• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Natural

Ni som har sittdelen upplever ni att man får hålla på och fixa med sufletten beroende på i vilket läge man har sittdelen i? Har jag sittdelen i uppfällt läge blir sufletten för kort om jag inte ändrar så som den var i viloläget och fäller jag sedan i viloläget skymmer sufletten så då måste jag dra ner sufletten bak för att den ska bli mindre igen. Ska det vara så eller har jag gjort något fel? Det finns inga andra sätt att sätta fast den på tycker jag.

Help me!

• modestyclara

En fjädringsfråga: Har för mig att det är 5 kg per hack på hjulen men vilket hack är 5 kg och vilket är 20 kg? Alltså från vilket håll börjar man räkna? Är det hacket närmast plast-tvärslån eller längst ifrån som är 5 kg?

*förvirrad efer en diskussion med maken*

• modestyclara
    Natural skrev 2008-07-10 14:45:25 följande:
    Ni som har sittdelen upplever ni att man får hålla på och fixa med sufletten beroende på i vilket läge man har sittdelen i? Har jag sittdelen i uppfällt läge blir sufletten för kort om jag inte ändrar så som den var i viloläget och fäller jag sedan i viloläget skymmer sufletten så då måste jag dra ner sufletten bak för att den ska bli mindre igen. Ska det vara så eller har jag gjort något fel? Det finns inga andra sätt att sätta fast den på tycker jag.Help me!
    Jag fattar inte riktigt vad du menar? Jag fäller bak suffletten till mittenläget om sittdelen är helt upprätt ibland för att sonen ska se bättre. Om det är så du menar så ja: man får justera sufflettens läge efter sittdelens läge.
  • bakabakalitenkaka
    Natural skrev 2008-07-10 14:45:25 följande:
    Ni som har sittdelen upplever ni att man får hålla på och fixa med sufletten beroende på i vilket läge man har sittdelen i? Har jag sittdelen i uppfällt läge blir sufletten för kort om jag inte ändrar så som den var i viloläget och fäller jag sedan i viloläget skymmer sufletten så då måste jag dra ner sufletten bak för att den ska bli mindre igen. Ska det vara så eller har jag gjort något fel? Det finns inga andra sätt att sätta fast den på tycker jag.Help me!
    Hmm, jag förstår inte riktigt hur du menar. Sufletten sitter ju fast och man kan fälla/vika den i tre lägen: botten, mellan och fullt uppfälld
    Har du sittdelen i upprätt sittläge och sufletten fullt uppfälld så skymmer den nog, men då är det ju bara att vika/fälla ner sufletten ett eller två lägen.
    ღ Colin 2007.12.21ღ www.nogg.se/mammamu78
  • ms1

Hej! Jag funderar på att köpa UV-skyddet till Cameleon men är lite osäker på om det räcker med det. Blir det skugga av det också eller skyddar det bara mot UV-strålningen? Annars kanske man måste komplettera med parasollet tänkte jag...? Någon som har erfarenhet som vet?

Tack på förhand!!!

• Nikas
    modestyclara skrev 2008-07-10 15:30:49 följande:
    En fjädringsfråga: Har för mig att det är 5 kg per hack på hjulen men vilket hack är 5 kg och vilket är 20 kg? Alltså från vilket håll börjar man räkna? Är det hacket närmast plast-tvärslån eller längst ifrån som är 5 kg?*förvirrad efer en diskussion med maken*
    I instruktionsboken står det att det innersta hacket, alltså så som man får vagnen/hjulen när man köper den, är det lättaste, så kör man hacken utåt... så förstod JAG det iallafall. Jag har inte PLUS annars hade jag fotat i instr.boken och lagt in i mina bilder.
  • oOrosamarängerOo

Kajsan: Nu är jag urdålig på att förklara och vet inte om du fattar så mycket av bilderna, men iallafall.
    Såhär har sonen på 3år spännt när han åker i been:
    beemidjespänne1.JPG
    Går ju att spänna upp remmarna så de blir jättelånga och han har axelkuddarna löst hängende, brukar sitta och pilla på dem.
    Dottern på 4mån provsitter här:
    Alma 4mån i been
    Hon sitter bäst med axelremmarna spännda i ryggen, båda fast bara ena på bilden. Ju längre upp man fäster dem , desstå lösare och mer utrymme att böja sig fram kan man få genom att fästa dem längre upp.

Här är ett annat alt om man inte vill ha remmarna hängandes löst:
    beebälte3.JPG
    Spänn upp bältet så långt det går eller till längden som behövs och fäst med ex plastklämma utmed midjebältet. Nu är jag förstor för att få plats i been, men mina lår får plats i midjebältet

• LillaMiss Piggy

Tjejer, har någon bild på er bugga med regnskyddet på?? Får inte till det

Funderar på detta med bag clipsen, funkar dom på alla väskor? Har nämligen fått en Baby Travel skötväska som bara glider ner hela tiden. Tror ni Bagclipden funkar?

• Lourdes

Någon som beställt från Familjetorget?

Beställde en rosa sufflett till min Bee och fick svaret:

Den finns i lager och jag skickar den inom någon vecka.

Inom någon vecka, hur lång tid kan det ta att packa och skicka ett paket?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14