• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • oOrosamarängerOo
    Stormis skrev 2008-07-12 10:34:42 följande:
    En liten puff som Bee i ihopfällt läge med sitsen bakåtvänd:Min låser sig inte på nåt vis som den gör med sitsen i framåtläge. Skall det vara så eller har jag missat nåt? Dvs den börjar att fälla upp sig om man "bara lyfter" och inte tänker på HUR man lyfter.
    Tror det ska va så i och men att den inte helt o hållet verkar gjord för att fälla emot sig, även fast det går. Tänker på att den inte går att lägga i transportbagen fälld emot sig .
    Min låser sig inte i det läget heller.
  • oOrosamarängerOo
    Stormis skrev 2008-07-12 10:34:42 följande:
    En liten puff som Bee i ihopfällt läge med sitsen bakåtvänd:Min låser sig inte på nåt vis som den gör med sitsen i framåtläge. Skall det vara så eller har jag missat nåt? Dvs den börjar att fälla upp sig om man "bara lyfter" och inte tänker på HUR man lyfter.
    Men den går ju att lyfta ändå utan att den fäller ut sig, gäller att hålla den på rätt sätt bara
  • novalee

Hejsan! Jag har idag en UJ duo till mina barn men är såå sugen på en Bugaboo då dottern inte åker så mkt längre. Men undrar vad det är för skillnad på Cameleon & Gecko?

• Stormis
    novalee skrev 2008-07-12 11:48:55 följande:
    Hejsan! Jag har idag en UJ duo till mina barn men är såå sugen på en Bugaboo då dottern inte åker så mkt längre. Men undrar vad det är för skillnad på Cameleon & Gecko?
    Kolla bloggen som det länkas till i TS. Generellt kan man säga att Cam har fler funktioner, å andra sidan får Geckon fördelar i sin enkelhet. Gecko saknar störtbåge, 5 cm kortare ram och inte justerbart handtag.
  • novalee

tackar! Men då låter Cameleon bättre. Hur länge kan man åka i en sån? Var å kände & klämde tidigare idag på den. Äldsta är bara 2.5 men vill gå mkt,men samtidigt vill jag ha en vagn till henne åxå.

• Aussielotta

Hej Hej,

måste bara få fråga er: hur ser era små framhjul ut efter cirka 1 1/2 års användning? Vi har använt vår Bugaboo Cam flitigt, men ganska så snabbt blev småhjulen fula, de ser nästan lite marmorerade av alla stenar och kullerstenar man kör på. Stenavtryck i däcken. Än så länge har de inte gått sönder, men frågan är om man skall gå tillbaka och reklamera att de ser förfärliga ut? Orolig att de gör sönder sen när garantin väl gått ut....

Vi gick förresten och reklamerade vår svarta fleece-sufflett. Tyckte att den blivit så solblekt i kanterna (har den sällan nerfälld), så de tog tilblaka den och vi får en ny sufflett. Trodde aldrig de skulle ge oss en ny. *glad*

• MejaKiZnic

Hello

Undra lite nu när jag ska beställa en Bugaboo Cameleon,
    Vad tycker ni man borde köpa till den?
    Funderar själv på att köpa uv eller sol skyddet istället för paraply. Vad rekommenderar ni?
    '
    Hur är Bugaboon på bussar, kommer åka både stads- och regionbussar

• Stormis
    novalee skrev 2008-07-12 12:04:23 följande:
    tackar! Men då låter Cameleon bättre. Hur länge kan man åka i en sån? Var å kände & klämde tidigare idag på den. Äldsta är bara 2.5 men vill gå mkt,men samtidigt vill jag ha en vagn till henne åxå.
    De flesta tycker att den duger gott som endavagn så länge barnet behöver åka vagn. Sen finns det barn som slår i suffletten också. UJ (åtminstone singeln) är större. Fast barnet sitter helt outstanding i BB tycker jag.
  • novalee

Dottern blir ju 2.5 nästa månad,men hon väger inte så mkt men är ganska lång. Känns kanske lite onödigt att köpa 2 kanske eftersom hon inte kommer att åka allt för länge till.

• Stormis
    novalee skrev 2008-07-12 12:59:54 följande:
    Dottern blir ju 2.5 nästa månad,men hon väger inte så mkt men är ganska lång. Känns kanske lite onödigt att köpa 2 kanske eftersom hon inte kommer att åka allt för länge till.
    Köpa två? Förstår inte. Du har/ska köpa en annan till yngsta? Camen kan du ju ha till båda. Fast en åt gången
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14