• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • minhalva

Kajsan

men tygerna brukar inte vara+ så där tjocka som fleecen och canvasen...eller har jag fel?Köper ni tjocka tyger?

• fröken ida
    fröken ida skrev 2008-07-09 22:24:32 följande:
    Bromsen på min bugga har blivit mycket slappare på bara några dagar. Nu får man minst dra till andra snäppet. Justerar man bromsen så tar det i någonstanns och det låter jättemycket. Jag har fått för mig att det inte är bara jag som har detta problemet. Jag har en kompis som klagade på samma sak. Vet nån hur man fixar till det?
    Puffar litegrann för min fråga
    Älskade Edvin
  • oOrosamarängerOo
    minhalva skrev 2008-07-10 10:14:34 följande:
    Kajsanmen tygerna brukar inte vara+ så där tjocka som fleecen och canvasen...eller har jag fel?Köper ni tjocka tyger?
    Nu syr inte ja´g men finns ju tyg i oluka tjoklekar o kvaliteter och man kan sy dubbelt, med innertyg vilket jag tycker de flest verkar gjort och kan ju även fleecefodra mellan tygerna ju
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan: Hur går det med been? Tänkt på on du kanske har den första versionen och om det skiljer sig mer än att sittdelen blir mindre, kanske även selena skiljer sig??
    Fotade lite när jag va på grönan rgår och kan fota lite nytt hur selet, det kan ju spännas upp jättestort och min 3-åring åker kanon, lägger upp bilder senare idag eller kväll om du fortfarande behöver hjälp?
  • Nikas
    Lille Mammsen skrev 2008-07-10 10:06:45 följande:
    Min lutar ner med ca 2cm mer ner vid suffletten & fått info att det skall dom EJ göra! Men lutar den mer ner vid fotändan så är det bra...dvs bättre för bebis då det ej är bra om för mycket blod rinner mot huvudet...lite dålig på att förklara men typ min bebis får mer blod i huvudet en va din skulle få!
    Okej, tack!

Var inne på Bontibutiken på karlavägen och frågade också, då jag köpt vagnen på en annan Bontibutik. Där visade en tjej en bugga cam för mig och sa att denna lutar inte och det ska de ju egentligen inte göra. Hon sa att en kund hade hittills uppmärksammat samma sak, en liten lutning vid fotändan, skickat frågan till Bugaboo men ej fått svar på det än. Hon bad mig klicka och fixa lite så att det inte har råkat bli inställt så när man satt ihop den. Jag får väl kolla lite, annars går jag med den till butik så får vi se vad de säger.

Men håller med om att det I SÅ FALL är bättre att ha en minimal lutning åt fothållet än huvudhållet... men 2 cm?? Det lät rätt mycket, på min är det verkligen minimalt.. så pass minimalt att jag funderar på att skita i det... :S
  • Kajsan
    SooJuicy skrev 2008-07-10 10:51:21 följande:
    Kajsan: Hur går det med been? Tänkt på on du kanske har den första versionen och om det skiljer sig mer än att sittdelen blir mindre, kanske även selena skiljer sig??Fotade lite när jag va på grönan rgår och kan fota lite nytt hur selet, det kan ju spännas upp jättestort och min 3-åring åker kanon, lägger upp bilder senare idag eller kväll om du fortfarande behöver hjälp?
    Ja jag behöver hjääälp! mannen här har meckat också och svär han med.
    Maggan sitter ju helt klämd över låren av den där selen, bäst blir det om man bara spänner på ENA sidan, och axelremmarna får man strunta i helt, där kommer hon inte in.
    och hon är 4 mån.
    Hade Kidzshopen legat närmare så hade jag åkt dit och bett om en demonstration.
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2008-07-10 11:04:31 följande:
    Ja jag behöver hjääälp! mannen här har meckat också och svär han med.Maggan sitter ju helt klämd över låren av den där selen, bäst blir det om man bara spänner på ENA sidan, och axelremmarna får man strunta i helt, där kommer hon inte in.och hon är 4 mån.Hade Kidzshopen legat närmare så hade jag åkt dit och bett om en demonstration.
    Ska fixa en fotodemo då på hur jag gör, kommer ikväll.
  • Lille Mammsen

Fru Indosaurie skrev 2008-07-10 11:53:44 följande:

nu kom mitt nya chassi med ups undra om jag kan slänga det gamla då..
    gör INTE det då bugaboo nu börjar kräva tillb. dessa i typ efterhand!! Dubbel kolla med dom först!!!!!!
  • Fru Indosaurie
    Lille Mammsen skrev 2008-07-10 11:55:27 följande:
    ör INTE det då bugaboo nu börjar kräva tillb. dessa i typ efterhand!! Dubbel kolla med dom först!!!!!!
    ja jag har ju hört det.. men jag fick mitt chassi skickat till mig direkt ifrån bugaboo och hon skrev ingenting om det, antar att jag får maila och fråga först.
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14