helt färska Bugaboo Cam. och jag stör mig lite på att liggdelen lutar lite minimalt... alltså på den sidan som sufletten är, om ni hajjar hur jag menar. Min sambo förklarade det med att jag ska tänka på att bebisen sen är en tyngd i sig, alltså överkropp och huvud och att det kanske därför lutar liiiiiiite grann åt sufletthållet...

Vad säger ni? Funderar på att när vi ska in på tillväxtul. imorgon, ta med oss vagnen i bilen och köra in den i affären så de får se den.

• Tullemi
    Nikas skrev 2008-07-09 23:52:29 följande:
    Vi har idag satt ihop (JAG faktiskt hehe) vår helt färska Bugaboo Cam. och jag stör mig lite på att liggdelen lutar lite minimalt... alltså på den sidan som sufletten är, om ni hajjar hur jag menar. Min sambo förklarade det med att jag ska tänka på att bebisen sen är en tyngd i sig, alltså överkropp och huvud och att det kanske därför lutar liiiiiiite grann åt sufletthållet...Vad säger ni? Funderar på att när vi ska in på tillväxtul. imorgon, ta med oss vagnen i bilen och köra in den i affären så de får se den.
    Det är många som skrivit om det tidigare i tråden. Bläddra tillbaka lite
  • Nikas
    Tullemi skrev 2008-07-09 23:59:04 följande:
    Åh runt 300 sidor och min dator går trögt... :S

Men jag ska prova leta lite imorrn bitti då, om ingen råkar veta ungefär var det diskuteras om detta... tralala ;)
  • Tullemi
    Nikas skrev 2008-07-10 00:04:27 följande:
    Åh runt 300 sidor och min dator går trögt... :SMen jag ska prova leta lite imorrn bitti då, om ingen råkar veta ungefär var det diskuteras om detta... tralala ;)
    Haha, det är sant. Jag letade själv efter ett inlägg förut och det var ju smått omöjligt. Det är nog lika bra att få ett nytt svar på frågan
  • Bina
    Tullemi skrev 2008-07-09 22:33:09 följande:
    Man får känslan av att Bugaboo har en del problem när man läser denna tråden. Det låter ju så där kul Men det kan ju inte vara alltför allvarligt eftersom alla samtidigt jublar över vagnen, hehe
    Exakt, det är "överkomliga bekymmer" med tanke på all den komfort man får.. de problem som jag vet om är:

-Cameleon-
    Chassit, ny modell på höj och sänkfunktionen med glidproblem.
    Tyger som solbleks har de flesta fabrikanter problem med i omgångar men det är långt ifrån alla som har Cams som bleks.

-Bee-
    Bromsen låser ofta endast ett hjul (nyss upptäckt att jag är drabbad)
  • mammatill2härligavildar
    Nikas skrev 2008-07-10 00:04:27 följande:
    Åh runt 300 sidor och min dator går trögt... :SMen jag ska prova leta lite imorrn bitti då, om ingen råkar veta ungefär var det diskuteras om detta... tralala ;)
    Jag har läst att flera skrivit angående detta. Vi har en helt ny bugga som vi inte ens börjat använda eftersom bebis inte kommit ännu. Våra lutar inte alls så jag tror inte det ska vara så. Men jag har för mig att nån skrev att det kanske var nån inställning med framhjulen, men är inte säker. Vi har inte satt ihop våran själv så jag är inte så haj på inställningarna. Jag skulle inte vilja att bebis låg lutat i allafall så om det inte löser sig tycker jag ni ska ta med den till butiken, kanske dom kan fixa det där direkt=)
  • Nikas
    Tullemi skrev 2008-07-09 23:59:04 följande:
    Okej, ger upp kan inte leta igenom över 300 svar... någon mer än Mållgan som kan svara?

Tack förresten Mållgan. Jag vill ha detta löst asap då bebis kommer i slutet på aug. och OM man ska ha en ny vagn så är det nog leveranstid på iallafall runt 7 v.
  • Nikas
    Nikas skrev 2008-07-09 23:52:29 följande:
    Vi har idag satt ihop (JAG faktiskt hehe) vår helt färska Bugaboo Cam. och jag stör mig lite på att liggdelen lutar lite minimalt... alltså på den sidan som sufletten är, om ni hajjar hur jag menar. Min sambo förklarade det med att jag ska tänka på att bebisen sen är en tyngd i sig, alltså överkropp och huvud och att det kanske därför lutar liiiiiiite grann åt sufletthållet...Vad säger ni? Funderar på att när vi ska in på tillväxtul. imorgon, ta med oss vagnen i bilen och köra in den i affären så de får se den.
    Förresten så menade jag såklart inte åt sufflettens håll utan åt de stora hjulens håll... suck...

NU har jag dessutom fotat vagnen och lagt i mina bilder, känner mig knäpp för det syns ju knappt på bilden, men det SYNS.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14